Ronald schreef: ↑wo 16 feb 2022, 16:26
Ik heb voor het eerst sinds jaren weer cv. En pas een nieuwe ketel laten plaatsen. De tapwatertemperatuur staat volgens de leverancier standaard op 60 graden en de maximale cv aanvoertemperatuur op 80 graden.
Mijn huisje is niet zo heel erg groot en ik zit middenin het rijtje. Dus als ik mijn ketel op 16 graden heb staan, is het toch nog best wel behaaglijk in huis omdat de buren de kachel wel op standje Vesuvius hebben staan.
Ik vind die ventilatoren best wel prijzig, als je ziet wat het is. Of ligt dat aan mij?
Buurman had één duoset voor 125€ bij Karwei, en 2 duosets via Vattenfall waren 135€
Het scheelt dus om even te zoeken naar een aanbieding, al dan niet van je energieleverancier.
Ik heb een vrijstaand huis, en zou 600€ bij moeten betalen bij de afrekening binnenkort. Dat zag ik niet zitten. Toen besloot ik a) een nog dikkere trui aan te trekken b) wat te investeren in ventilatoren c) de thermostaat anderhalve graad lager te zetten d) de aanvoertemperatuur te verlagen en e) er het beste van te hopen