Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Ina schreef: wo 16 feb 2022, 12:05 Klopt, dat waren voor hen ook spannende tijden ..... maar Corona (en helemaal de omnicron) blijkt toch wel iets besmettelijker als een gemiddeld griepje.....dus veel meer risico voor de kwetsbare groep ...... door veeeeeeel meer potentiële verspreiders.
Maar weer niet als straks iedereen het zowat gehad heeft. En de huidige cijfers lopen al weer omlaag. En ik denk dat genoeg het zo hebben dat ze het niet eens merken. Daarnaast wordt van de griep niet zo uitgebreid bijgehouden wie hem heeft, zullen ook genoeg zijn die maar ff 2 dagen niet lekker zijn en dat niet zien als griep, uiteraard. Maar het ook prima kunnen verspreiden.
Ergens denk ik toch dat in het algemeen het gunstig is als zowat iedereen het gehad heeft.
Al kan het voor mensen met slechte gezondheid best nog spannend zijn. Zeker na zulke lange tijd niets anders gehoord te hebben , denk dat die psychologie ook meespeelt.
Door Ina
Kaio schreef: wo 16 feb 2022, 12:38 Maar weer niet als straks iedereen het zowat gehad heeft. En de huidige cijfers lopen al weer omlaag. En ik denk dat genoeg het zo hebben dat ze het niet eens merken. Daarnaast wordt van de griep niet zo uitgebreid bijgehouden wie hem heeft, zullen ook genoeg zijn die maar ff 2 dagen niet lekker zijn en dat niet zien als griep, uiteraard. Maar het ook prima kunnen verspreiden.
Ergens denk ik toch dat in het algemeen het gunstig is als zowat iedereen het gehad heeft.
Al kan het voor mensen met slechte gezondheid best nog spannend zijn. Zeker na zulke lange tijd niets anders gehoord te hebben , denk dat die psychologie ook meespeelt.

Psychologie zal zeker meespelen en dan niet eens alleen voor de kwetsbaren.
Maar zoals er nu maar wordt verwacht dat 'de weldenkenden' wel rekening gaan houden met de kwetsbare groep .... dream on, die krijgen dit gewoon op hun eigen bordje.
En het verschil met de normale verkoudheids/griep periode is dat die natuurlijk voorspelbaar is en iedereen van jongs af aan weerstand heeft opgebouwd.

En als ik lees dat alleen al voor de groep met diabetes (en die is echt wel groot) de gevolgen van Covid gewoon serieus ernstig zijn;
https://www.mayoclinic.org/diseases-con ... irculation

En dat vaccinatie voor 40% van de mensen met een immunziekte gewoon veel minder effectief is;
https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2098

En ik ben echt wel voor versoepelen hoor, ook al heeft het voor mij persoonlijk nog geen eens zoveel toegevoegde waarde.
Ik kan mijn leven inrichten zoals ik wil .... een welwillende baas, ruimte in en om huis, een auto als ik eens verderop wil wandelen, boodschappen geleverd bij de voordeur als ik wil en de sporadische uitjes waarvoor ik een QR code nodig zou hebben heb ik tijdens de lock downs niet gemist.
Maar ook ik heb mensen in mijn omgeving die ondertussen smachten naar een normale kantoorweek, gewoon weer koffie bij de automaat en een kletspraatje met je collega's, of collega's of die opleefden toen LowLands weer kaartjes in omloop bracht.
Een kind die vrienden heeft die gewoon naar de sportschool willen zonder QR code, die een motorvakantie willen plannen zonder omwegen te moeten bedenken omdat het ene land weer andere regels heeft als de ander, die het thuis studeren helemaal zat zijn, die om de haverklap getest moet worden omdat een collega positief bleek.

Dus ja, regels aanpassen en dus versoepelen absoluut...., maar sommige essentiele dingen als een ziekenhuis, huisartsenpost, supermarkten...die zouden voor mij echt nog wel even de anderhalvemeter en mondkapje mogen houden zodat het ook voor die groep kwetsbaren nog een beetje te doen is.
De grieppiek is doorgaans nog hoger hoor.
Ik denk dat in de toekomst mensen trouwens wel meer bewust zullen zijn van het feit dat er mensen kwetsbaar zijn en als ze ziek zijn hopelijk sneller thuis blijven, wat afstand houden van een ander en misschien wel even een mondkapje opzetten in de winkel. Gewoon terwijl ze lopen snotteren he, niet erbuiten. Wie weet...
Zou wel socialer zijn.
Voor de rest hoop ik dat het mondkapje weg blijft hoor!

