Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door doranto
pike schreef: ma 01 nov 2021, 18:24 Ik heb hem op de weegschaal gezet want ik lees overal iets anders: 460 gram.

Ik heb nu deze, ik heb ze wel in een echte winkel gekocht. En dat kostte 15 euro extra. Daar werden ze dan wel gratis helemaal heel zorgvuldig voor ingespoten met impregneer. :biggrin2:

https://www.bergzeit.nl/meindl-dames-mo ... 3IQAvD_BwE
Mij gaat het niet zozeer om het gewicht dan wel om het voetbed. Daar kan ik absoluut niet meer tegen.
Door Kaio
Mijn lowa (inox pro) weegt 426 gram ( met modder :biggrin2: )
Zijn dan geen leren die zijn altijd zwaarder en stugger
Door pike
Kaio schreef: ma 01 nov 2021, 19:53 Mijn lowa (inox pro) weegt 426 gram ( met modder :biggrin2: )
Zijn dan geen leren die zijn altijd zwaarder en stugger
Klopt, mijne zijn ook niet van leer.
Doranto schreef: Mij gaat het niet zozeer om het gewicht dan wel om het voetbed. Daar kan ik absoluut niet meer tegen.
Dan kan je inderdaad niets met dit soort schoenen. Bij mij gaat het toch vooral om de breedte. En niet alleen de breedte die ruimte voor je tenen biedt, maar vooral ook de ruimte ter hoogte van de bal van de voet. Daar moeten bij mij de schoen breed zijn. Veel barefootschoenen voldoen niet aan die eis. De vivo's wel, die waren lekker breed. En Zaqq heeft ook zijn eerste extra brede schoen geproduceerd. Maar helaas zijn ze voor het echte buitengebeuren niet, correctie, maar heel even geschikt.
Door pearlsofpassion
pike schreef: ma 01 nov 2021, 18:00 En daar loop je vast niet mee in het bos en door het veld te baggeren. En daar is het hem nou juist om te doen.
Naar het schijnt en volgens henzelf zou je dat met bepaalde modellen perfect kunnen. Moet je even goed lezen.

Ook de gewone wollen zijn spatwaterdicht. Wol is waterafstotend en de microfiber rand houdt het echt vrij lang uit. De tanuki modellen niet natuurlijk, die zijn meteen doorweekt (en ook snel weer droog). Wat leuk is en de bedoeling in de zomer, maar natuurlijk niet in de winter.
Maar ik heb vb onlangs nog een evenwichtsparcours boven water gedaan wat de meeste mensen met sportschoenen doen maar die gaan bij nat worden natuurlijk meteen soppen. En dan was ik toch heel blij met m'n schoenen die gewoon soepel blijven en niet extreem nat en koud aanvoelen net omdat het water er ook gewoon terug uitloopt. Ook qua grip had ik zeker voordeel tov de anderen, ondanks wat je zou denken. Dat komt vnl doordat je je voeten naar de ondergrond kan zetten, maar toch ook doordat de zool door de groeven en kurk niet erg glad is.

Qua duurzaamheid slijten naar mijn mening de zolen wel wat snel maar dat kan zeker komen door het gravelpad achter onze tuin waar ik dagelijks loop (vaak letterlijk lopen ipv stappen). Dat schuurt vast wel veel.
Dus de zolen zijn erg dun geworden en dat zwart stukje in de gleuf is ook al gescheurd. Geen echte gaten, dat niet. Maar daardoor komt de koude wel naar binnen. Ook plakken de zolen niet goed meer, komen op bepaalde plaatsen wat los, zo ook dat zwarte stukje van de stof van de schoen. Niet overdreven veel hoor, maar wel genoeg om water binnen te krijgen als ik in plassen loop. Dus dat valt me wel tegen. Misschien dat ik toch maar die freesole glue koop en de gleuf daarmee behandel...
Maar 'als nieuw' kan ik dus niet zeggen.
Wel beter dan gewone schoenen die ik vroeger had. Daar liep ik gewoon gaten in de zool. ::)
Door pike
pearlsofpassion schreef: ma 01 nov 2021, 20:28 Naar het schijnt en volgens henzelf zou je dat met bepaalde modellen perfect kunnen. Moet je even goed lezen.
Ja dat zeggen ze bij Vivo ook en dat zeggen ze bij Zaqq ook…
Wildings worden gesprayed Ik geef daar dus geen cent voor.

