pearlsofpassion schreef: ↑vr 11 feb 2022, 15:43 Ik hoor ook mensen beweren dat er bij omicron bijna geen asymptomatische gevallen zijn, of dat zij er geen kennen. Maar dat klopt volgens mij niet.. Ik denk dat die gewoon niet gediagnosticeerd worden omdat men pas bij symptomen getest wordt.Hoe kun je dat dan weten, dat er geen asymptomatische gevallen zijn als je ze niet kunt detecteren?
Als je geen symptomen hebt en geen duidelijk hoog risico contact, waarom zou je dan de hele tijd zelftesten? En zeker als je pas positief zou testen 10 dagen na een risico contact. Als je de eerste week steeds negatief test, waan je je toch safe? Want officieel is de incubatietijd 3 tot 5 dagen of zo. Als wij het hier thuis na 7 dagen hadden opgegeven niet meer getest hadden (lees: als ik niet moest van m'n werk), hadden wij het nooit geweten dat we corona hadden.

En precies zoals je zegt je doet een test, voelt je verder prima ga je je niet opnieuw testen, en wellicht ook niet met een dagje minder voelen dan.
EN wellicht dat er hier en daar wat mensen zijn die zich zelftesten zonder aanleiding, maar dat zullen er maar weinig zijn denk ik toch. Ik ken ze niet en ik ben er ook niet een van