Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Mijn meneer is vandaag 3 landsgrenzen overgestoken, EU in en EU uit en niemand maar dan ook niemand had ook maar enige interesse in zijn Corona pas. Ik denk dat ‘t ding voor de zomervakanties pleite is. Teveel gedoe en slecht voor de economie, zoiets....

((((Maar pin me er niet op vast ;) , het is een gewaagde uitspraak)))
Bij jullie wel.
Maar bij ons? :-\ Ik vrees ervoor...
Als ik zie wat ze van plan zijn... Ik kan onze minister van volksgezondheid wel wat doen!
Het enige wat die doet is de pandemie in stand houden en problemen maken (en oplossingen opdringen) waar er geen meer zijn.
Door Kaio
pearlsofpassion schreef: do 10 feb 2022, 07:55 Ik vrees dat ieder land dat zelf kan gaan beslissen. En dus ben je daar afhankelijk van. Ik zie vb Oostenrijk en Duitsland het nog niet snel afschaffen. :-\

Maar ik hoop dat je gelijk hebt hoor!
Nee daarvan lijkt het net alsof ze het nog leuk vinden ook , zo veel macht uit te oefenen.....
:-X
Het is hier heel vaak echt naar, zo ervaar ik het in ieder geval zeker. Kan regio afhankelijk zijn hoor.
Door Ina
dinky89 schreef: wo 09 feb 2022, 15:09 Er sijpelen nu de eerste berichten naar buiten dat het kabinet het coronatoegangsbewijs einde van de maand zou willen afschaffen: https://nos.nl/artikel/2416450-kabinet- ... aatregelen

Dan hoeven we alleen nog te kijken naar de geldigheid wanneer we naar het buitenland gaan en wat dan daarvoor de regels zijn aangezien dat buiten de invloedsfeer van Nederland ligt. Hopelijk volgen snel meer landen deze tendens naar het afschaffen van maatregelen. Wij lijken in ieder geval de Deense kant op te bewegen :)

Ik weet nog niet hoe blij ik hiervan wordt hoor.
In 1 keer alles overboord, 2G wordt (snap ik en ben ik ook niet voor) weggestemd, 3G gaat overboord, anderhalvemeter overboord, mondkapjes op drukke overdekte plekken overboord, thuiswerkadvies overboord.....gewoon helemaal niks meer, hooguit 1G voor het nachtleven, maar dat zal ook wel ter discussie komen als nergens anders nog maatregelen genomen hoeven worden.
Bron en contactonderzoek is niet te doen bij Omnikron hoorde ik gisteren en ook voor het testen heeft de GGD weer de hulp van commerciele partijen nodig.....maar maakt niet uit joh, we gooien gewoon de boel open en zien wel waar het schip strandt :o

Laat ik het zo zeggen, ik ben blij dat mijn kantoor voorlopig nog in mijn keuken staat en dat onze werkgever ons nog steeds pushed om zoveel mogelijk thuis te werken als je geen duidende reden hebt om op kantoor te zijn.

Ik ga het beleven, maar heel erg gerust ben ik er niet op.
Door Suzanne
Ina schreef: do 10 feb 2022, 11:44 Ik weet nog niet hoe blij ik hiervan wordt hoor.
In 1 keer alles overboord, 2G wordt (snap ik en ben ik ook niet voor) weggestemd, 3G gaat overboord, anderhalvemeter overboord, mondkapjes op drukke overdekte plekken overboord, thuiswerkadvies overboord.....gewoon helemaal niks meer, hooguit 1G voor het nachtleven, maar dat zal ook wel ter discussie komen als nergens anders nog maatregelen genomen hoeven worden.
Bron en contactonderzoek is niet te doen bij Omnikron hoorde ik gisteren en ook voor het testen heeft de GGD weer de hulp van commerciele partijen nodig.....maar maakt niet uit joh, we gooien gewoon de boel open en zien wel waar het schip strandt :o

Laat ik het zo zeggen, ik ben blij dat mijn kantoor voorlopig nog in mijn keuken staat en dat onze werkgever ons nog steeds pushed om zoveel mogelijk thuis te werken als je geen duidende reden hebt om op kantoor te zijn.

Ik ga het beleven, maar heel erg gerust ben ik er niet op.
Dat scheelt mij typen; zo sta ik er ook in.
Het kleine verschil is dat ik al die tijd gelukkig op kantoor heb kunnen werken. Is er ineens een voordeel aan onderbezetting. We waren zelden tot nooit met 4 personen in een ruimte waarin er minimaal 6 zouden kunnen werken. Normaliter met 2 a 3 personen.
Tsja, als verzekeringskantoor mochten we al die tijd ook open blijven, dat is dan een voordeel.

Ik ben inderdaad ook wat huiverig als alles zomaar wordt afgeschaft. Nooit gedacht; maar ik ga nog vrijwillig mondkapjes dragen als het ergens heel druk is. En ik ga dat zoveel mogelijk nog uit de weg!

