Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
pearlsofpassion schreef: vr 11 feb 2022, 15:43 Ik hoor ook mensen beweren dat er bij omicron bijna geen asymptomatische gevallen zijn, of dat zij er geen kennen. Maar dat klopt volgens mij niet.. Ik denk dat die gewoon niet gediagnosticeerd worden omdat men pas bij symptomen getest wordt.
Als je geen symptomen hebt en geen duidelijk hoog risico contact, waarom zou je dan de hele tijd zelftesten? En zeker als je pas positief zou testen 10 dagen na een risico contact. Als je de eerste week steeds negatief test, waan je je toch safe? Want officieel is de incubatietijd 3 tot 5 dagen of zo. Als wij het hier thuis na 7 dagen hadden opgegeven niet meer getest hadden (lees: als ik niet moest van m'n werk), hadden wij het nooit geweten dat we corona hadden.
Hoe kun je dat dan weten, dat er geen asymptomatische gevallen zijn als je ze niet kunt detecteren? :g:
En precies zoals je zegt je doet een test, voelt je verder prima ga je je niet opnieuw testen, en wellicht ook niet met een dagje minder voelen dan.
EN wellicht dat er hier en daar wat mensen zijn die zich zelftesten zonder aanleiding, maar dat zullen er maar weinig zijn denk ik toch. Ik ken ze niet en ik ben er ook niet een van :P
In België zijn de besmettingen en de ziekenhuisopnames over de piek.. Nemen vanzelf af, er zijn sinds de komst van omicron niet echt strengere maatregelen ingevoerd. Het zakt dus vanzelf. Op natuurlijk wijze. Doordat er dus wekenlang dagelijks waarschijnlijk iets van 100 000 besmettingen per dag waren. Op een bevolking van 11 miljoen, reken maar uit.

En nog is de regering aan het spreken over: het beperken van de circulatie van het virus. >:( WTF ???
Waarom blijven ze denken dat ze dat met weinige maatregelen (mondmasker en coronapas, quarantaines, 80% bezetting bij voorstellingen ed) kunnen? En waarom willen ze het uberhaupt? Wat is de noodzaak? Het doel? (natuurlijk immuniteit verhinderen? :-X)
Ik snap het niet. Maar ik ben verdrietig voor iedereen die slachtoffer is van de maatregelen. Rechtstreeks of onrechtstreeks. Economisch of mentaal.
En ik ben bang dat ze het eerst volgende jaar nog niet gaan stoppen.. :'(
Door Kaio
pearlsofpassion schreef:In België zijn de besmettingen en de ziekenhuisopnames over de piek.. Nemen vanzelf af, er zijn sinds de komst van omicron niet echt strengere maatregelen ingevoerd. Het zakt dus vanzelf. Op natuurlijk wijze. Doordat er dus wekenlang dagelijks waarschijnlijk iets van 100 000 besmettingen per dag waren. Op een bevolking van 11 miljoen, reken maar uit.

En nog is de regering aan het spreken over: het beperken van de circulatie van het virus. >:( WTF ???
Waarom blijven ze denken dat ze dat met weinige maatregelen (mondmasker en coronapas, quarantaines, 80% bezetting bij voorstellingen ed) kunnen? En waarom willen ze het uberhaupt? Wat is de noodzaak? Het doel? (natuurlijk immuniteit verhinderen? :-X)
Ik snap het niet. Maar ik ben verdrietig voor iedereen die slachtoffer is van de maatregelen. Rechtstreeks of onrechtstreeks. Economisch of mentaal.
Daar was ik al voor de eerste lockdown bang voor toen ik weet niet hoeveel mensen gilden om een lockdown omdat ze bang waren . Weet wat je afgeeft! En vraag je af of je het nog terugkrijgt!
Ook iets met niet meer durven want stel je voor! Ja zo moet je niet willen leven hoor. En ook geen land regeren.
Je ziet trouwens dat in Duitsland telkens de piek later kwam, omdat ze veel strengere maatregelen hadden maar hij kwam er toch. Met of zonder mondkap, ook met de verplichte FFP2 zooi. Het maakt niet uit.
Door doranto
Kaio schreef: vr 11 feb 2022, 19:38 Daar was ik al voor de eerste lockdown bang voor toen ik weet niet hoeveel mensen gilden om een lockdown omdat ze bang waren . Weet wat je afgeeft! En vraag je af of je het nog terugkrijgt!
Ook iets met niet meer durven want stel je voor! Ja zo moet je niet willen leven hoor. En ook geen land regeren.
Je ziet trouwens dat in Duitsland telkens de piek later kwam, omdat ze veel strengere maatregelen hadden maar hij kwam er toch. Met of zonder mondkap, ook met de verplichte FFP2 zooi. Het maakt niet uit.
Voor zover ik het heb begrepen is het doel ook niet voorkomen maar vertragen, zodat de zorg niet overbelast raakt.
Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef:In België zijn de besmettingen en de ziekenhuisopnames over de piek.. Nemen vanzelf af, er zijn sinds de komst van omicron niet echt strengere maatregelen ingevoerd. Het zakt dus vanzelf. Op natuurlijk wijze. Doordat er dus wekenlang dagelijks waarschijnlijk iets van 100 000 besmettingen per dag waren. Op een bevolking van 11 miljoen, reken maar uit.

