Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door Siberienne
pike schreef: di 08 feb 2022, 07:44 Voor mijn man heb ik dat ook gedaan want die heeft geen smartphone. Dat is ook gewoon een jaar geldig. Dus waarom staat er op de site van het RIVM dat je elke drie maanden opnieuw moet printen?
Als ik het me goed herinner was er in het begin een technisch probleem met de Europese passen dat het niet mogelijk was iets uit te printen dat meer dan 3 maanden geldig was
Door pluk
pike schreef: di 08 feb 2022, 07:44 Voor mijn man heb ik dat ook gedaan want die heeft geen smartphone. Dat is ook gewoon een jaar geldig. Dus waarom staat er op de site van het RIVM dat je elke drie maanden opnieuw moet printen?
Waar staat dat dan op de site?
Door pike
pluk schreef: di 08 feb 2022, 10:45 Zojuist nog een keer gedownload en nu staat er inderdaad 90 dagen op.
Tssss lekker dan. Maar waarom alleen de papieren, of wordt die QR code op de app automatisch aangepast? En is dat oude papiertje met geldigheid van een jaar dan niet meer geldig in NL?
De qr code in de app wordt inderdaad automatisch aangepast vanaf vandaag. Heb je een papieren uitgedraaid voor vandaag hangt daar een jaar geldigheid aan als je de qr uitleest. (Vriendlief is ict docent) die heeft dat gisteren uitgezocht. Die papieren laat alleen ja of nee zien bij scannen. Dus zo lang je de uitdraaidatum niet laat zien zou je ermee weg moeten komen.
Door pike
Ik hoef nergens mee weg te komen maar wil wel een geldig papiertje voor mijn man. We zijn allebei geboosterd.
Dus als ik het goed begrijp is het pas een maand oude papiertje dat een jaar geldigheid heeft nu niet meer geldig.
Door pike
hannabelgje schreef: di 08 feb 2022, 15:21 Zijn jullie niet in de war met het nl bewijs en eu bewijs? Daar schijnt verschil in te zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja daar is verschil. Maar het NL bewijs moet dus elke 3maanden nieuw geprint cq wordt aangepast in je digitale qr en ik zou zo graag begrijpen waarom dat moet/is.
pike schreef: di 08 feb 2022, 16:15 Ja daar is verschil. Maar het NL bewijs moet dus elke 3maanden nieuw geprint cq wordt aangepast in je digitale qr en ik zou zo graag begrijpen waarom dat moet/is.
Educated guess; om te zorgen dat men een officiele goedgekeurde (volgens de dan geldende richtlijnen) QR code hebt. Mijn papieren versie heeft nu dus een houdbaarheidsdatum van een jaar. (geen booster) en mijn digitale zal in mijn geval 22 aug vervallen (laatste vaccinatie was 8 nov).

Als jullie wel geboosterd zijn zit daar, voor nu, geen einddatum aan in Nederland in ieder geval.
Door Mandarijn
pike schreef: ma 07 feb 2022, 20:21 Maar waarom moet een papieren bewijs elke 90 dagen opnieuw geprint worden ?? Ik mis ergens iets denk ik.
Nieuwe regel vanuit de overheid.
Papieren bewijzen

Omdat de geldigheid van coronabewijzen korter wordt, moeten papieren coronatoegangsbewijzen voor toegang binnen Nederland soms opnieuw worden geprint. Met ingang van 8 februari moeten papieren bewijzen elke 90 dagen opnieuw afgedrukt worden. Let op: dit geldt alleen voor de Nederlandse coronatoegangsbewijzen en niet voor de internationale coronabewijzen (EU DCC) bewijzen.
En mijn pa is een echte digibeet. Die weet dus echt niet hoe een pc aan moet. Ook na tig keer uit te leggen. Dus iets uitprinten resulteert in een gecrashte pc
Door pike
Mandarijn schreef: vr 11 feb 2022, 19:12 Nieuwe regel vanuit de overheid.

En mijn pa is een echte digibeet. Die weet dus echt niet hoe een pc aan moet. Ook na tig keer uit te leggen
Dat heb ik uiteraard ook gelezen maar ik begrijp nog steeds niet waarom elke drie maanden. Wordt die geldigheid dan om de drie maanden verkort? Maar goed het maakt niet uit voor mij want blijkbaar is dat niet van toepassing als je geboosterd bent. Ook al staat dat er ook weer niet zo letterlijk.
Door Mandarijn
pike schreef: vr 11 feb 2022, 19:20 Dat heb ik uiteraard ook gelezen maar ik begrijp nog steeds niet waarom elke drie maanden. Wordt die geldigheid dan om de drie maanden verkort? Maar goed het maakt niet uit voor mij want blijkbaar is dat niet van toepassing als je geboosterd bent. Ook al staat dat er ook weer niet zo letterlijk.
Ik begrijp het ook niet. Maar mijn pa raakt over zoiets helemaal van het padje
pike schreef: vr 11 feb 2022, 19:20 Dat heb ik uiteraard ook gelezen maar ik begrijp nog steeds niet waarom elke drie maanden. Wordt die geldigheid dan om de drie maanden verkort? Maar goed het maakt niet uit voor mij want blijkbaar is dat niet van toepassing als je geboosterd bent. Ook al staat dat er ook weer niet zo letterlijk.
Nu nog niet nee. Maar dat blijft natuurlijk niet zo als ze die QR willen blijven gebruiken. Tis niet dat die booster plots wel lang gaat blijven werken.
Door doranto
pearlsofpassion schreef: vr 11 feb 2022, 19:35 Nu nog niet nee. Maar dat blijft natuurlijk niet zo als ze die QR willen blijven gebruiken. Tis niet dat die booster plots wel lang gaat blijven werken.
Waarom zou die niet langer kunnen werken? Het zou toch kunnen dat je weerstand door de booster nu zodanig hoog is, dat het langer aanhoud?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door