Aan spatwaterdichte of waterafstotende schoenen heb je niets als je met honden het terrein ingaat. Ze moeten gewoon fatsoenlijk waterdicht zijn.
Door pearlsofpassion
Wildlings worden helemaal niet gesprayed.
De normale modellen raden ze aan om zelf in te sprayen zoals bij zowat alle schoenen die je koopt. Maar je hebt ook modellen waar een waterdichte laag in de stof verwerkt zit. En de ervaringen zijn goed. Niet van mezelf maar van de barefootbloggers.

En verder zien Wildlings er niet uit als goede wandelschoenen, ze zien er kwetsbaar uit, maar ik merk dat als ik vb door het bos ga wandelen in toch net naar hen grijp. De wollen lijken wel zelfreinigend (modder verdroogt en valt er bij het volgend gebruik vanzelf terug af). De tanuki's was ik gewoon met de hand als ze echt vies worden (vlekken krijgen) maar dat heb ik nog niet vaak moeten doen. Eens door een rivier wandelen kan het ook al doen (wederom, in de zomer uiteraard).
Wildling zelf profileert hun schoenen ook echt als schoenen om de natuur in te trekken en mij hebben ze daarin dus nog niet teleurgesteld. Je moet wel een beetje kijken welk model voor welke gelegenheid en ik ga niet met stelligheid beweren dat er een goed model bij zit om bij vriesweer door lang gras te wandelen voor een paar uur. Zo heb ik ze nog niet bestudeerd. Maar zomaar afschrijven verdienen ze ook niet.
Door hannabelgje
Ik bedoel niet dat wildlings geschikt zijn voor bagger. Ik zeg alleen dat ze duurzamer zijn dan mijn andere barefoots. Die van vivo waren binnen 2 maanden kapot.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Kaio
Wandelen in de natuur op de aangelegde paden( met meestal beetje ok weer)en wandelen in wind en weer door de bagger, zand en gras met de honden zijn ook nog eens 2 verschillende dingen he ;)
Door Siberienne
Ik kan met mijn fingers ook prima in de natuur wandelen, zelfs off road. Alleen uh.. droog .. neuh
B2208A31-A12D-4A7C-92EA-2D8A3B122012.jpeg
B2208A31-A12D-4A7C-92EA-2D8A3B122012.jpeg (1.08 MiB) 902 keer bekeken
(Ik maak een geintje he, ik heb hele voorjaar /zomer hierop gelopen maar nu is dat echt te koud. Ik moet wel zeggen dat deze fingers de meest degelijke zijn die ik ooit heb gehad)

Meneer heeft droge voeten in zijn Joe Nimble wandertoes 2, nog even afwachten hoe lang ze mee gaan.

Ik heb inmiddels een paar Salomon trailrun schoenen gekocht die licht en waterdicht zijn, ik gebruik ze in combinatie met gamaschen maar mijn voeten hebben nu wel wat moeite met het voetbed. Nu andere zooltjes erin gelegd. Alles wat ik hier aan beetje degelijke laarzen kon vinden is meteen 800 gram per stuk - of goedkopen die van mijn voeten af floppen zowat en spekglad zijn.
Door Kaio
pearlsofpassion schreef: di 02 nov 2021, 10:08 Ik bedoel onverharde natuur..
Ik ook ;) maar de echte wandelpaden worden bijgehouden etc 😉
De paden waar afgelopen maand de traktoren overheen gegaan zijn zien er "ietwat" anders uit ;)
Door Kaio
Siberienne schreef: di 02 nov 2021, 11:17 Ik kan met mijn fingers ook prima in de natuur wandelen, zelfs off road. Alleen uh.. droog .. neuh B2208A31-A12D-4A7C-92EA-2D8A3B122012.jpeg

(Ik maak een geintje he, ik heb hele voorjaar /zomer hierop gelopen maar nu is dat echt te koud. Ik moet wel zeggen dat deze fingers de meest degelijke zijn die ik ooit heb gehad)

Meneer heeft droge voeten in zijn Joe Nimble wandertoes 2, nog even afwachten hoe lang ze mee gaan.

