Lizzy schreef: ↑di 15 feb 2022, 12:13
Ja, nou stel je me een goeie (gewetens) vraag! Ik heb zelf het gevoel dat diatomeeënaarde goed werkt tegen wormen (maar niet tegen giardia). Maar ik baseer dat maar op een eenmalige ervaring maar wel bij 2 honden. Maar, beide honden hadden een lichte wormbesmetting (met 1 plusje bij haakworm). Sjoerd had giardia en daar heeft diatomeeënaarde nul bij geholpen. Ik zou zelf kiezen om of even door te gaan met diatomeeënaarde + probiotica, te kijken hoe het gaat en dan over een paar weekjes ontlasting opsturen naar het Woud. Je kunt namelijk niet nu al weer gif in haar kiepen, omdat ze net ontwormt is. Dus ik nam die 2 weekjes (die tussen de twee ontwormingen moet zitten) om de darmen flink te boosten. Daarna wel testen!
Het heeft 9 jaar terug goed geholpen bij mijn Sint Bernard die ik ook had laten testen bij het Woud
Toen de tip gekregen van hier ( dacht iemand uit Italië) om de diatomeeraarde te gebruiken min 60 dagen. Daarna weer getest en ze was schoon.
Verder krijg ik vandaag de probiotica binnen als het goed is.
Maar de ontworming wat ze dus eigenlijk moet hebben deze vrijdag twijfel ik over om te doen? Want dan is het 2 weken geleden
Moeilijk moeilijk
Testen heb ik gelezen als ze min 2 weken geleden ontwormd is ( stond bij het Woud)
Maar ja wil niet stoppen met de diatomeeraarde. Dus ook moeilijk wat te doen