Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Trump gilt nu ook dat dit niet was gebeurd zou hij nog president zijn geweest. En weet je wat het erge is? Ik denk dat ie nog eens best een punt zou kunnen hebben. Trump was volgens mij de enige die nog een beetje door kon dringen tot Putin.
Door yazzie
Ja, soort zoekt soort. Allebei without any doubt volkomen krankzinnig.

Biden is gelukkig een diplomaat. Zo ook de Europese leiders. Godzijdank... Respect voor Zelensky, wat een dappere man door te blijven.

Deze oorlog kan je als politicus niet aan zien komen als je zelf niet zo ongekend meedogenloos bent.
Door dinky89
Tja, Putin schijnt nogal vinger in de pap te hebben gehad toen Trump de verkiezingen won. En hij roept nu natuurlijk heel hard dat hij deze eeuw enige is waarbij Putin geen stuk grond heeft toegeëigend...
Dus of Trump nou zo goed door kon dringen tot Putin vraag ik mij sterk af, vriendjes waren ze in ieder geval wel. Maar heb eerder het idee dat Putin 'macht' had op Trump en de VS daardoor minder een bedreiging waren voor Putin dan dat Trump nou macht had over Putin.
Door Siberienne
Trump vond Europa als bondgenoot volstrekt onbelangrijk, wilde uit de NATO (https://www.businessinsider.com/how-nat ... ?r=US&IR=T ) en was nogal onberekenbaar, al kon hij tot Putin doordringen, wat heeft dat voor betekenis bij iemand die alleen maar aan zichzelf denkt.

Vanmorgen deze gelezen:
https://www.foreignaffairs.com/articles ... ussia-wins

Ik vond het wel interessant om al die verbintenissen te lezen, en de wat-ALS-en..
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef: zo 27 feb 2022, 12:21 Trump gilt nu ook dat dit niet was gebeurd zou hij nog president zijn geweest. En weet je wat het erge is? Ik denk dat ie nog eens best een punt zou kunnen hebben. Trump was volgens mij de enige die nog een beetje door kon dringen tot Putin.
Putin had Trump volkomen in zijn zak. Het is me een raadsel waarom mensen denken dat dit niet gebeurd zou zijn onder Trump. De enige reden die ik kan bedenken is dat Putin in Trump dezelfde gevaarlijke gek herkende die hij zelf ook is, iemand die zonder met zijn ogen te knipperen met kernwapens gaat gooien als hij denkt dat dat nodig is. Misschien dat die wetenschap Putin zou hebben tegengehouden, maar ik betwijfel het. Trump kon het zich niet veroorloven Putin tegen de schenen te schoppen, en dus zou hij Putin niet hebben tegengehouden. Never. Hij zou er een mooi lulverhaal omheen bedacht hebben, maar tegenhouden, nee.
Door yazzie
Aangescherpte sancties vanuit de Navo kunnen nu door Poetin als aanleiding worden gebruikt om nucleaire afschrikmiddelen in te zetten. Met andere woorden: Poetin brengt eenheden die over kernwapens beschikken in verhoogde staat van paraatheid. Net op het nieuws.

Moeilijk om dit te geloven al weten we ondertussen dat ie knettergek is. Ik was blij dat Trump van het wereldtoneel was verdwenen maar dat een jaar laten dit zou gebeuren...

https://nos.nl/artikel/2419111-rusland- ... paraatheid
Door Lizzy
yazzie schreef: zo 27 feb 2022, 17:07 Aangescherpte sancties vanuit de Navo kunnen nu door Poetin als aanleiding worden gebruikt om nucleaire afschrikmiddelen in te zetten. Met andere woorden: Poetin brengt eenheden die over kernwapens beschikken in verhoogde staat van paraatheid. Net op het nieuws.

Moeilijk om dit te geloven al weten we ondertussen dat ie knettergek is. Ik was blij dat Trump van het wereldtoneel was verdwenen maar dat een jaar laten dit zou gebeuren...

https://nos.nl/artikel/2419111-rusland- ... paraatheid
:-X
Door Lizzy
Anne in Zweden schreef: zo 27 feb 2022, 16:35 Putin had Trump volkomen in zijn zak. Het is me een raadsel waarom mensen denken dat dit niet gebeurd zou zijn onder Trump. De enige reden die ik kan bedenken is dat Putin in Trump dezelfde gevaarlijke gek herkende die hij zelf ook is, iemand die zonder met zijn ogen te knipperen met kernwapens gaat gooien als hij denkt dat dat nodig is. Misschien dat die wetenschap Putin zou hebben tegengehouden, maar ik betwijfel het. Trump kon het zich niet veroorloven Putin tegen de schenen te schoppen, en dus zou hij Putin niet hebben tegengehouden. Never. Hij zou er een mooi lulverhaal omheen bedacht hebben, maar tegenhouden, nee.
Nou, ik bedoelde er ook niks positiefs mee hoor :-X . Maar misschien dat een man van hetzelfde kaliber eerder tot deze man door kan dringen? Een ander is het ook niet gelukt, tot dusver :-X . En ik geloof dus niet dat Amerika aan zijn kant was gaan staan. Doet ie nu tenslotte ook niet, terwijl ie over 2 jaar weer president wil worden en Putin openlijk dan wel slim noemt maar dit alles afkeurt. Maar goed, we gaan het antwoord hierop gelukkig niet weten.
Door yazzie
Tsja... dat vraag ik me dus ook af... Toeval of niet? Voor zover bekend, was zij wel degene die onophoudelijk met Poetin in gesprek bleef gaan. En nu is ze weg. Misschien nog in een rol als speciaal afgezant van de VN? Pfff.... valt ook niet mee om in gesprek te gaan met zo'n ellendeling en hem van gedachte te laten veranderen.
Door Anne in Zweden
Lizzy schreef: zo 27 feb 2022, 17:26 Nou, ik bedoelde er ook niks positiefs mee hoor :-X . Maar misschien dat een man van hetzelfde kaliber eerder tot deze man door kan dringen? Een ander is het ook niet gelukt, tot dusver :-X . En ik geloof dus niet dat Amerika aan zijn kant was gaan staan. Doet ie nu tenslotte ook niet, terwijl ie over 2 jaar weer president wil worden en Putin openlijk dan wel slim noemt maar dit alles afkeurt. Maar goed, we gaan het antwoord hierop gelukkig niet weten.
O, dat was ook niet speciaal voor jou bedoeld, hoor! Ik zat gewoon wat hoog in mijn frust, had net gelezen dat 'een meerderheid van de Amerikanen denkt dat dit niet gebeurd zou zijn onder Trump', en dan denk ik: jeetje, zijn jullie nu al vergeten dat bewezen is dat Trump dankzij Ruslands inmenging president is geworden? Dat hij nog nooit een kritisch woord over Putin heeft geuit? Dat hij bijna kroop voor Putin op de momenten dat ze elkaar tegenkwamen en samen op de foto gingen? Verwachten jullie Amerikanen nou echt dat hij Putin één strobreed in de weg zou leggen?

Mijn frustratie geldt de Ammies, niet jou! :-*
Door Anne in Zweden
O, en laten we niet vergeten dat Trump een paar jaar geleden nog weigerde luchtafweer aan Oekraïne te leveren (een levering die al was goedgekeurd door het Amerikaans Congres) zolang/omdat Oekraïne geen onderzoek wilde starten naar de handel en wandel van de zoon van Joe Biden. :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door