Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Inge en Bono
sam28 schreef:za 11 dec 2021, 16:10 Ik zie een leeg wit vlak ipv dat gene over Van Ranst.
Marc Van Ranst

@vanranstmarc

De €4.000 die Willem Engel na zijn verloren rechtszaak aan mij zal betalen, stort ik door naar UNICEF om de COVAX-vaccins te verdelen in ontwikkelingslanden. Zo steunen wappies het vaccinatieprogramma van het VN-kinderfonds. Die gedachte maakt mij blij.
;)
Door pearlsofpassion
Ik kan de laatste tijd steeds minder lachen met Marc Van Ranst. >:( :-X
Hij zit achter die mondmaskerplicht vanaf 6 jaar. Niet enkel op school, nee hoor, in de winkels ed ook.
'Omdat bij de jeugd nu de meeste besmettingen worden vastgesteld'
Ja nogal logisch he, de rest is gevaccineerd. Maar krijgen de meeste volwassenen die ziek worden het dan ook van kinderen? Of gewoon van elkaar (gevaccineerd of ongevaccineerd)? Die vraag stellen ze zich dan weer niet. Want iedereen moet officieel thuiswerken maar staat toch maar weer elke ochtend collectief in de file... En zodra je je coronapas hebt mag je mondmasker als volwassene wel gewoon af als je gaat bowlingen of iets dergelijks. Besmet of niet.
En dat soort regel van mondmaskerplicht bij due kinderen dan nog invoeren wanneer de piek al voorbij is. ::) Ik kan daar dus niet om lachen. Er worden alleen nog regels ingevoerd om de kinderen te straffen. Terwijl die er niet ziek van worden en de volwassenen echt die kinderen niet nodig hebben om besmet te raken.
Door Kaio
pearlsofpassion schreef: za 11 dec 2021, 20:09 Ik kan de laatste tijd steeds minder lachen met Marc Van Ranst. >:( :-X
Hij zit achter die mondmaskerplicht vanaf 6 jaar. Niet enkel op school, nee hoor, in de winkels ed ook.
'Omdat bij de jeugd nu de meeste besmettingen worden vastgesteld'
Ja nogal logisch he, de rest is gevaccineerd. Maar krijgen de meeste volwassenen die ziek worden het dan ook van kinderen? Of gewoon van elkaar (gevaccineerd of ongevaccineerd)? Die vraag stellen ze zich dan weer niet. Want iedereen moet officieel thuiswerken maar staat toch maar weer elke ochtend collectief in de file... En zodra je je coronapas hebt mag je mondmasker als volwassene wel gewoon af als je gaat bowlingen of iets dergelijks. Besmet of niet.
En dat soort regel van mondmaskerplicht bij due kinderen dan nog invoeren wanneer de piek al voorbij is. ::) Ik kan daar dus niet om lachen. Er worden alleen nog regels ingevoerd om de kinderen te straffen. Terwijl die er niet ziek van worden en de volwassenen echt die kinderen niet nodig hebben om besmet te raken.
Haha ik vind dat al vanaf begin een vies mannetje, gewoon hoe ie er uit ziet en vooral de manier waarop ie alles brengt. Soms krijg je gewoon (niet goeie) kriebels bij het zien van iemand :biggrin2: ;)

Hier in Duitsland roepen ze juist wel dat met name ouders van jonge kinderen besmet zijn. In hoeverre dat roeptoeteren is geen idee, want pfff er wordt zoveel geroepen door iedereen wat dan 2 weken later weer op teruggekomen wordt of totaal anders uitgelegd etc. Niet alleen in Nederland zijn uitspraken maximaal 34 dagen geldig ::)
Door pearlsofpassion
Hier moeten de kinderen thuisblijven als de ouders positief testen. En als ik zie hoe veel (of weinig dus) kinderen er thuis zijn, is dat hier in school alleszinds niet het geval.
Uit de 3 klassen van onze kindjes heb ik er de voorbije piek, 2 geweten.
Door pearlsofpassion
Ik vind het echt niet eerlijk en fair dat zij nu gestraft moeten worden omdat de rest van de bevolking gevaccineerd is en door de schijnveiligheid weer wel alles mag. En natuurlijk zijn ze daardoor een grotere bron, maar is dat echt een reden om het dan maar op hen uit te werken? Ze hebben niet eens last van het virus maar zijn duidelijk de grootste slachtoffers van de hele crisis aan het worden. Nu en in de toekomst. Ik vind het echt super oneerlijk.
Tis misschien een verschil als je zelf kinderen hebt en aan hun welzijn denkt en hen wil beschermen ipv in het algemeen.

