pike schreef: ↑ma 01 nov 2021, 18:00
En daar loop je vast niet mee in het bos en door het veld te baggeren. En daar is het hem nou juist om te doen.
Naar het schijnt en volgens henzelf zou je dat met bepaalde modellen perfect kunnen. Moet je even goed lezen.
Ook de gewone wollen zijn spatwaterdicht. Wol is waterafstotend en de microfiber rand houdt het echt vrij lang uit. De tanuki modellen niet natuurlijk, die zijn meteen doorweekt (en ook snel weer droog). Wat leuk is en de bedoeling in de zomer, maar natuurlijk niet in de winter.
Maar ik heb vb onlangs nog een evenwichtsparcours boven water gedaan wat de meeste mensen met sportschoenen doen maar die gaan bij nat worden natuurlijk meteen soppen. En dan was ik toch heel blij met m'n schoenen die gewoon soepel blijven en niet extreem nat en koud aanvoelen net omdat het water er ook gewoon terug uitloopt. Ook qua grip had ik zeker voordeel tov de anderen, ondanks wat je zou denken. Dat komt vnl doordat je je voeten naar de ondergrond kan zetten, maar toch ook doordat de zool door de groeven en kurk niet erg glad is.
Qua duurzaamheid slijten naar mijn mening de zolen wel wat snel maar dat kan zeker komen door het gravelpad achter onze tuin waar ik dagelijks loop (vaak letterlijk lopen ipv stappen). Dat schuurt vast wel veel.
Dus de zolen zijn erg dun geworden en dat zwart stukje in de gleuf is ook al gescheurd. Geen echte gaten, dat niet. Maar daardoor komt de koude wel naar binnen. Ook plakken de zolen niet goed meer, komen op bepaalde plaatsen wat los, zo ook dat zwarte stukje van de stof van de schoen. Niet overdreven veel hoor, maar wel genoeg om water binnen te krijgen als ik in plassen loop. Dus dat valt me wel tegen. Misschien dat ik toch maar die freesole glue koop en de gleuf daarmee behandel...
Maar 'als nieuw' kan ik dus niet zeggen.
Wel beter dan gewone schoenen die ik vroeger had. Daar liep ik gewoon gaten in de zool.