Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kiara
Lizzy schreef: di 15 feb 2022, 07:18 Hahaha, dit is wel een hele goeie, ik wil me daar alsnog graag bij aansluiten!
Ja echt hè totaal vergeten

Geen poep in huis vannacht 👍
Alleen al op de licht gekookte Kvv
Ze krijgt zo der pompoen en weer de Kvv
De andere 2 spullen moeten nog binnen komen
Maar ben nu al blij.
Dank je wel Lizzy
Door kiara
Vind ik net in Amber der poep een lange spaghetti worm
Nou weet ik dat ze 3-2 of 4-2 daar ontwormd is maar zou het van die ontworming zijn of van de diatomeeraarde die ik gelijk gestart ben op 5-2 ?
En wat nou te doen , ze zeiden over 2 weken herhalen met drontal maar gebruik de diatomeeraarde, dus wat moet ik doen?
Wel blij dat dat kreng eruit is .
Door Hanny
Ik zou, zeker weten, een wormkuur geven.
Hij heeft een wormbesmetting en daar zou ik tegen optreden.
Niet afwachten, of de diatomeeën aarde daar misschien tegen helpt. Let op, MISSCHIEN.
Je zou kunnen overwegen om de tabletten van de chinese kruiden te gebruiken, maar ik
weet daar niets van.

succes,
Hanny
Door doranto
Ik denk dat ik een ontlastingsonderzoek zou laten doen bij het Woud.
Door Lizzy
kiara schreef: di 15 feb 2022, 09:40 Vind ik net in Amber der poep een lange spaghetti worm
Nou weet ik dat ze 3-2 of 4-2 daar ontwormd is maar zou het van die ontworming zijn of van de diatomeeraarde die ik gelijk gestart ben op 5-2 ?
En wat nou te doen , ze zeiden over 2 weken herhalen met drontal maar gebruik de diatomeeraarde, dus wat moet ik doen?
Wel blij dat dat kreng eruit is .
Ja, nou stel je me een goeie (gewetens) vraag! Ik heb zelf het gevoel dat diatomeeënaarde goed werkt tegen wormen (maar niet tegen giardia). Maar ik baseer dat maar op een eenmalige ervaring maar wel bij 2 honden. Maar, beide honden hadden een lichte wormbesmetting (met 1 plusje bij haakworm). Sjoerd had giardia en daar heeft diatomeeënaarde nul bij geholpen. Ik zou zelf kiezen om of even door te gaan met diatomeeënaarde + probiotica, te kijken hoe het gaat en dan over een paar weekjes ontlasting opsturen naar het Woud. Je kunt namelijk niet nu al weer gif in haar kiepen, omdat ze net ontwormt is. Dus ik nam die 2 weekjes (die tussen de twee ontwormingen moet zitten) om de darmen flink te boosten. Daarna wel testen!
Door kiara
Lizzy schreef: di 15 feb 2022, 12:13 Ja, nou stel je me een goeie (gewetens) vraag! Ik heb zelf het gevoel dat diatomeeënaarde goed werkt tegen wormen (maar niet tegen giardia). Maar ik baseer dat maar op een eenmalige ervaring maar wel bij 2 honden. Maar, beide honden hadden een lichte wormbesmetting (met 1 plusje bij haakworm). Sjoerd had giardia en daar heeft diatomeeënaarde nul bij geholpen. Ik zou zelf kiezen om of even door te gaan met diatomeeënaarde + probiotica, te kijken hoe het gaat en dan over een paar weekjes ontlasting opsturen naar het Woud. Je kunt namelijk niet nu al weer gif in haar kiepen, omdat ze net ontwormt is. Dus ik nam die 2 weekjes (die tussen de twee ontwormingen moet zitten) om de darmen flink te boosten. Daarna wel testen!
Het heeft 9 jaar terug goed geholpen bij mijn Sint Bernard die ik ook had laten testen bij het Woud
Toen de tip gekregen van hier ( dacht iemand uit Italië) om de diatomeeraarde te gebruiken min 60 dagen. Daarna weer getest en ze was schoon.

Verder krijg ik vandaag de probiotica binnen als het goed is.
Maar de ontworming wat ze dus eigenlijk moet hebben deze vrijdag twijfel ik over om te doen? Want dan is het 2 weken geleden
Moeilijk moeilijk
Testen heb ik gelezen als ze min 2 weken geleden ontwormd is ( stond bij het Woud)
Maar ja wil niet stoppen met de diatomeeraarde. Dus ook moeilijk wat te doen
Door kiara
Hanny schreef: di 15 feb 2022, 11:58 Ik zou, zeker weten, een wormkuur geven.
Hij heeft een wormbesmetting en daar zou ik tegen optreden.
Niet afwachten, of de diatomeeën aarde daar misschien tegen helpt. Let op, MISSCHIEN.
Je zou kunnen overwegen om de tabletten van de chinese kruiden te gebruiken, maar ik
weet daar niets van.

succes,
Hanny
Zie post waar ik op reageer bij Lizzy
Door kiara
Doranto schreef: di 15 feb 2022, 11:59 Ik denk dat ik een ontlastingsonderzoek zou laten doen bij het Woud.
Zie post waar ik op reageer bij Lizzy
Door Lizzy
kiara schreef: di 15 feb 2022, 12:38 Het heeft 9 jaar terug goed geholpen bij mijn Sint Bernard die ik ook had laten testen bij het Woud
Toen de tip gekregen van hier ( dacht iemand uit Italië) om de diatomeeraarde te gebruiken min 60 dagen. Daarna weer getest en ze was schoon.