En zeg niet dat dat wel meevalt he. Ik heb al drama's geweten hoor. Kinderen die dagenlang huilen omdat ze niet naar een Halloweenfeestje mogen op school. Omdat mama of papa positief test. Zelf geen klachten uiteraard. Dat is belangrijk voor hen, kijken ze een jaar naar uit en komt niet terug...
Maar ook kinderen die gewoon leerachterstand oplopen terwijl je erop lijkt. M'n oudste zit nu in het eerste leerjaar (groep 3 bij jullie). Leren lezen, rekenen, schrijven... De juf valt een paar weken uit wegens corona (ale 2 maand want gezin van 8 en iedereen krijgt het na elkaar natuurlijk) , vervangjuf geeft wat moeilijker les, legt het niveau wat hoger of anders en hup, er een kan een kindje niet mee. Toevallig m'n zoontje zn vriendinnetje.. Ze heeft het er echt lastig mee, het gaat niet goed, en nu krijgen ze plots nog eens een week minder de tijd..
Want ze brengen het leuk he, een week extra vakantie. Maar dat is voor kinderen die nog niet thuis kunnen studeren dus gewoon een week minder de tijd om het te leren.. En bij lezen kan je niet zeggen, we slaan een paar letters over. Ze kweken al achterstand juist wanneer ze de basis leggen voor de rest van hun schoolcarrière.
Sorry, ik heb het er echt heel lastig mee dat de kinderen thuis moeten gaan zitten terwijl de volwassen nog alles mogen. Want de kinderen mogen niet hun mondmasker afzetten op school als ze genezen zijn. Volwassenen op vele gelegenheden wel. Kinderen mogen niet toch naar school blijven gaan als ze genezen zijn. Of naar de sportvereniging of naar de muziekschool ah nee, alles is dicht..
Volwassenen mogen plots overal naartoe eens genezen, want daar blijft alles open. En volgens mij is hen viseren echt de gemakkelijkste oplossing..De kortzichtigste. Niet de enige of de meest juiste. En vooral de minst solidaire voor die groep die al het meeste heeft opgeofferd voor de maatschappij.
Volwassenen dragen het gevaccineerd ook over, daar zitten ook massalen verspreidingseventen tussen, maar dat wordt gemakkelijker over het hoofd gezien. Men blijft vasthouden aan die vaccinatie. De volwassenen hebben ze tenslotte beloofd dat ze na vaccinatie weer vrij mochten en de kinderen niet... Ze kunnen hun belofte niet breken natuurlijk en hun gezicht verliezen. En kinderen kunnen niet protesteren en als ze' t maar goed uitleggen krijgen ze de meeste ouders wel overtuigd..
Ik vind het echt triest. Kinderen zijn hulpeloos en afhankelijk van de volwassenen en die zouden voor hen moeten zorgen ipv aan zichzelf te denken (als groep dan). Het is gewoon te gemakkelijk om het maar op diegene die zich niet kan verweren af te schuiven. De kinderen zijn een te gemakkelijk slachtoffer.

Het spijt me voor dit hele stuk, het is wel meer dan ik oorspronkelijk wou schrijven maar het moet er eens uit, dat doet wel deugd. Ze zouden de kinderen moeten minstens proberen te sparen. Je krijgt verdomme maar 1 kans om op te groeien! En dat is als maatschappij onze verantwoordelijkheid!
Door hannabelgje
Nou ik weet niet waar in België jij woont maar hier mogen de kinderen gewoon nog alles hoor. Ook voor hen is alles open. Ze mogen naar school en ze mogen sporten. Ja ze hebben wel een week extra vakantie. Mijn neefje zit in leerjaar 2 en kan thuis extra oefeningen doen voor de dingen waar hij moeite mee heeft. Ook online is er vanalles geregeld. Voordeel van de basisschool is ook dat ouders meestal nog kunnen helpen. Die kunnen in de meeste gevallen ook nog lezen, schrijven en rekenen.
In nederland hebben de kinderen het nu zwaarder vrees ik. Daar is alles om 17 uur dicht. Dus geen sporten enz. Dat mag hier wel gewoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door