Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Ooh bah! Nog 2 maanden glijden! Das niet fijn.

Ik ben uit balans. Behoorlijk ook. Ben al weken doodop, misselijk, hoofdpijn. Ik zie zwarte vlekken en ben duizelig. En dat resulteert in fouten maken op mijn werk en als ik daar dan op aangesproken word reageer ik laconiek naar de buitenwereld, die daar dan vervolgens boos over worden, logisch. Maar van binnen ben ik dan helemaal over de flos.
Ik ben eens gaan nadenken, uiteraard slaap ik een stuk minder nu ik aan het daten ben, maar tegelijk krijg ik daar ook genoeg energie van terug. Er komt daarin wel veel (alleen heel leuk) op me af wat ik mentaal amper bij kan benen.

Maar mijn werk is ook een enorme factor. De bereikbaarheid telt vrijwel niet mee als gewerkte uren en in de dienst mis je dus een aantal gewerkte uren die je dan ergens anders bij moet werken.
Als ik de dienst volledig tel werk ik bij de ene dienst 14 a 15 uur en de andere dienst 24 uur. Die uren ben ik dus in het ziekenhuis maar krijg ik lang niet allemaal betaald want alleen bereikbaar.
Ik werk er 32.

Vorige week heb ik er 33 gewerkt en toen had ik zaterdag de dienst van 14uur. Ik ben dus 47u op mijn werk geweest. Vanaf vanmiddag werk ik tot donderdagmiddag 40uur waarvan ik ze dus ook lang niet allemaal betaald krijg, ik krijg er 30.

Op moment krijg ik het niet gebolwerkt. Het is op. Ik heb een afspraak met de teamleider vanmiddag, geen idee wat eruit gaat komen en ik heb stress. In mijn hoofd ben ik al reeds ontslagen, ziek om nooit meer te kunnen werken en volledig uitgekafferd door de teamleider.
Rationeel weet ik wel dat het niet gaat gebeuren maar mijn emoties denken daar iets anders over. Dus ben ik stront misselijk.
Door Too
:bigarmhug:

Goed dat je aan de bel trekt Sam!
Knap dat je helder hebt waar voor jou de 'lekkage' zit.

En dat uitkafferen ... tsss dat heb je zelf al lang gedaan en ook nog veel harder dan ieder ander ooit zou doen. In deze situatie valt er trouwens helemaal niks te te kafferen

Zorg goed voor jezelf! :-*
Door Ronald
Lastig Sam. Maar je bent in elk geval al zover dat je het zelf aankaart vóórdat het door de organisatie aangekaart wordt.

Sterkte met alle perikelen!
Door sam28
Heb een super goed gesprek gehad met de teamleider. Hij was nog steeds heel positief over me ondanks dat ik er door zat en wat er was voor gevallen. Ben niet ontslagen :biggrin2:
Zo erg was het ook allemaal niet, alleen was het wel zo erg in mijn hoofd. ::)
Door Siberienne
sam28 schreef: ma 07 feb 2022, 19:30 Heb een super goed gesprek gehad met de teamleider. Hij was nog steeds heel positief over me ondanks dat ik er door zat en wat er was voor gevallen. Ben niet ontslagen :biggrin2:
Zo erg was het ook allemaal niet, alleen was het wel zo erg in mijn hoofd. ::)
Prima Sam! Misschien kun je toch ook een checken in de CAO of bij een vakbond hoe dat zit mee bereikbaarheid en hoeveel uur mag volgens de Arbo. Ik weet dat daar lang en vaak over gediscussieerd is en het kan nooit kwaad je rechten te weten. In mij ervaring weten ziekenhuizen het zelf niet eens altijd goed.... ben je aangesloten bij een vakbond?
Door dinky89
Fijn dat het een goed gesprek was Sam :-) hopelijk lukt het jou dan ook om weer in balans te komen :-*
Door Kaio
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad Sam, dat voelt daarna toch ook wel weer beter en opgeluchter.