Verder krijg ik vandaag de probiotica binnen als het goed is.
Maar de ontworming wat ze dus eigenlijk moet hebben deze vrijdag twijfel ik over om te doen? Want dan is het 2 weken geleden
Moeilijk moeilijk
Testen heb ik gelezen als ze min 2 weken geleden ontwormd is ( stond bij het Woud)
Maar ja wil niet stoppen met de diatomeeraarde. Dus ook moeilijk wat te doen
Ze krijgt nu 10 dagen diatomeeënaarde? In principe moet je het sowieso langer geven. Minimaal is 30 dagen. Ja, ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen. Je moet deze knoop (vrees ik) zelf door hakken.
Door kiara
Lizzy schreef: di 15 feb 2022, 13:14 Ze krijgt nu 10 dagen diatomeeënaarde? In principe moet je het sowieso langer geven. Minimaal is 30 dagen. Ja, ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen. Je moet deze knoop (vrees ik) zelf door hakken.
Ik heb toen met de Sint min 60 dagen gegeven
Maar wat voor soort worm middel moet ik dan geven vrijdag?Welke raad jij aan?
Gaat mij er niet om dat ik niet wil testen juist wel
Maar ja
Zal ik toch anders vrijdag van de dierenarts een worm middel geven?
Ik neem jou advies aan alle kanten over hoor
Maar weet nu niet wat verstandig is.
De diatomeeraarde geef ik vanaf zaterdag 5-2 dus nog heel kort
:(
Door Lizzy
kiara schreef: di 15 feb 2022, 13:40 Ik heb toen met de Sint min 60 dagen gegeven
Maar wat voor soort worm middel moet ik dan geven vrijdag?Welke raad jij aan?
Gaat mij er niet om dat ik niet wil testen juist wel
Maar ja
Zal ik toch anders vrijdag van de dierenarts een worm middel geven?
Ik neem jou advies aan alle kanten over hoor
Maar weet nu niet wat verstandig is.
De diatomeeraarde geef ik vanaf zaterdag 5-2 dus nog heel kort
:(
Als de vorige keer met Drontal is ontwormt, zou je nu voor Milbemax kunnen kiezen. Ik heb het gevoel dat je liefst wil ontwormen dus dat zou ik dan doen als ik jou was. Daarna zou ik zelf weer onmiddellijk beginnen met diatomeeënaarde. Want je hond kan ontwormt zijn en twee weken later (bij een slechte weerstand of ontvankelijk zijn voor wormen) weer besmet zijn. Dat pak je dan gelijk aan en dat lijkt me voor de komende tijd een goed idee, totdat ze wat sterker en ontspannener is.
Door kiara
Lizzy schreef: di 15 feb 2022, 14:12 Als de vorige keer met Drontal is ontwormt, zou je nu voor Milbemax kunnen kiezen. Ik heb het gevoel dat je liefst wil ontwormen dus dat zou ik dan doen als ik jou was. Daarna zou ik zelf weer onmiddellijk beginnen met diatomeeënaarde. Want je hond kan ontwormt zijn en twee weken later (bij een slechte weerstand of ontvankelijk zijn voor wormen) weer besmet zijn. Dat pak je dan gelijk aan en dat lijkt me voor de komende tijd een goed idee, totdat ze wat sterker en ontspannener is.
Ja weet je ik vermoed dat de eerste keer ontworming is geweest op de 2-2 of 3-2
En omdat ik er pas nu 1 vind denk ik dat ook de diatomeeraarde iets doet
Plus wat ik al zei en wat op de site van het Woud staat min 2 weken geen worm middel gebruiken. Nou weet ik niet of de diatomeeraarde daaronder valt.
Maar ik ga de milbemax halen voor as vrijdag.

Verder heb ik net de probiotica gegeven en de physillium husk
Door Lizzy
kiara schreef: di 15 feb 2022, 16:34 Ja weet je ik vermoed dat de eerste keer ontworming is geweest op de 2-2 of 3-2
En omdat ik er pas nu 1 vind denk ik dat ook de diatomeeraarde iets doet
Plus wat ik al zei en wat op de site van het Woud staat min 2 weken geen worm middel gebruiken. Nou weet ik niet of de diatomeeraarde daaronder valt.
Maar ik ga de milbemax halen voor as vrijdag.

Verder heb ik net de probiotica gegeven en de physillium husk
Nee, dat valt daar niet onder.
Door kiara
Lizzy schreef: di 15 feb 2022, 16:38 Nee, dat valt daar niet onder.
O weet je dan ontworm ik der vrijdag
Dan wacht ik 2 weken en dan testen
Ondertussen ga ik door met de diatomeeraarde
Goed idee?
Door Lizzy
kiara schreef: di 15 feb 2022, 16:48 O weet je dan ontworm ik der vrijdag
Dan wacht ik 2 weken en dan testen
Ondertussen ga ik door met de diatomeeraarde
Goed idee?
Ja, volgens mij is dit een strak plan!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door