Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%
Door zurca
Ik heb een vraag...

Als je geen booster haalt vervalt dan je corona toegangsbewijs in zijn geheel (horeca, musea etc.) of kan je zonder booster alleen niet meer reizen?
Door zurca
dinky89 schreef: di 01 feb 2022, 08:05 In zijn geheel omdat Nederland dezelfde lijn nationaal volgt als internationaal. Oftewel 9 maanden geldig na laatste vaccinatie (en op dit moment onbeperkt na booster)

:-X >:( :(

Oké bedankt voor je reactie.
Ik dacht heel de tijd alleen voor het reizen. Maar ik had me natuurlijk kunnen bedenken dat dat niet zo zou zijn want met die QR code houden ze je tenminste nog een beetje 'onder controle'
Door dinky89
In eerste instantie is de afspraak inderdaad op Europees niveau gemaakt voor het reizen maar Nederland heeft besloten dat de regels die internationaal gelden nu ook nationaal gelden om hierin één lijn te houden. Daarom is herstebewijs nu ook weer een halfjaar geldig ipv de verlengde termijn van 1 jaar die het was binnen Nederland ::)

Alles om de boostergraad omhoog te halen:
Volgens Kuipers kan de kortere geldigheidsduur ertoe leiden dat meer mensen een boostervaccinatie gaan halen. De coronapas voor toegang tot onder meer horeca en culturele instellingen kan ook worden verkregen na een negatieve testuitslag of als je bent hersteld van corona.
Door dinky89
Ja, ik hoop dat we straks in Europa allemaal de kant van Denemarken op gaan met het afschaffen van alle maatregelen. Daar geldt geloof ik alleen nog testen bij klachten en bij positieve test thuisblijven toch?

Oostenrijk gaat dan weer compleet andere kant op met de verplichte vaccinatie en boetes van 600 euro wanneer je je niet laat vaccineren :-X En dat kan ook gaan gelden voor alle toekomstige boosterprikken :-X
Door doranto
dinky89 schreef: di 01 feb 2022, 10:17 Oostenrijk gaat dan weer compleet andere kant op met de verplichte vaccinatie en boetes van 600 euro wanneer je je niet laat vaccineren :-X En dat kan ook gaan gelden voor alle toekomstige boosterprikken :-X
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat zoiets wettelijk is toegestaan. Dat is toch in strijd met de grondrechten van mensen?
Door Siberienne
Het moet wel in verhouding staan: het schenden van het recht op lichamelijke integriteit (ook wel bekend als 'aan mijn lijf geen polonaise') en het effect op de volksgezondheid. Zoals corona zich nu ontwikkelt, met mildere ziekte en ook maar matige bescherming van de vaccins tegen besmetting an zich, vind ik een vaccinatie plicht wel heel erg ver gaan. Ok, te ver gaan eigenlijk. Ik ben benieuwd wat de argumentatie is en of die stand zou houden bij het hof voor de rechten van de mens in Europa. Ik denk het eigenlijk niet

Polio is een heel ander verhaal: en ernstigere ziekte en effectiever vaccin, dus het doel van polio uit een samenleving houden, kan gehaald worden. Met corona en huidige vaccins is dat een luchtkasteel
Door zurca
dinky89 schreef: di 01 feb 2022, 10:17 Ja, ik hoop dat we straks in Europa allemaal de kant van Denemarken op gaan met het afschaffen van alle maatregelen. Daar geldt geloof ik alleen nog testen bij klachten en bij positieve test thuisblijven toch?
Ik hoop ook dat we op korte termijn terug gaan naar 'normaal'. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze er hier in NL zo lang mogelijk aan vast zullen blijven houden.
Met hoe het virus zich nu ontwikkeld zie ik het absoluut niet zitten om een booster te gaan halen....
Door Lizzy
zurca schreef: di 01 feb 2022, 13:27 Ik hoop ook dat we op korte termijn terug gaan naar 'normaal'. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze er hier in NL zo lang mogelijk aan vast zullen blijven houden.
Met hoe het virus zich nu ontwikkeld zie ik het absoluut niet zitten om een booster te gaan halen....
Ik kan het me voorstellen (dat je geen booster wilt). En nou probeer ik te begrijpen waarom ze in NL zo raar doen met het groene vinkje maar ik het is gewoon niet te snappen en Ernesto liegt nu al (met z'n "het scheelt 15%")! Daar wordt je als burger toch een beetje naar van?!?!!
Ik wil ook helemaal geen booster. Ik vrees echter dat ze door het groene vinkje weer mensen gaan "dwingen". Want men wil toch wat. Ik hik er (weer) tegenaan dat mijn werkgever teamsessies in horeca gepland heeft 5 dagen :-X en dus ja het groene vinkje is nodig. De eerste dag is in mei de laatste 2 aaneengesloten in september. Ik hoop zo dat ze die stomme pas dan afgeschaft hebben. En daarnaast ben ik not amused dat mijn werkgever mij (en anderen) in die positie brengt. Nav een reorganisatie afgelopen november zijn we nu een afdeling van 43 man ipv 11 :-X :-X leuk allemaal bij elkaar grrrr.
Lizzy schreef: di 01 feb 2022, 13:38 Ik kan het me voorstellen (dat je geen booster wilt). En nou probeer ik te begrijpen waarom ze in NL zo raar doen met het groene vinkje maar ik het is gewoon niet te snappen en Ernesto liegt nu al (met z'n "het scheelt 15%")! Daar wordt je als burger toch een beetje naar van?!?!!
Ik kan me langzaamaan toch niet aan het idee onttrekken dat er meer speelt. Want waarom hier zo aan vasthouden??? En niet alleen NL, wat er nu in Oostenrijk speelt :-X :'( of Duitsland. Ik vind dat serieus enger dan het virus zelf.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door