Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
De eerste vaccinaties bij jongeren kon ik iets in mee komen (keurde het echt niet goed) maar kon het wel begrijpen. Dit snap ik echt niet; ze mogen nu geen booster halen want medisch geen meerwaarde (en echt ik heb serieus mijn twijfels bij de booster voor niet kwetsbare groepen) maar nu mogen ze helemaal nergens meer in/heen/vakantie want geen groen vinkje :-X
Ook in eigen land?
Want dat kunnen ze eenvoudig aanpassen. Door vaccinatie voor hen oneindig geldig te maken of door de coronapas voor hen af te schaffen.

Europees is wat anders. Maar moet je je daar als land dan door laten onder druk zetten? Zo verandert er nooit wat...
Ik vind het moedig om niet de gemakkelijkst keuze te nemen.
Door pluk
pearlsofpassion schreef: za 05 feb 2022, 19:00 Ook in eigen land?
Want dat kunnen ze eenvoudig aanpassen. Door vaccinatie voor hen oneindig geldig te maken of door de coronapas voor hen af te schaffen.

Europees is wat anders. Maar moet je je daar als land dan door laten onder druk zetten? Zo verandert er nooit wat...
Ik vind het moedig om niet de gemakkelijkst keuze te nemen.
Tot 18 jr blijft de qr code gewoon gelden met 2 vaccinaties (of 1x Jansen).
Maar als ze geen booster hebben mogen de pubers bijvoorbeeld niet gaan skiën in Oostenrijk. Dus zou de NL overheid nu een booster voor de pubers moeten faciliteren al is daar dus medisch geen enkele reden voor ::)
Door yazzie
PoP: ik ben het met je eens. :biggrin2:

Ik vraag me ook af hoe het verder moet met boosteren... :???: Precies om wat je aangeeft: dat je continue achter mutaties aanloopt. Wat natuurlijk ook niet anders kan. Gebeurt bij de griepprik precies zo. Hoe zinvol is het dan nog om te blijven boosteren?
Door Kaio
Probleem is dat je niet kunt reizen in Europa zonder booster, of nergens naar binnen kunt. (geldt dus ook voor jongeren onder de 18 in verschillende landen!) En voor mensen zoals wij die zowat op de grens wonen en in meerdere landen wat te zoeken hebben, ook door functie van ml, wordt dat gebooster en QR gezeik met al die verschillende regels in ieder EU land wel erg lastig en tja als je elke booster meer bijwerkingen krijgt :-X
Kijk als het nou echt zou werken, voor jezelf en anderen te beschermen zou een ander verhaal zijn, maar met wat we nu weten.....
Soms eh vaak denk ik dat ze helemaal gek zijn geworden in de wereld.
Door KarenH
Kaio schreef: zo 06 feb 2022, 15:45 Probleem is dat je niet kunt reizen in Europa zonder booster, of nergens naar binnen kunt. (geldt dus ook voor jongeren onder de 18 in verschillende landen!) En voor mensen zoals wij die zowat op de grens wonen en in meerdere landen wat te zoeken hebben, ook door functie van ml, wordt dat gebooster en QR gezeik met al die verschillende regels in ieder EU land wel erg lastig en tja als je elke booster meer bijwerkingen krijgt :-X
Kijk als het nou echt zou werken, voor jezelf en anderen te beschermen zou een ander verhaal zijn, maar met wat we nu weten.....
Soms eh vaak denk ik dat ze helemaal gek zijn geworden in de wereld.
Je bent niet de enige. Ik kan niet zeggen dat ik de wereld er leuker op vind worden. Dat de hele dag zeggen knap je ook niet van op natuurlijk, maar ik denk het toch minstens 1 keer per dag.
Oh, das niet goed! :o
Moet je toch wat proberen loslaten. Je kan er toch niets aan veranderen..
Hopen dat het zo snel mogelijk over is.

Ik had het er een tijd geleden ook lastiger mee hoor. Ergerde me dood aan het feit dat ze geen rekening houden met de aard van omicron en vooral niet beseffen wat dat wil zeggen en er iets mee doen.
Nu denk ik maar : het zal wel doordringen op den duur zeker.
Het feit dat Denemarken en Australie het anders doen, geeft me wel veel rust, merk ik. Krijg ik er weer een beetje vertrouwen in. Op een keer zullen ze dat hier ook wel nadoen zeker.
Dat er veel geluid komt van de bevolking in die richting vind ik ook goed. Bij jullie is dat al lang en de regering trekt zich er niets van aan. Maar in België zijn ze dat niet gewend en maakt dat net wat meer indruk.
Vorige week zei voor het eerst een expert dat we denemarken misschien zouden kunnen gaan volgen, en daar werd ik erg blij van. Zijn ze toch niet compleet blind... :P
Door KarenH
Ik vond de wereld voor corona ook al maar zo, zo. Dat ligt gewoon aan mij hoor.
Verder leef ik gewoon mijn leven, van alle maatregelen was de sluiting van de sportschool voor mij het meest irritant.
Ik wilde ook geen mensen thuis in de studio, maar dat moet ik ook maar een beetje los gaan laten.
We gaan er maar van uit dat het ooit weer goed gaat komen, hoewel ik dat doordrammen van die qr code te zot voor woorden vind.
Is dat wel zo, blijft de NL qr code van jongeren geldig? Ik heb daar niets expliciet over gehoord. Volgens mij dus ook gewoon 9 maanden in NL.

Nou NL zou NL niet zijn omdat nu al gecoverd te hebben >:( >:( >:( >:(

Omdat de geldigheid van coronabewijzen korter wordt, moeten papieren coronatoegangsbewijzen voor toegang binnen Nederland soms opnieuw worden geprint. Met ingang van 8 februari moeten papieren bewijzen elke 90 dagen opnieuw afgedrukt worden. Let op: dit geldt alleen voor de Nederlandse coronatoegangsbewijzen en niet voor de internationale coronabewijzen (EU DCC) bewijzen.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op ma 07 feb 2022, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tip; als je vandaag een NL QR code uitprint dan staat daar een geldig t/m datum op dat is iig vandaag 1 jaar. (zonder booster). Vanaf morgen wijzigen ze de site!!!! Dus pak je kans nu het nog kan.
Door pluk
pike schreef: ma 07 feb 2022, 20:21 Maar waarom moet een papieren bewijs elke 90 dagen opnieuw geprint worden ?? Ik mis ergens iets denk ik.
Ik heb net mijn papieren exemplaar gedownload. Is in Nederland gewoon een jaar geldig.
Door pike
pluk schreef: ma 07 feb 2022, 21:47 Ik heb net mijn papieren exemplaar gedownload. Is in Nederland gewoon een jaar geldig.
Voor mijn man heb ik dat ook gedaan want die heeft geen smartphone. Dat is ook gewoon een jaar geldig. Dus waarom staat er op de site van het RIVM dat je elke drie maanden opnieuw moet printen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door