Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Tja, ik denk dat de laatste vragen nog niet zijn gesteld wat betreft dat (tijdelijke) 1G. Een concert met meer dan 500 bezoekers binnen valt onder 1G maar een grote conferentie zonder zitplaatsen niet omdat het dan een doorstroomlocatie betreft :???: Voelt ergens als een manier van kuipers om tegemoet te komen aan het advies van het OMT (behoud 3G) en de samenleving (iedereen gelijk).
Overigens zou het mij niet verbazen wanneer dat er dan op 15 maart af gaat. Wel is met de laatste persco bevestigd dat die noodwet wordt verlengd want de einddatum daarvan stond op 1 maart. Nu er na 1 maart nog maatregelen van kracht zijn moet die wet daardoor opnieuw met 3 maanden worden verlengd.
Door Kaio
Lizzy schreef: wo 16 feb 2022, 07:57 Nou, wie had dat gedacht.... Weg met G2, weg met G3 en welkom G1.
Ja goed toch?

En bijv. Voor alle openlucht festivals ook goed nieuws, die kunnen gaan plannen ( als ze nog durven)
En die 1G gaan ze half maart dan opnieuw bekijken.
Dat er nog af, Dan is het bye bye China2.0 :biggrin2:
Nu hier in DE nog ;D Maar dat gaat nog wel wat langer duren ::) al willen ze wel af van 2G in winkels ..ja 2G....
Door eelke
Supervaag wel dat ik dit weekend wel iedereen de hele avond mondkaploos mag knuffelen in het café, maar dat ik in de supermarkt, waar je toch doorgaans meer afstand houdt en korter bent, dat ding nog op moet.

Ben benieuwd hoeveel mensen hem nog gaan dragen in de winkels. Dat is volgens mij precies een regel waarvan je niet kan zeggen 'die doen we er over 2 stappen vanaf', dat gaan mensen gewoon al doen denk ik.
Door Lizzy
Vaag vind ik wel een toepasselijk woord voor de hele persco. Voor de kwetsbare in onze samenleving..., daar kom ik zo op terug. De kwetsbare in onze samenleven, doet u vooral voorzichtig.

En verder moet je toch echt op de website gaan kijken wat nou wanneer mag ::) :biggrin2:
Door Kaio
eelke schreef: wo 16 feb 2022, 09:09 Supervaag wel dat ik dit weekend wel iedereen de hele avond mondkaploos mag knuffelen in het café, maar dat ik in de supermarkt, waar je toch doorgaans meer afstand houdt en korter bent, dat ding nog op moet.

Ben benieuwd hoeveel mensen hem nog gaan dragen in de winkels. Dat is volgens mij precies een regel waarvan je niet kan zeggen 'die doen we er over 2 stappen vanaf', dat gaan mensen gewoon al doen denk ik.
Ja maar dat is knuffelen met 3G he, welke een week later ook vervalt dat wel :g: :biggrin2:

Maar van de mondkapjes in de supermarkt is me nog niet duidelijk eerlijk gezegd. Dat zou ook 25e vervallen toch?
Ja daarvan had je dan ook beter kunnen zeggen nu vrijdag. Ik denk dat dat ook zo ongeveer de praktijk zal zijn :P
Ik zie de logica ook echt niet van dat weekje ( ja kunnen de supermarkten rustig overal de stickers afweken)
Door Kaio
Lizzy schreef: wo 16 feb 2022, 09:20 Vaag vind ik wel een toepasselijk woord voor de hele persco. Voor de kwetsbare in onze samenleving..., daar kom ik zo op terug. De kwetsbare in onze samenleven, doet u vooral voorzichtig.

En verder moet je toch echt op de website gaan kijken wat nou wanneer mag ::) :biggrin2:
Nou gelukkig is dat maar voor een week :biggrin2: , daarna mag bijna alles weer. Snap dat eigenlijk ook haast niet een stappenplan in 2 weken tijd? Lijkt haast voor de sier. Nog even die 3 G gebruiken , nog even een tussenstap sluitingstijd. Gewoon om niet te zeggen we doen alles in één keer.
Door Ina
Tja....wat moet je er mee :(

Heel eerlijk vind ik een 1G beleid dan meer fair, puur omdat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn en nu weet je in ieder geval over de hele aanwezige club dat ze 'vrij zijn' .
2G ben ik absoluut tegen.....3G geeft voor iedereen de mogelijkheid om mee te doen, ook als je niet gevaccineerd wil worden, maar dat zou dan ook moeten gelden voor aantoonbare antistoffen van een bepaald niveau....dat daar nu nog nooit op doorgeborduurd wordt is nog al irritant.

Wat ik wel verontrustend vind is dat de (hele grote groep) kwetsbaren, wat echt niet alleen de 70+ers zijn, nu maar voor zichzelf op moeten komen......hoe dan, als of iedereen in de supermarkt of waar dan ook gaat peilen 'ben jij kwetsbaar'?

