Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef: ↑ma 08 nov 2021, 17:32 Uit gedragsonderzoek van het RIVM blijkt maar 33% te testen bij klachten en vergelijkbaar percentage blijft thuis bij klachtenJa, alleen is het wel de vraag of dat veel heeft uitgemaakt, want diezelfden mensen mochten ook in de supermarkt rond niesen. Waar geen QR code is. Dus die besmetten dan toch wel anderen, ook als de QR code er niet zou zijn.https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/ma ... els#Testen
Dus ik denk dat er genoeg zijn die toch door QR code scanner komen omdat ze die basisregel niet volgen......
CindyMayella schreef: ↑ma 08 nov 2021, 17:54 Ik ken ook mensen die een restaurant binnen gaan met 1 goede QR code, waarvan een aantal mense niet eens gevaccineerd isEn die ook niet getest zijn of corona gehad hebben?…. Ik ging een paar weken geleden naar een beurs, allen de QR code werd gescand en ik hoefde alleen mn geboortemaand door te geven
![]()
….
Kaio schreef: ↑ma 08 nov 2021, 16:39 Hebben met dat katholieke zuiden ook veel ouderen...Ja in Zuid Limburg wordt alles een voor een afgelast. Net item op 1limburg over de zkn hier. Ze zijn radeloos. Ook vanwege uitval van personeel en ze hebben het over uitstel van operaties van mensen met oa borstkanker. Vorige keren bij de pieken lieten ze die hier doorgaan.
Maar als ik het nieuws mag geloven is in Zuid-limburg ook zowat alles gecancelled(ben zelf geen carnaval mens dus dat is dan mijn enige bron
)
eelke schreef:[quote=CindyMayella post_id=3434183 time=<a href="tel:1636390450" data-original-title="" title="">1636390450</a> user_id=14918]En die ook niet getest zijn of corona gehad hebben?[/quote]
Ik ken ook mensen die een restaurant binnen gaan met 1 goede QR code, waarvan een aantal mense niet eens gevaccineerd is…. Ik ging een paar weken geleden naar een beurs, allen de QR code werd gescand en ik hoefde alleen mn geboortemaand door te geven
![]()
….
Siberienne schreef: ↑ma 08 nov 2021, 15:23 Dan zou ik toch voorzichtig zijn met dat zo stellig verder te vertellen.Dankjewel voor de toelichting.
Je moet namelijk wel verschil maken tussen
- bescherming tegen infectie
- bescherming tegen hoge viral load (als maat voor ernstige ziekte, vaak lab studies)
- bescherming tegen ernstige ziekte
- bescherming tegen dood
Om het nog verwarrender te maken: 'ernstige ziekte' wordt in de verschillende studies ook nog eens verschillend gedefinieerd, soms wordt daarmee bedoeld 'opname in ziekenhuis' , soms wordt daarmee bedoeld 'opname op de IC".
Maar even kort gezegd: Astra Zeneca geeft wel zeker bescherming tegen de Delta variant > zie onder andere https://www.ndm.ox.ac.uk/covid-19/covid ... ew-studies
en beschermt tegen overlijden door COVID19 : The Pfizer-BioNTech vaccine is 90 per cent effective and the Oxford-AstraZeneca vaccine 91 per cent effective in preventing deaths in people who have been double vaccinated, but who have tested positive for coronavirus in the community, research shows.
The study, using data from the Scotland-wide EAVE II Covid-19 surveillance platform, is the first to show across an entire country how effective vaccines are at preventing death from the Delta variant, which is now the dominant form of Covid-19 in the UK and many other countries.
Researchers analysed data from 5.4 million people in Scotland between 1 April and 27 September 2021.
Bron: https://www.ed.ac.uk/news/2021/vaccines ... inst-death
Ik weet werkelijk niet of de samenstelling van AZ nu al veranderd is. Ik heb dat niet bijgehouden omdat het hier niet gebruikt wordt. In het algemeen geldt dat het aanpassen tijd kost. mRNA vaccins en vector vaccins, zoals AZ kunnen weliswaar relatief makkelijk aangepast worden maar dan moet ook het hele productie proces aangepast worden in de fabrieken en moet begonnen worden met het uitleveren van de nieuwe voorraden. Het is niet zo dat je dat van ene op de andere dag klaar hebt en sowieso zal echt eerst de bestaande voorraad van vaccins opgemaakt worden.
pearlsofpassion schreef: ↑ma 08 nov 2021, 19:47 Ik hoorde deze week in het nieuws dat een werkgeversvereniging niet te vinden was voor het terug invoeren van thuiswerk. Zij stelden zelf voor om de Coronapas te verplichten voor werknemers..Nee maar vaccinatie vermindert wel aanzienlijk de kans om besmet te raken en de mate van besmettelijkheid lijkt toch ook nog steeds kleiner te zijn voor gevaccineerden.