Suzanne
Bij jullie is de piek toch ook nog niet geweest? Dan vind ik dat ook behoorlijk vreemd hoor...
Zeker met dat de zorg zo snel aan zn limiet zit.

Coronapas afschaffen snap ik echter wel. Haalt toch niets meer uit...
Door Kaio
pearlsofpassion schreef:Bij jullie is de piek toch ook nog niet geweest? Dan vind ik dat ook behoorlijk vreemd hoor...
Zeker met dat de zorg zo snel aan zn limiet zit.

Coronapas afschaffen snap ik echter wel. Haalt toch niets meer uit...
Joh gisteren stond wel weer dat ze de minste patiënten op de IC hadden sinds tijden.
Ligt er geloof ik maar een beetje aan hoe je het brengt.

En tja bij omikron worden mensen ziek zoals een griep. Doen we bij de griep dan contact onderzoek laat staan bron?
Is het überhaupt nog interessant kun je je ook afvragen?

Mijn pa is ziek geweest, geen corona, 2 weken pijn op longen, zwaar hoesten, heel ziek. Mijn oom en tante zelfde leeftijd hebben corona , 2 dagen, valt mee, gauw kriebelhoestje....Tja het wordt wel eens tijd om het weer in normaal perspectief te zetten. Je kunt niet je hele leven in teken zetten wat als er eventueel dat en dat...
Ik was gewoon verkouden. En dat was ik al toen ik nog meerdere keren negatief testte.
Bij ons is niemand echt ziek, beetje loopneus, verder niets. Laurens heeft koorts gemaakt in dezelfde periode maar had het ook al 5 dagen voordat hij positief testte. Das wel erg lang om bij symptomen nog negatief te testen..
Al hoor ik dat ook wel vaker, mensen met symptomen die eerst nog een week negatief testen en dan als het bijna over is pas positief.. Ik heb het dan over PCR, voor alle duidelijkheid.
Kan je je afvragen, is het corona die nog een week negatief blijft testen, nadat er al symptomen zijn (vind ik heel straf)? Of komen de symptomen van iets anders en krijgt die persoon per toeval enkele dagen later corona welke dan vaak asymptomatisch of heel licht blijft?

Er gaan ook nog andere coronavirussen als verkoudheid rond. In hoeverre kunnen die, als je die doormaakt, een kleine bijdrage leveren inzake immuniteit voor covid?

Het feit dat omicron minder ernstige ziekte oplevert zou ook wel sterk gelinkt zijn met de immuniteit van de mensen. Onze lichamen hebben dit virus ondertussen al wat leren kennen. Ofwel via vaccins ofwel via doormaken en daardoor wordt het minder gevaarlijk.. Dat is niet het enige proces, het is ook gewoon een minder gemeen virus. Maar dat zou wel een verschil zijn tussen verschillende landen. Het lijkt erop dat in landen waar er weinig natuurlijke immuniteit, noch veel van vaccinatie, is, de mensen er toch nog vlotter erg ziek van worden. Klimaat kan natuurlijk ook nog meespelen. Lastig om dat allemaal uit elkaar te trekken.
Door sam28
Kind van date testte gisteravond dik positief. Het tweede streepje gaf nog net geen licht. ;)
Hij had hoofdpijn, koorts en heeft vannacht gebraakt.
Uiteraard heb ik kind (voor het eerst) gezien woensdag. Ik zal me braaf blijven zelftesten de komende dagen als ik wat ga doen.
Ik hoop vooral dat ik nergens last van ga krijgen, ik moet volgende week namelijk 2 dagen op cursus van mijn werk om ALS (reanimatie) trainer te worden.
Bij ons bleven de PCR testen ook negatief. Ikzelf elke 3 dagen PCR getest en dan was de zelftest nog het eerste positief.
Maar ik hoor het idd ook veel van zelftesten. De meeste mensen hebben natuurlijk niet zomaar toegang tot pcr testen.

Gek he ?
Ik vraag me af, als dat al anders zou zijn, hebben ze dan nog enig idee op welke dagen iemand besmettelijk is? Dat is dan waarschijnlijk toch ook anders bij omicron?
Ik hoor ook mensen beweren dat er bij omicron bijna geen asymptomatische gevallen zijn, of dat zij er geen kennen. Maar dat klopt volgens mij niet.. Ik denk dat die gewoon niet gediagnosticeerd worden omdat men pas bij symptomen getest wordt.
Als je geen symptomen hebt en geen duidelijk hoog risico contact, waarom zou je dan de hele tijd zelftesten? En zeker als je pas positief zou testen 10 dagen na een risico contact. Als je de eerste week steeds negatief test, waan je je toch safe? Want officieel is de incubatietijd 3 tot 5 dagen of zo. Als wij het hier thuis na 7 dagen hadden opgegeven niet meer getest hadden (lees: als ik niet moest van m'n werk), hadden wij het nooit geweten dat we corona hadden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door