Ze gaan hier in België toch ook versoepelen met de maatregelen....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Ja, versoepelen. Waardoor er iets overblijft dat omicron op geen enkele manier tegen houdt hoor (als dat dan al kan), dus waarom dan niet afschaffen? Wat is het nut van een mondmasker in een schouwburg als je daar 2 uur dicht bij elkaar dezelfde lucht zit in te ademen? Wat is het nut van 80% bezetting in een voetbalstadion ipv 100%? Welk verschil maakt dat bij zingende en roepende mensen?
Wat voor nut heeft de coronapas bij grote evenementen? Als je geboosterd bent laat je je gewoon niet testen en mag je gaan, ookal heb je het toch. Maar diegene die zich wel braaf laat testen, en per toeval net besmet is, heeft het wel zitten en mag niet gaan. En waarom ? Omdat er misschien ergens nog een paar mensen tussen lopen die het nog niet gehad hebben en het nog kunnen oplopen maar er hoogstwaarschijnlijk toch niet ernstig ziek van worden en anders de week erna wel in de supermarkt oplopen? Vb? What's the point? De besmettingen ziekenhuisopnames gaan omlaag.. Niet omwille van maatregelen maar omdat de meeste mensen het gewoon gehad hebben.
Maar ze spreken nog steeds van verspreiding verminderen.. Verlinden zelf horen zeggen op het nieuws.
Terwijl dat toch niet lukt met maatregelen en gelukkig ook niet meer nodig is. Dat gebeurt nu stillaan vanzelf. Zoals men zo graag wou bij het begin van de pandemie :groepsimmuniteit.
Ipv de pandemie te bevechten zijn ze nu met hun maatregelen de groepsimmuniteit aan het bevechten en de pandemie aan het verlengen. Als de maatregelen al werken. Hoe dan ook zijn ze mensen aan het pesten voor geen reden meer. Sorry, ik zie echt de reden niet.
Ziekenhuisopnames zijn in België nog niet in de buurt van er helft van de capaciteit geweest sinds omicron. En het daalt alweer.
Door Kaio
Doranto schreef: vr 11 feb 2022, 20:23 Voor zover ik het heb begrepen is het doel ook niet voorkomen maar vertragen, zodat de zorg niet overbelast raakt.
nou geloof om het uit te smeren en een piek te voorkomen, met vertragen waar het nu wel op lijkt overal komt het toch die piek. Hier heel lang beleid geweest op aantal besmettingen , waarvan die grens veel lager lag dan in Belgie of Nederland. Maar was net zo goed niet te houden, maar altijd later. Dan mocht ik bijv niet na nederland omdat dat een hoogrisicogebied was, en zelf hadden ze een maand later dezelfde getallen, maar toch mocht ik op 1,5 km de grens niet over ::) EN als het weer omlaag gaat in NL zie je het hier nog even een tijdje doorstijgen. Net zoals je nu Belgie met NL kunt vergelijken.
pearlsofpassion schreef:Ja, versoepelen. Waardoor er iets overblijft dat omicron op geen enkele manier tegen houdt hoor (als dat dan al kan), dus waarom dan niet afschaffen? Wat is het nut van een mondmasker in een schouwburg als je daar 2 uur dicht bij elkaar dezelfde lucht zit in te ademen? Wat is het nut van 80% bezetting in een voetbalstadion ipv 100%? Welk verschil maakt dat bij zingende en roepende mensen?
Wat voor nut heeft de coronapas bij grote evenementen? Als je geboosterd bent laat je je gewoon niet testen en mag je gaan, ookal heb je het toch. Maar diegene die zich wel braaf laat testen, en per toeval net besmet is, heeft het wel zitten en mag niet gaan. En waarom ? Omdat er misschien ergens nog een paar mensen tussen lopen die het nog niet gehad hebben en het nog kunnen oplopen maar er hoogstwaarschijnlijk toch niet ernstig ziek van worden en anders de week erna wel in de supermarkt oplopen? Vb? What's the point? De besmettingen ziekenhuisopnames gaan omlaag.. Niet omwille van maatregelen maar omdat de meeste mensen het gewoon gehad hebben.
Maar ze spreken nog steeds van verspreiding verminderen.. Verlinden zelf horen zeggen op het nieuws.
Terwijl dat toch niet lukt met maatregelen en gelukkig ook niet meer nodig is. Dat gebeurt nu stillaan vanzelf. Zoals men zo graag wou bij het begin van de pandemie :groepsimmuniteit.
Ipv de pandemie te bevechten zijn ze nu met hun maatregelen de groepsimmuniteit aan het bevechten en de pandemie aan het verlengen. Als de maatregelen al werken. Hoe dan ook zijn ze mensen aan het pesten voor geen reden meer. Sorry, ik zie echt de reden niet.
Ziekenhuisopnames zijn in België nog niet in de buurt van er helft van de capaciteit geweest sinds omicron. En het daalt alweer.
Ik heb zo datzelfde ;)

