Kaio schreef: ↑wo 16 feb 2022, 12:38
Maar weer niet als straks iedereen het zowat gehad heeft. En de huidige cijfers lopen al weer omlaag. En ik denk dat genoeg het zo hebben dat ze het niet eens merken. Daarnaast wordt van de griep niet zo uitgebreid bijgehouden wie hem heeft, zullen ook genoeg zijn die maar ff 2 dagen niet lekker zijn en dat niet zien als griep, uiteraard. Maar het ook prima kunnen verspreiden.
Ergens denk ik toch dat in het algemeen het gunstig is als zowat iedereen het gehad heeft.
Al kan het voor mensen met slechte gezondheid best nog spannend zijn. Zeker na zulke lange tijd niets anders gehoord te hebben , denk dat die psychologie ook meespeelt.
Psychologie zal zeker meespelen en dan niet eens alleen voor de kwetsbaren.
Maar zoals er nu maar wordt verwacht dat 'de weldenkenden' wel rekening gaan houden met de kwetsbare groep .... dream on, die krijgen dit gewoon op hun eigen bordje.
En het verschil met de normale verkoudheids/griep periode is dat die natuurlijk voorspelbaar is en iedereen van jongs af aan weerstand heeft opgebouwd.
En als ik lees dat alleen al voor de groep met diabetes (en die is echt wel groot) de gevolgen van Covid gewoon serieus ernstig zijn;
https://www.mayoclinic.org/diseases-con ... irculation
En dat vaccinatie voor 40% van de mensen met een immunziekte gewoon veel minder effectief is;
https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2098
En ik ben echt wel voor versoepelen hoor, ook al heeft het voor mij persoonlijk nog geen eens zoveel toegevoegde waarde.
Ik kan mijn leven inrichten zoals ik wil .... een welwillende baas, ruimte in en om huis, een auto als ik eens verderop wil wandelen, boodschappen geleverd bij de voordeur als ik wil en de sporadische uitjes waarvoor ik een QR code nodig zou hebben heb ik tijdens de lock downs niet gemist.
Maar ook ik heb mensen in mijn omgeving die ondertussen smachten naar een normale kantoorweek, gewoon weer koffie bij de automaat en een kletspraatje met je collega's, of collega's of die opleefden toen LowLands weer kaartjes in omloop bracht.
Een kind die vrienden heeft die gewoon naar de sportschool willen zonder QR code, die een motorvakantie willen plannen zonder omwegen te moeten bedenken omdat het ene land weer andere regels heeft als de ander, die het thuis studeren helemaal zat zijn, die om de haverklap getest moet worden omdat een collega positief bleek.
Dus ja, regels aanpassen en dus versoepelen absoluut...., maar sommige essentiele dingen als een ziekenhuis, huisartsenpost, supermarkten...die zouden voor mij echt nog wel even de anderhalvemeter en mondkapje mogen houden zodat het ook voor die groep kwetsbaren nog een beetje te doen is.