Zojuist hier terug van de DA, Fozzy is onder zeil geweest voor een onderzoek. Tot nu toe goed bij weer. Maar vermoeden is bevestigd, een stemband is volledig verlamd. :-\
Wat ons betreft kunnen we maar kiezen uit 2 opties nu ....
Door sam28
Wat een rot bericht Kaio!!!!

Ik ben gedeeltelijk stress kwijt maar ben er nog niet. Ik voel me slap en mijn ogen voelen alsof ik heel hard heb gehuild (en dat heb ik niet). Ik ben doodop.
De TL belde me en bood aan me ziek te melden maar dan word het een ding. En ik wil niet dat het een ding word dus heb ik maar 4 vrije dagen opgenomen. Dan hoef ik pas volgende week weer te beginnen en dan begin ik met een 2 daagse cursus. Ik ben blij dat hij de noodzaak in zag.
Door Sonja
Kaio schreef: di 08 feb 2022, 13:50 Zojuist hier terug van de DA, Fozzy is onder zeil geweest voor een onderzoek. Tot nu toe goed bij weer. Maar vermoeden is bevestigd, een stemband is volledig verlamd. :-\
Wat ons betreft kunnen we maar kiezen uit 2 opties nu ....
Bah, stembandverlamming is een rotaandoening. Heeft hij er veel last van?
Door Sonja
sam28 schreef: di 08 feb 2022, 15:53 Ik ben gedeeltelijk stress kwijt maar ben er nog niet. Ik voel me slap en mijn ogen voelen alsof ik heel hard heb gehuild (en dat heb ik niet). Ik ben doodop.
De TL belde me en bood aan me ziek te melden maar dan word het een ding. En ik wil niet dat het een ding word dus heb ik maar 4 vrije dagen opgenomen. Dan hoef ik pas volgende week weer te beginnen en dan begin ik met een 2 daagse cursus. Ik ben blij dat hij de noodzaak in zag.
Lijkt me heel verstandig om even pas op de plaats te maken! Hopelijk kun je een beetje verder ontstressen nu.

En bah, de wasmachine was niet meer te repareren, dus ik heb een nieuwe moeten bestellen. De reparatie van mijn auto viel ook tegen. Het bleek niet alleen de V-snaar te zijn, maar ook de dynamo. Geen goedkope reparatie dus. Dat wordt deze maand verder maar zuinig aan doen. :-X
Door Kaio
Sonja schreef: di 08 feb 2022, 17:14 Bah, stembandverlamming is een rotaandoening. Heeft hij er veel last van?
Heel kort samengevat: ja. Vandaar dat we maar 2 keuzes hebben in onze ogen. Of opereren laten of inslapen. Iets ertussen is er niet in zijn toestand nu. We kiezen voor opereren. Hij heeft er nl nog zin in, foto's van zijn hart en longen zijn goed, bloedonderzoek een tijd terug was ook nog goed.
Door Kaio
Sonja schreef: di 08 feb 2022, 17:19 Lijkt me heel verstandig om even pas op de plaats te maken! Hopelijk kun je een beetje verder ontstressen nu.

En bah, de wasmachine was niet meer te repareren, dus ik heb een nieuwe moeten bestellen. De reparatie van mijn auto viel ook tegen. Het bleek niet alleen de V-snaar te zijn, maar ook de dynamo. Geen goedkope reparatie dus. Dat wordt deze maand verder maar zuinig aan doen. :-X
Bah ook alles tegenlijkertijd :-X
Door Kaio
sam28 schreef: di 08 feb 2022, 15:53 Wat een rot bericht Kaio!!!!

Ik ben gedeeltelijk stress kwijt maar ben er nog niet. Ik voel me slap en mijn ogen voelen alsof ik heel hard heb gehuild (en dat heb ik niet). Ik ben doodop.
Nee maar erover praten is wel een belangrijke stap. Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door