Ik vraag me ook af testen voor grote evenementen, neem een groot meerdaags festival, dagelijks? >>>1000den mensen, eh maak eens een rekensommetje, hoe dan? (en hoe beinvloed alcohol of andere substanties de test?)
En met welk nut dan nog? Incubatietijd, wel hebben, geen symptomen dus negatieve test, heeft dat echt nut?
Tja zoals nu is het gewoon een griep en daarbij deden we in het verleden ook niet panisch. Maar goed nu doen we toch echt overal panisch en overdreven gevoelig over, wordt eens tijd dat men weer eens wat meer plezier heeft.
Door Kaio
En toch moet je die getallen niet zo zien. Er sterven dagelijks mensen aan van alles. Zou het niet corona zijn dan aan een andere infectie.
Oversterfte is een betere maatstaf en ja die ligt iets hoger dat klopt.

En het zou iemand zijn die je kent, tja dat is altijd zo , aan kanker aan een virus infectie, aan de gewone griep, aan een bacteriële infectie, aan een ongeluk, aan zelfdoding aan etc... tuurlijk dat is altijd zuur.

Corona zal blijven, de vraag is hoe gaan we verder met leven?
Heb ik al eens gezegd. Niemand weet hoeveel mensen normaal per dag sterven aan pakweg de griep of andere luchtweginfecties. Daar lag niemand van wakker, hoorde bij het leven.
Maar als het op corona aankomt is elke overledene er 1 te veel. Zo werkt dat niet.

Ik denk trouwens dat iedereen die sterft met corona en niet percé door corona daar ook nog bij in zit.

En hoeveel mensen zijn er gestorven of gaan er nog sterven door de maatregelen? Je kan dat blijven negeren of erkennen dat dat aanzienlijk gaat zijn.
Had je dan maar geen maatregelen moeten hebben? Nee. (alhoewel daar bij kankerpatienten om maar iets te noemen over te discussieren valt) Maar alles moet wel in balans blijven. En die balans leunt nu echt niet meer richting corona. Je bent het aan al die mensen die je zoveel hebt afgepakt gewoon verschuldigd om het niet langer te laten aanslepen dan nodig!

Als je deze site bekijkt https://statbel.fgov.be/nl/over-statbel ... ortaliteit
En dan vooral de alleronderste met de aller bovenste vergelijkt (ik had liever nog duidelijke grafieken gehad maar bon) dan kan je niet anders dan concluderen dat er op dit moment zelfs geen of nauwelijks oversterfte is. Nu, begin 2022. Zowel in 2017 als 2019 lagen de cijfers in deze tijd van het jaar hoger. En daar zit alles bij qua doodsoorzaken, wat meer ruis geeft, als je het zuiver op pakweg luchtweginfecties zou vergelijken zou je het waarschijnlijk nog duidelijke zien.
Door Siberienne
‘Fun fact’: Fanta beïnvloedt de tests, worden ze vals positief van ...

