Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ronald
Ik heb voor het eerst sinds jaren weer cv. En pas een nieuwe ketel laten plaatsen. De tapwatertemperatuur staat volgens de leverancier standaard op 60 graden en de maximale cv aanvoertemperatuur op 80 graden.

Mijn huisje is niet zo heel erg groot en ik zit middenin het rijtje. Dus als ik mijn ketel op 16 graden heb staan, is het toch nog best wel behaaglijk in huis omdat de buren de kachel wel op standje Vesuvius hebben staan.

Ik vind die ventilatoren best wel prijzig, als je ziet wat het is. Of ligt dat aan mij?
Door eelke
Nee hoor, dat zijn ze ook. Maar ik betaalde nu 60nogwat voor een duoset via vattenfall. Dat scheelt!

Ik durf de toevoer temp niet lager te zetten omdat m'n cv in de schuur hangt en het dus nog via buiten moet. Lijkt me link met vorst.
Door - pien -
Ronald schreef: wo 16 feb 2022, 16:26 Ik heb voor het eerst sinds jaren weer cv. En pas een nieuwe ketel laten plaatsen. De tapwatertemperatuur staat volgens de leverancier standaard op 60 graden en de maximale cv aanvoertemperatuur op 80 graden.

Mijn huisje is niet zo heel erg groot en ik zit middenin het rijtje. Dus als ik mijn ketel op 16 graden heb staan, is het toch nog best wel behaaglijk in huis omdat de buren de kachel wel op standje Vesuvius hebben staan.

Ik vind die ventilatoren best wel prijzig, als je ziet wat het is. Of ligt dat aan mij?
Buurman had één duoset voor 125€ bij Karwei, en 2 duosets via Vattenfall waren 135€
Het scheelt dus om even te zoeken naar een aanbieding, al dan niet van je energieleverancier.
Ik heb een vrijstaand huis, en zou 600€ bij moeten betalen bij de afrekening binnenkort. Dat zag ik niet zitten. Toen besloot ik a) een nog dikkere trui aan te trekken b) wat te investeren in ventilatoren c) de thermostaat anderhalve graad lager te zetten d) de aanvoertemperatuur te verlagen en e) er het beste van te hopen ;D
Laatst gewijzigd door - pien - op wo 16 feb 2022, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
eelke schreef: wo 16 feb 2022, 19:37 Nee hoor, dat zijn ze ook. Maar ik betaalde nu 60nogwat voor een duoset via vattenfall. Dat scheelt!

Ik durf de toevoer temp niet lager te zetten omdat m'n cv in de schuur hangt en het dus nog via buiten moet. Lijkt me link met vorst.
Jeetje :o
Vorig jaar was het toch zo'n strenge winter, nou ja, niet echt streng maar voor het vroor toch wel meer dan 1 graad?
Hoe doe je het dan? Er gaat niet altijd heet water door die leidingen?
Zal bijv. 5C lager al een risico zijn?
Door eelke
Ja toen zette ik snachts de cv niet lager zodat hij vaak aansloeg. Als er warm water blijft stromen gaat het wel goed.

Maar dan lijkt het me nu wel handig om de temperatuur hoog te houden. Ook wel omdat er al verlies is eer het binnen komt.

Ooit gaat de cv naar zolder. Ooit :P
Door - pien -
eelke schreef: wo 16 feb 2022, 20:18 Ja toen zette ik snachts de cv niet lager zodat hij vaak aansloeg. Als er warm water blijft stromen gaat het wel goed.

Maar dan lijkt het me nu wel handig om de temperatuur hoog te houden. Ook wel omdat er al verlies is eer het binnen komt.

Ooit gaat de cv naar zolder. Ooit :P
De leidingen isoleren is zeker ook een hele klus, en dan zal het nog niet afdoende helpen?
Ik duim dat ooit sneller is dan je denkt!
Door eelke
Och ik heb er niet echt last van, ik verbruik nog steeds minder dan gemiddeld en het is nog niet mis gegaan.

Stoken voor de vogeltjes is natuurlijk wel zonde. Maar voor nu vinden mijn vriezer en wasmachine in diezelfde schuur het wel fijn ;)
Door Ronald
Ik ga eerst maar eens beginnen met radiatorfolie. Mijn huisje is uit de 60-er jaren, dus al wel beton, maar niet al te veel wandcontactdozen. En dan zou het er ook nog een moeten zijn op maximaal 1,80 van de radiator, omdat het snoer van de voeding van zo'n radiatorventilator over het algemeen 1,80 meter is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door