Als ik dan zie dat #geendorhout weer trending is op twitter en daar allemaal jonge mensen zich kwetsbaar opstellen en vragen of er aub rekening met hun gehouden kan worden......en de bagger die ze dan over zich heen krijgen, dan kan je met 'het rekening houden' buiten social media wel helemaal op je buik schrijven :(
Door Kaio
Ina schreef: wo 16 feb 2022, 09:49 Tja....wat moet je er mee :(

Heel eerlijk vind ik een 1G beleid dan meer fair, puur omdat ook gevaccineerden besmettelijk kunnen zijn en nu weet je in ieder geval over de hele aanwezige club dat ze 'vrij zijn' .
2G ben ik absoluut tegen.....3G geeft voor iedereen de mogelijkheid om mee te doen, ook als je niet gevaccineerd wil worden, maar dat zou dan ook moeten gelden voor aantoonbare antistoffen van een bepaald niveau....dat daar nu nog nooit op doorgeborduurd wordt is nog al irritant.

Wat ik wel verontrustend vind is dat de (hele grote groep) kwetsbaren, wat echt niet alleen de 70+ers zijn, nu maar voor zichzelf op moeten komen......hoe dan, als of iedereen in de supermarkt of waar dan ook gaat peilen 'ben jij kwetsbaar'?

Als ik dan zie dat #geendorhout weer trending is op twitter en daar allemaal jonge mensen zich kwetsbaar opstellen en vragen of er aub rekening met hun gehouden kan worden......en de bagger die ze dan over zich heen krijgen, dan kan je met 'het rekening houden' buiten social media wel helemaal op je buik schrijven :(
Gelukkig durven heel veel van die mensen die zich zo uiten op sociale media dat niet in het echt. En is dat deel dat op sociale media zo reageert in sterke minderheid. Maar degene die het doen zijn sterk vertegenwoordigd op sociale media, dat geeft een vertekend beeld Discussie op sociale media laten vaak het slechtsta naar boven komen bij mensen , vreselijk zijn deze vaak :-X

Maar die kwetsbare hoe deden deze dat in de paar heftige griep seizoenen die we voor corona ook gehad hebben ?
Die leefden toen ook en andere mensen konden ook hun leven leiden?
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: wo 16 feb 2022, 11:32 Iedereen? Altijd? Pffff...
Das geen versoepeling dan maar een verstrenging? :???:
Ik heb het idee dat ik het verkeerd begrijp. :biggrin2:
Alleen voor evenementen met meer dan 500 man die niet als doorstroomlocatie worden gezien. Dus concerten ed.
Door dinky89
Kaela schreef: wo 16 feb 2022, 11:43 Alleen voor evenementen met meer dan 500 man die niet als doorstroomlocatie worden gezien. Dus concerten ed.
En alleen wanneer het evenement binnen wordt gehouden. Een festival buiten valt niet onder het 1G beleid van iedereen testen.
Feitelijk wordt het coronatoegangsbewijs (3G) dus overal afgeschaft behalve bij evenementen binnen met meer dan 500 bezoekers en geen doorstroomlocatie.
Kromme is dat een congres binnen al snel wordt gezien als een doorstroomlocatie ipv evenement binnen waardoor grote congressen vaak niet onder 1G zullen vallen.
Door Ina
Kaio schreef: wo 16 feb 2022, 10:24 Gelukkig durven heel veel van die mensen die zich zo uiten op sociale media dat niet in het echt. En is dat deel dat op sociale media zo reageert in sterke minderheid. Maar degene die het doen zijn sterk vertegenwoordigd op sociale media, dat geeft een vertekend beeld Discussie op sociale media laten vaak het slechtsta naar boven komen bij mensen , vreselijk zijn deze vaak :-X

Maar die kwetsbare hoe deden deze dat in de paar heftige griep seizoenen die we voor corona ook gehad hebben ?
Die leefden toen ook en andere mensen konden ook hun leven leiden?
Klopt, dat waren voor hen ook spannende tijden ..... maar Corona (en helemaal de omnicron) blijkt toch wel iets besmettelijker als een gemiddeld griepje.....dus veel meer risico voor de kwetsbare groep ...... door veeeeeeel meer potentiële verspreiders.
Door Kaio
pearlsofpassion schreef: wo 16 feb 2022, 11:32 Iedereen? Altijd? Pffff...
Das geen versoepeling dan maar een verstrenging? :???:
Ik heb het idee dat ik het verkeerd begrijp. :biggrin2:
Nou dat wordt half maart dan nog opnieuw bekeken staat er ergens
Voor gevaccineerd en is dat op zich een verstrenging ergens maar tot nu toe mocht dat überhaupt niet doorgaan zoiets he.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door