Asymptomatische mensen bij omicron: dat was lastig te interpreteren vind ik. Aan de ene kant kwamen er cijfers uit Zuid Afrika, waar alle mensen gescreened werden bij opname in het ziekenhuis, en zou 50% asymptomatisch zijn, aan de andere kant was er de uitbraak in Oslo waarbij 92% symptomen ontwikkelde. Maar wat is asymtomatisch en hoe belangrijk zijn die gevallen voor de verspreiding? Bij de Oslo uitbraak, waarbij mensen allemaal getest werden, ook toen ze (nog) geen symptomen hadden, werd iedereen heel nadrukkelijk gevraagd naar symptomen, maar merkt iedereen in het dagelijks leven een dag met wat hoofdpijn en keelpijn op?
Wat ook wel interessant is: het zou kunnen dat in de gevaccineerde groep mensen sneller en vaker wel wat symptomen hebben. Dat zou gunstig zijn, want dat zou erop kunnen wijzen dat mensen die gevaccineerd zijn, snel reageren (symptomen zijn immers niet het gevolg van het virus maar van de afweer) en er dus een kortere tijd is met massaal uitscheiden van virus deeltjes zonder dat je wat merkt.
De paradox is wel dat de antigeen testen later in het verloop van de klachten positief worden. En er is een verband tussen aantal virus deeltjes en Pos antigeen test. Maar: is dat ook infectieus virus? De studies die aangeven dat mensen met een Pos antigeen test ook meer besmettelijk virus uitscheiden, komen uit het begin van de pandemie, in de ongevaccineerde populatie. En die zouden eigenlijk herhaald moeten worden in de gedeeltelijk beschermde populatie want als iemand veel antistoffen maakt, kan het zijn de de virus deeltjes die uitgescheiden worden helemaal niet zo besmettelijk meer zijn.

Er is namelijk in de omicron cijfers een paradox: aan de ene kant is de ‘generatie tijd’ oftewel de tijd tussen dat de ene persoon ziek is en de tweede persoon ziek wordt, korter dan bij delta. Aan de andere kant zijn er data dat de top van de Pos PCR waardes op dag 3-6 na begin van de symptomen zit. Kortom: meer onderzoek nog nodig.

Commentaar op de maatregelen: niet alles is meer vakinhoudelijk te verklaren maar ik wil nog wel 1 ding benadrukken. Omicron is nog steeds een SARS CoV2 virus en nog steeds is het grootste probleem de superspreading events die we niet helemaal begrijpen. Ik had het over de Oslo uitbraak, bijna op hetzelfde moment was er een groot event in hotel met congres met honderden mensen bijeen met ook iemand met omicron; 4 gevallen, tegenover de meer dan 100 bij de eerste uitbraak.
Als je op macro niveau kijkt: als er een superspreading event is, zullen de consequenties van het bij elkaar brengen van een grote groep mensen uit heel Europa groter zijn dan bij meer lokale en kleinere evenementen. Dansen en zingen vergroten het risico van overdracht omdat het aantal aerosolen met virus dat iemand verspreid bij diep in en uitademen en zingen stukken groter is dan bij alleen praten.
Nou kan je wel zeggen ‘laat maar gaan’ maar dan loop je wel tegen het ziekteverzuim probleem aan en personeels tekort: wij hebben 20% ziekteverzuim, sommig plekken loopt het op naar 40%. Dan kan je niet meer draaien, komen ook diensten als politie, brandweer, transport gewoon op hun gat te liggen.

En PoP: interessante is dat er nog nooit een uitbraak is geweest gerelateerd aan een bioscoop, ik ken er 1 uit een theater door, jawel, musical met zang. En bij koren. Stil zitten naast elkaar is toch een minder groot probleem
Ja, dat is interessant. :)
Dat komt bij zangvoorstellingen dan doordat 1 van de zangers besmet is veronderstel ik?
Maar de regels zijn hier, als ik het goed begrijp hetzelfde voor toneel, zang, opera,dans of bioscoop.

En geldt dat niet vooral voor eerdere varianten, waar jij van spreekt?
Omicron bleef dacht ik langer uit de lucht besmettelijk? Meer airborn ?