Ik vind het moedig van jullie beleidsmakers. Net versoepelen op het moment dat de ziekenhuisopnames logischerwijze terug gaan stijgen. De piek in besmettingen is net een week geleden en jullie hadden een zeer snelle zeer steile piek die ook erg snel weer fel daalt. Lijkt een natuurlijk verloop, dus blijkbaar hebben de maatregelen nauwelijks of geen invloed op het virus. Dus ja, kan je ze net zo goed afschaffen.
Maar die ziekenhuisopnames gaan nu hoogst waarschijnlijk nog wel wat omhoog. Net nu. Dat heeft niets te maken met deze versoepelingen maar zijn gewoon het gevolg van het feit dat er de voorbije weken zoveel besmettingen waren, maar vele mensen gaan natuurlijk wel denken dat dat gelinkt is. Dus dat vind ik heel moedig. Doen wat het beste is voor de bevolking ook als je zo foutief de schuld krijgt van die stijging.
Ze hadden natuurlijk nog iets goed te maken voor die lockdown. :P

Nu hopen dat België nog wat wil volgen. :biggrin2:

In Duitsland stijgt het weer heb ik gehoord. Je kan het natuurlijk niet blijven uitstellen, op een keer komt het toch... :P
Maar daar zal het dan idd nog wel even duren. Tot iedereen z'n vaccin weer uit gewerkt is wss. :cool:
Door Siberienne
Kaio schreef: wo 16 feb 2022, 12:38 Maar weer niet als straks iedereen het zowat gehad heeft. En de huidige cijfers lopen al weer omlaag. En ik denk dat genoeg het zo hebben dat ze het niet eens merken. Daarnaast wordt van de griep niet zo uitgebreid bijgehouden wie hem heeft, zullen ook genoeg zijn die maar ff 2 dagen niet lekker zijn en dat niet zien als griep, uiteraard. Maar het ook prima kunnen verspreiden.
Griep als in influenza verspreidt veel minder van mensen zonder symptomen. Corona virus - en zeker de omikron variant - is veel besmettelijker dan influenza
Door Kaio
pearlsofpassion schreef: wo 16 feb 2022, 13:47

Nu hopen dat België nog wat wil volgen. :biggrin2:

In Duitsland stijgt het weer heb ik gehoord. Je kan het natuurlijk niet blijven uitstellen, op een keer komt het toch... :P
Maar daar zal het dan idd nog wel even duren. Tot iedereen z'n vaccin weer uit gewerkt is wss. :cool:
Nee wat ik lees daalt het juist behoorlijk al een week lang. En vergaderen ze vanmiddag ook over versoepelingen..
Door Kaio
Siberienne schreef: wo 16 feb 2022, 13:51 Griep als in influenza verspreidt veel minder van mensen zonder symptomen. Corona virus - en zeker de omikron variant - is veel besmettelijker dan influenza
Komt dat dan door opgebouwde immuniteit door de anderen of door bijv minder aerosolen?
Kaio schreef: wo 16 feb 2022, 14:15 Nee wat ik lees daalt het juist behoorlijk al een week lang. En vergaderen ze vanmiddag ook over versoepelingen..
Oh, dan was wat ik hoorde misschien al wat ouder.
Ik ben op den duur het overzicht een beetje kwijt over wat nu weer waar op welk moment gebeurde.. :P
Door Siberienne
Kaio schreef: wo 16 feb 2022, 14:17 Komt dat dan door opgebouwde immuniteit door de anderen of door bijv minder aerosolen?
Zal wel samenspel van verschillende factoren zijn maar als je kijkt naar uitscheiden van virus begint dat bij influenza meer tegelijk met de symptomen en niet vantevoren al zoals bij corona.

Maar er spelen heel veel verschillende factoren een rol, die niet altijd even makkelijk uit elkaar te halen zijn.
Door Ronald
Ik ben niet wantrouwend of zo hoor... En ik heb ook alle vertrouwen in onze regering (not!)... Maar op 15 maart de volgende en dan op 16 maart verkiezingen? Überhaupt het feit dat de versoepelingen in NL juist op dit moment komen...

Maar hopen dat het na 16 maart nog even zo blijft dan maar...
Door Kaio
Oo echt er zijn echt verkiezingen ;D

Oja :In Duitsland willen ze 20 maart ook alle corona regels weg, maar maskers blijven verplicht, afstandregels blijven verplicht, het testen blijft verplicht voor alles en nog wat en er blijven bij bijv voetbalstadiums op beperkte capaciteit
Zo kun je het alleen in Duitsland brengen geloof ik :-X
Door Ronald
hannabelgje schreef: wo 23 feb 2022, 14:33 Mijn lief is positief getest vandaag. 3x raden waar ik al sinds vrijdag dagelijks ben....
Ik test nog negatief. Ff afwachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Balen, Hanna... Maar uh... wel "mijn lief"... en wat klinkt dat fijn en mooi :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door