Dat vind ik dus zeer eng, dat soort voorstellen.. En dat komt uit Vlaanderen, terwijl de vaccinatiegraad hier al erg hoog is.
Als we zien wat we vorig jaar mogelijk achtten en waar we nu al zitten... Dan zie ik dit nog niet meteen stoppen. Ik vrees echt dat het algemeen verplicht gaat worden.En nog steeds niet gaat werken, want idd, gevaccineerden besmetten ook.
Alles boven 12 jaar kan (of moet binnenkort) ook gevaccineerd worden. En ze maken er geen geheim van dat zodra dat goedgekeurd wordt, de jongere kinderen ook aan de beurt zijn.
Werken de vaccins minder goed bij ouderen en kwetsbaren, of ligt dat aan het feit dat net deze groep al veel langer geleden gevaccineerd is?
Ik denk zeker ook het laatste.
Corona is geen griep, maar dat wil niet zeggen dat de aanpak, nu we in die overgangsfase naar 'normale verkoudheid' zitten, zo heel anders moet zijn. Nl, bescherm de ouderen en kwetsbaren en geef iedereen de kans zich te laten vaccineren, en laat de rest gerust. Nogmaals, vaccineren is toch niet sluitend om niet besmettelijk te zijn.
Lizzy schreef:Dus die QR code gaat ons wel reddenEn toen werden we wakker.
Charlie Angel schreef: ↑ma 08 nov 2021, 20:50 En toen werden we wakker.Ben het helemaal met je eens...
Ik vind nog steeds dat het er erg ongenuanceerd aan toe gaat. Alle ongevaccineerden worden over 1 kam geschoren, je leest het hier ook. Of we denken dat het een griep is, of we hebben maling aan de regels.
Ik vind het ronduit bizar, maar dat zeg ik al langer, dat een regering mensen op deze manier toch dwingt. Soms de uitspraken ook van een Hugo de Jonge, dat we hier nu staan dankzij de ongevaccineerden.
Dit heeft al zo'n grote tweedeling gemaakt en dit wordt van kwaad tot erger.
Hoorde op het nieuws dat ze zelfs het idee hebben om de QR code ook bij winkels door te voeren. Sorry, maar ik vind dat toch echt "gevaarlijke" en veel te ver gaande beslissingen.
Ik ben met instemming van mijn huisarts niet geënt, ik denk na wat ik doe en niet doe, maar er zijn grenzen, leven moet ook doorgaan. En ja, ik doe alleen al uit respect voor de winkeliers netjes een mondkapje op en heb mij netjes steeds aan de regels gehouden of ik het er mee eens ben of niet.
En dat er dan zelfs mensen zijn die vinden dat je geen zorg mag krijgen als je niet gevaccineerd bent, sorry maar hoe onmenselijk wordt het dan.
Charlie Angel schreef: ↑ma 08 nov 2021, 20:50 En toen werden we wakker.Ik hoop niet dat je dat bij mij leest want ik bedoel dat zeker niet zo. Ik snap dat er goede redenen zijn voor mensen om zich niet te laten vaccineren.
Ik vind nog steeds dat het er erg ongenuanceerd aan toe gaat. Alle ongevaccineerden worden over 1 kam geschoren, je leest het hier ook. Of we denken dat het een griep is, of we hebben maling aan de regels.
Ik vind het ronduit bizar, maar dat zeg ik al langer, dat een regering mensen op deze manier toch dwingt. Soms de uitspraken ook van een Hugo de Jonge, dat we hier nu staan dankzij de ongevaccineerden.
Dit heeft al zo'n grote tweedeling gemaakt en dit wordt van kwaad tot erger.
Hoorde op het nieuws dat ze zelfs het idee hebben om de QR code ook bij winkels door te voeren. Sorry, maar ik vind dat toch echt "gevaarlijke" en veel te ver gaande beslissingen.
Ik ben met instemming van mijn huisarts niet geënt, ik denk na wat ik doe en niet doe, maar er zijn grenzen, leven moet ook doorgaan. En ja, ik doe alleen al uit respect voor de winkeliers netjes een mondkapje op en heb mij netjes steeds aan de regels gehouden of ik het er mee eens ben of niet.
En dat er dan zelfs mensen zijn die vinden dat je geen zorg mag krijgen als je niet gevaccineerd bent, sorry maar hoe onmenselijk wordt het dan.
hannabelgje schreef: ↑ma 08 nov 2021, 21:48 In België willen ze mensen in de zorg misschien gaan verplichten zich te vaccineren. En heel eerlijk sta ik daar wel achter. Zeker na wat er in Duitsland gebeurd is. Je werkt vaak met kwetsbare mensen die een besmetting mogelijk niet overleven. Ik vind dat toch best heftig. Maarja hier zijn meer vaccinaties verplicht.Alleen polio toch?
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk