Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
yazzie schreef: ↑ma 22 nov 2021, 15:29 Als ik tussen de regels door lees en luister verwacht ik vrijdag al een persconferentie waarin G2 en een lockdown aangekondigd zullen worden. Volgens De Jonge zitten we nog lang niet bij code zwart. Fijn dat hij de mensen van het OMT serieus neemt.Waarom is het niet rechtvaardig om Corona patiënten te helpen in plaats van mensen met een andere levensbedreigende aandoening? Maakt het soort ziekte waar je aan lijdt uit?Hij denkt nog steeds dat er echt 1350 IC-bedden beschikbaar zijn en zijn we nog heel ver van code zwart verwijderd.
Lockdown gaat in dit land niks meer doen. Dat is uitgewerkt. Teveel mensen die daar lak aan gaan hebben, teveel ondernemers die het water aan de lippen hebben. Ook belangrijk: geen handhaving. Gaat het echt niet doen. Het gaat alleen maar nog meer frustraties en geweld oproepen. Net als de inzet van G2. Teveel mensen gaan hiertegen in opstand komen. Ook gevaccineerden.
Ik denk dat Rosmin gelijk heeft. Dat we moeten gaan accepteren dat de zorg niet iedereen meer kan verplegen/verzorgen en daar beleid op moeten gaan maken. Helft van de capaciteit voor corona, andere helft voor doorgang reguliere zorg. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Het is ook niet rechtvaardig om alle coronapatiënten te helpen ten kosten van mensen met andere levensbedreigende aandoeningen. Reguliere zorg moet nu ook echt doorgang vinden. Naast elkaar in plaats van coronapatiënten voorrang te blijven verlenen. Je kan niet doorgaan met hart- en oncologische operaties uitstellen want ook daardoor gaan mensen overlijden. Zorg is jarenlang uitgekleed door de politiek die door ons Nederlanders democratisch is gekozen. Marktwerking. Tsja... Dit is de consequentie waarmee we te dealen hebben.
Cathelijn schreef: ↑di 23 nov 2021, 08:37 Gaat de corona patiënt nu niet voor omdat deze steeds meer spoed eist? Dus die op dat moment het hardst de zorg nodig heeft, krijgt die als eerste.Klopt. De keuze tussen een coronapatient en iemand die een oncologie operatie nodig heeft is dat de persoon met corona NU doodgaat aan ademnood. En degene met kanker straks pas dood gaat. Dus hoop je dat je vandaag de coronapatient kan redden en morgen de oncologie operatie kan doen. Alleen dan is er weer een nieuwe coronapatient die op dat moment direct dood zal gaan als je niet helpt.
pearlsofpassion schreef: ↑di 23 nov 2021, 08:51 Nee uiteraard niet. Maar ik vind toch ook dat het anders moet kunnen. De kankerpatiënt gaat dan wel niet instant dood maar zn kans op overleven wordt wel steeds kleiner. En dat valt vaak niet meer terug te draaien.Vind jij het dan ook oké om dood te gaan na een ernstig auto ongeluk, omdat er een bed voor een kankeroperatie gereserveerd is? Geen plek, is geen plek...
Er is altijd wel weer een coronapatient die voorkomt. Dat is op lange termijn echt niet meer fair. Ik ben het daar wel mee eens.
Ik zeg niet fifty fifty, maar als een operatie gepland is, en de patiënt is voorbereid en alles dan vind ik dat zijn bed best gereserveerd mag zijn voor hem. En niet super last minute weggegeven worden.
Zeker als die mens al 2 jaar wacht... Corona kan nog jaren duren!
pearlsofpassion schreef: ↑di 23 nov 2021, 08:51 Nee uiteraard niet. Maar ik vind toch ook dat het anders moet kunnen. De kankerpatiënt gaat dan wel niet instant dood maar zn kans op overleven wordt wel steeds kleiner. En dat valt vaak niet meer terug te draaien.Gaat dat ook nog op als je moet kiezen tussen 5 Corona patiënten en 1 andere patiënt?
Er is altijd wel weer een coronapatient die voorkomt. Dat is op lange termijn echt niet meer fair. Ik ben het daar wel mee eens.
Ik zeg niet fifty fifty, maar als een operatie gepland is, en de patiënt is voorbereid en alles dan vind ik dat zijn bed best gereserveerd mag zijn voor hem. En niet super last minute weggegeven worden.
Zeker als die mens al 2 jaar wacht... Corona kan nog jaren duren!