En dat ziekteverzuim is toch groter als je iedereen die (mogelijks) omicron heeft thuis zet dat als je enkel diegene die te ziek zijn om te werken thuis zet?

Ivm generatietijd, ik hoor idd 3 tot 5 dagen. Maar bij ons thuis heeft zowel meneer als Vincent pas positief getest 2 volle weken nadat Laurens dat deed. En we hebben echt nergens op gelet. Gebruiken hetzelfde glas, knuffelen, kussen enz... Kan je nog zeggen, toeval... Maar tussen mijzelf en meneer zit ook een dikke week en wij zijn gewoon nog intiem geweest. En dan zijn de symptomen van meneer nog wat later gekomen (10 dagen na mij, 16 na Laurens) want als je idd een beetje loopneus en eens een beetje hoofdpijn meerekent, waren wij ook niet asymptomatisch. Maar het had idd, zeker in deze tijd van het jaar niet opgevallen..
Ik heb nu nog een beetje loopneus, dat is normaal de hele winter door wel een beetje..
Maxime heeft zelfs nog niet positief getest en ik ga er eerlijk gezegd ook niet meer naar zoeken.

Bij mensen die pas na de symptomen positief testen, testen die dan ook allemaal negatief voorheen?
Want dat is hier in België zeker niet het geval. Je kan gewoon doorgaans pas na een paar dagen een test vast krijgen. Ale, dat was toch een tijd zo. Nu zal dat al beter meevallen. Ik moest vannacht 100 stalen doen ::) normaal doe ik er zo'n 650-750 op een nacht.
In 2018 stierven er in België net geen 13000 mensen aan luchtweginfecties.
Gedeeld door alle dagen van het jaar zijn dat er 35, maar in de winter maanden altijd merkbaar meer.
En natuurlijk is er nu nog extra sterfte door corona. Die grafiek is nog dalende en dat gaat trager doordat ze een week gemiddelde nemen. Maar dat zal nog wel dalen.
Ik ga ook niet ontkennen dat er nog extra sterfte is, maar dat staat niet in verhouding tot de opofferingen die van andere mensen en de maatschappij gevraagd worden.
Dat vind ik toch niet.

Punt is, een griepepidemie komt ook elk jaar terug maar sterft ook elk jaar zonder maatregelen uit. Omicron maakt nu datzelfde proces door, zij het met een hoger curve.. Uiteraard. Maar het is wel vanzelf aan het dalen nu. En dat schijnen die politici maar niet te beseffen. Die lijken in maart alweer een nieuwe piek te verwachten.
Maar dat is natuurlijk zo als je een virus door lockdown ed aan banden legt. Dan gaat het weer omhoog zodra je de teugels lost. Maar dat is hier niet van toepassing.. Omicron is nog geen griep, maar het lijkt er qua epidemologisch verloop wel meer op dan op de eerste 4 golven van covid. En daar mogen we ontzettend dankbaar voor zijn. Het had ook nog 5 jaar kunnen duren. Nu alleen hopen dat er regering er geen 2 jaar over doet om daarachter te komen.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: za 12 feb 2022, 10:19 Ja, dat is interessant. :)
Dat komt bij zangvoorstellingen dan doordat 1 van de zangers besmet is veronderstel ik?
Maar de regels zijn hier, als ik het goed begrijp hetzelfde voor toneel, zang, opera,dans of bioscoop.

En geldt dat niet vooral voor eerdere varianten, waar jij van spreekt?
Omicron bleef dacht ik langer uit de lucht besmettelijk? Meer airborn ?

En dat ziekteverzuim is toch groter als je iedereen die (mogelijks) omicron heeft thuis zet dat als je enkel diegene die te ziek zijn om te werken thuis zet?

Ivm generatietijd, ik hoor idd 3 tot 5 dagen. Maar bij ons thuis heeft zowel meneer als Vincent pas positief getest 2 volle weken nadat Laurens dat deed. En we hebben echt nergens op gelet. Gebruiken hetzelfde glas, knuffelen, kussen enz... Kan je nog zeggen, toeval... Maar tussen mijzelf en meneer zit ook een dikke week en wij zijn gewoon nog intiem geweest. En dan zijn de symptomen van meneer nog wat later gekomen (10 dagen na mij, 16 na Laurens) want als je idd een beetje loopneus en eens een beetje hoofdpijn meerekent, waren wij ook niet asymptomatisch. Maar het had idd, zeker in deze tijd van het jaar niet opgevallen..
Ik heb nu nog een beetje loopneus, dat is normaal de hele winter door wel een beetje..
Maxime heeft zelfs nog niet positief getest en ik ga er eerlijk gezegd ook niet meer naar zoeken.