Ik heb inmiddels een paar Salomon trailrun schoenen gekocht die licht en waterdicht zijn, ik gebruik ze in combinatie met gamaschen maar mijn voeten hebben nu wel wat moeite met het voetbed. Nu andere zooltjes erin gelegd. Alles wat ik hier aan beetje degelijke laarzen kon vinden is meteen 800 gram per stuk - of goedkopen die van mijn voeten af floppen zowat en spekglad zijn.
Heb afgelopen " zomer " mijn vingers niet eens kunnen dragen . Jammer want dat loopt echt heerlijk.
Ik heb met barefoot ook niet echt grip problemen, maar ja kou en nat is toch wel een issue. Ik zou ook liever barefoots dragen ( vind die stuggigheid van niormale schoenen stom) maar die nattigheid in combi met kou doen mijn voeten ook geen goed :(
Door pike
pearlsofpassion schreef:Wildlings worden helemaal niet gesprayed.
Ik moest even goed lezen schreef je toch. Een citaat van hun website:
"To make our winter Wildlings even more weather-proof, we pre-treat them with an environmentally friendly waterproofing spray. That means they’re both water-resistant and breathable, which makes them an ideal alternative to leather or synthetic shoes."

Waterresistant is iets anders als waterproof. Ik ben in hun verhaal nergens tegengekomen dat ze waterproof zijn. Als dat zo was zouden ze ook geen behandeling met spray nodig hebben. En dat is dus waarom ik zeg: Daar geef ik niets voor, voor dat soort sprays. Het klinkt leuk maar een dergelijke behandeling houdt gewoon niet lang stand, aan zulke schoenen heb ik niets.

En die schoenen zijn ook niet om af en toe eens leuk naar buiten te gaan he. Ze staan dagelijks bloot aan ontberingen. Kaio kent de omstandigheden duidelijk ook.

Maar Pop, ik ben oprecht blij voor jou dat jij in de Wilding barefootschoenen hebt weten te vinden die aan je eisen voldoen.

Oh en trouwens, (ver)harde natuur bestaat ook :D Hier liep ik met de Vapor Glove van Merrell overheen. Was te doen maar niet de meest aangename ervaring moet ik zeggen.
6F8C1E88-51A0-4D26-9E9B-4B994332F55D.jpeg
6F8C1E88-51A0-4D26-9E9B-4B994332F55D.jpeg (2.6 MiB) 882 keer bekeken
Door pike
Siberienne schreef: di 02 nov 2021, 11:17 Ik kan met mijn fingers ook prima in de natuur wandelen, zelfs off road. Alleen uh.. droog .. neuh B2208A31-A12D-4A7C-92EA-2D8A3B122012.jpeg

Lage schoenen zonder sokken daar durf ik tegenwoordig het veld niet meer mee in, ook in een droge zomer niet. Want dan lopen de teken tegen mijn benen omhoog en zit ik vol met bulten en plekjes van steek-, zuig- en bijtbeestjes :-X

Joe Nimble heb ik ooit gepast, want die spraken me wel aan en iedereen was er nogal lovend over. Maar die zaten absoluut niet lekker aan mijn voeten en toen werden het uiteindelijk de trackers.
Door pearlsofpassion
Nee, ik heb ze niet.
Ik vind gewoon niet dat je ze zomaar moet afschrijven. Ik weet ook niet of ze wintermodellen hebben die waterproof zijn.

Ik heb het adhv vb deze review.
https://anyasreviews.com/wildling-crane-review/
Het gaat dus over in regen en modder lopen.. Wat heb je meer nodig?

Er zijn nog andere modellen die zo zijn. Pegasus vb. https://anyasreviews.com/wildling-pegasus-review/
Misschien ook warmere modellen. Ik zeg niet dat je ze percé moet kopen en ze zeker geschikt zijn.
Schrijf ze gewoon niet meteen af op het eerste zicht... Dat is ook niet fair. Ze hebben meer in zich dan je op het zicht denkt. Ze verbazen...

En ik ga perfect over zo'n dikke keien barefoot. Ale tis kijken waar je voeten te zetten en van kei tot kei uiteraard. Maar ik vind dat leuker en stabieler dan met dikke zolen. Maar ik begrijp volledig dat dat persoonlijk is.
Ik ben ook wel gehard want er zijn paden met kleinere keien (wat ik pijnlijk vind) aan de school en daar loop ik dus dagelijks.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door