Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: ↑di 01 feb 2022, 08:05 In zijn geheel omdat Nederland dezelfde lijn nationaal volgt als internationaal. Oftewel 9 maanden geldig na laatste vaccinatie (en op dit moment onbeperkt na booster)
Volgens Kuipers kan de kortere geldigheidsduur ertoe leiden dat meer mensen een boostervaccinatie gaan halen. De coronapas voor toegang tot onder meer horeca en culturele instellingen kan ook worden verkregen na een negatieve testuitslag of als je bent hersteld van corona.
dinky89 schreef: ↑di 01 feb 2022, 10:17 Oostenrijk gaat dan weer compleet andere kant op met de verplichte vaccinatie en boetes van 600 euro wanneer je je niet laat vaccinerenIk vind het echt onbegrijpelijk dat zoiets wettelijk is toegestaan. Dat is toch in strijd met de grondrechten van mensen?En dat kan ook gaan gelden voor alle toekomstige boosterprikken
![]()
dinky89 schreef: ↑di 01 feb 2022, 10:17 Ja, ik hoop dat we straks in Europa allemaal de kant van Denemarken op gaan met het afschaffen van alle maatregelen. Daar geldt geloof ik alleen nog testen bij klachten en bij positieve test thuisblijven toch?Ik hoop ook dat we op korte termijn terug gaan naar 'normaal'. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze er hier in NL zo lang mogelijk aan vast zullen blijven houden.
zurca schreef: ↑di 01 feb 2022, 13:27 Ik hoop ook dat we op korte termijn terug gaan naar 'normaal'. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ze er hier in NL zo lang mogelijk aan vast zullen blijven houden.Ik kan het me voorstellen (dat je geen booster wilt). En nou probeer ik te begrijpen waarom ze in NL zo raar doen met het groene vinkje maar ik het is gewoon niet te snappen en Ernesto liegt nu al (met z'n "het scheelt 15%")! Daar wordt je als burger toch een beetje naar van?!?!!
Met hoe het virus zich nu ontwikkeld zie ik het absoluut niet zitten om een booster te gaan halen....
Lizzy schreef: ↑di 01 feb 2022, 13:38 Ik kan het me voorstellen (dat je geen booster wilt). En nou probeer ik te begrijpen waarom ze in NL zo raar doen met het groene vinkje maar ik het is gewoon niet te snappen en Ernesto liegt nu al (met z'n "het scheelt 15%")! Daar wordt je als burger toch een beetje naar van?!?!!Ik kan me langzaamaan toch niet aan het idee onttrekken dat er meer speelt. Want waarom hier zo aan vasthouden??? En niet alleen NL, wat er nu in Oostenrijk speelt