Bij mensen die pas na de symptomen positief testen, testen die dan ook allemaal negatief voorheen?
Want dat is hier in België zeker niet het geval. Je kan gewoon doorgaans pas na een paar dagen een test vast krijgen. Ale, dat was toch een tijd zo. Nu zal dat al beter meevallen. Ik moest vannacht 100 stalen doen ::) normaal doe ik er zo'n 650-750 op een nacht.
Waardoor omicron besmettelijker is, is nog niet duidelijk. Langer airborn? Wat bedoel je dan met langer? Dat meer airborn werd geroepen, maar daarvoor is het bewijs in ieder geval flinterdun. Er zijn nog een aantal meer factoren genoemd, zoals affiniteit voor de receptor, het feit dat het virus niet alleen via de acereceptor de cel in komt maar ook via andere receptoren juist cellen in de bovenste luchtwegen kan infecteren (en misschien huis besmetting via de oog slijmvliezen een rol speelt, in Noorwegen gaat nu een studie lopen of brildragers een kleiner risico lopen), de immune escape etc. Maar kort samengevat: dat is eigenlijk gewoon nog onduidelijk.

Hier zijn de regels ook gelijk hoor, voor de verschillende voorstellingen maar de kans dat een zanger positief is, is natuurlijk statistisch gezien wel kleiner dan de kans dat er iemand in het publiek positief is. Dus dat je daar gelijke regels voor maakt, vind ik niet zo raar. Je kunt nu eenmaal niet alles voorkomen.

Uitzonderingen bestaan altijd, wat bij jou in het gezin gebeurt kan, de incubatie tijd kan 14 dagen zijn en wij zien ook dat soort gevallen. Dat is het verschil tussen gemiddelden, medianen en individuele gevallen. Of dat toeval is? Ik weet niet of je het zo moet noemen, maar ik denk dat beleid toch vooral gemaakt (moet) worden op "grote gemene deler' en de gegevens die er zijn. Dat doen we altijd al in de infectiepreventie want anders komt je precies op hetgeen waar jij tegen ageert: als je op de nullijn gaat zitten, maak je het onmogelijk. De vraag is, waar leg je de grens, bij 50%, 75%, 90%? Bij een studie uit Nederland en Spanje lag 75-80% binnen die 5 dagen, dus als je contacten 5 dagen thuis laat blijven, vang je 75% van de secundaire gevallen op. Als je dan ook nog eens mensen op het hart drukt dat ze, als ze symptomen ontwikkelen binnen 14 dagen, ze zichzelf testen en thuis blijven, heb je een aardig risico reductie te pakken op grotere schaal. Want dat is het he, je zet niet in op nul, maar op wat is een zodanige reductie van het risico dat het acceptabel is. Dan kan je niet op incidenten zeggen "zie je wel het is onzinnig want het kan ook anders verlopen". (Dat zijn discussies die we intern bij infectiepreventie in de ziekenhuizen gewend zijn te voeren, wat is acceptabel en wat niet, ik verschil nogal eens van mening met mijn Noorse chef omdat hij veel meer uit gaat van 'dit is een mogelijke manier van overdracht' terwijl ik veel vaker denk 'maar is dit nou ook waarschijnlijk dat het gebeurt en wat zijn de kosten ervan).

Over dat positief testen later in het verloop: ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt? Ik heb het over antigeen testen en niet de PCR. En ja, dat zijn mensen die met de zelftest negatief testen, het nog eens overdoen en dan positief. Of - bij onze eigen testpolikliniek - mensen die negatief testen met de antigeen test en dan wel een positieve PCR hebben en dat lijken we vaker te zien met delta dan met omicron. Wij hebben meestal geen problemen met toegang tot testen, dus die zijn vaak op dezelfde dag afgenomen)
Door dinky89
hannabelgje schreef: za 12 feb 2022, 09:49 We hebben hier wel nog steeds gemiddeld 45 corona doden per dag. Dat vind ik toch ook best veel hoor. Het zal je vader of moeder maar zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Dat vind ik ook best veel. In Nederland zijn het gemiddeld zo'n 8 corona doden per dag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door