Suzanne schreef: ↑ma 14 feb 2022, 12:19 Achteraf, zeg maar 'nu' bezien; eigenlijk niet anders. Maar Corona is wel iets anders dan griep he? Grote kans dat ik, als het krijg, in het ziekenhuis of elders terecht kom. Griep is op de samenleving lang niet zo ontwrichtend als Corona nu is. Dus los van mijn persoonlijke gevoel of angst.... nu alles loslaten is onverantwoord dom. Om het zacht uit te drukken.Dat griep minder ontwrichtend werkt komt net door de maatregelen. En dat was nodig bij de eerdere varianten van covid, maar bij omicron niet meer.
Gevaccineerd, of zelfs geboosterd, het maakt allemaal echt niet meer uit. Omikron slaat om zich heen, dat zie je toch aan de cijfers??? 70.000 gevallen per dag minimaal... bizar, echt bizar... die cijfers staan haaks op "alles los willen laten". Ik kan en wil het echt niet begrijpen.
En ik mag echt heeel erg hopen dat de quarantainreregels niet ook gaan verdwijnen! Hoe gestoord wil je het hebben?
En natuurlijk mogen grote evenementen, optredens, festivals nu nog niet; ik vind dat volkomen terecht. Los van alle risico's die je daar loopt kan zoiets niet belangrijker zijn dan gezondheid. Gewoon, niet.
Het lijkt wel of de regering nu ineens bang is om maatregelen te handhaven of langzaam af te bouwen.
Dat is net wat we de hele tijd proberen uit te leggen: Dit is niet meer nodig.
Je hebt er echt van overtuigd dat corona binnenkort weer terugkomt even hard als voorheen, maar dat is niet waarschijnlijk.
Ja, er zijn tienduizenden zoniet honderdduizenden besmettingen per dag. Maar heb je enig idee hoeveel dat in een gemiddeld griepseizoen is? Dan spreek je over meervouden van he.. Kwestie van alles in perspectief te plaatsen.
Net doordat er zoveel besmettingen zijn zonder zoveel ziekenhuisopnames, maakt dat corona niet meer zo ontwrichtend zou moeten zijn... Net daardoor kunnen we weer normaal gaan functioneren.
Wat zou rustig afbouwen van maatregelen dan voor effect hebben op een virus als omicron? Niets toch ?
En afstand houden zal iedereen nog wel een tijdje meer doen. Ale, zoveel als ze nu doen. Wat naar mijn gevoel NIET is.

Maar als ik dan een ouder programma kijk op TV heb ik toch vaak ergens zo is van : oh, die gaat dichtbij staan. Houdt eens wat meer afstand.. Complete vreemden he.
Ik heb het gevoel dat voor mij althans, maar ik vermoed voor anderen ook, de personal space, wat groter is geworden dan vroeger. Het voelt sneller ongemakkelijk.
Dus ik denk dat we met z'n allen spontaan wel iets meer uit elkaar gaan staan, zeker bij vreemden.
Geen 1,5m (maar eerlijk, dat heb ik niemand ooit weten doen, ook niet vorig jaar, das 2 armlengtes he!), maar toch ook niet zo vlakbij als in die oude TV programmas..