Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Doranto schreef: zo 31 okt 2021, 16:40 Dan denk ik dat ze inderdaad veranderd zijn, wat Pike zegt. Heel jammer, want dan zal ik die ik nu heb niet meer kunnen kopen :-\
Ik had niet de nieuwe generatie he. Gewoon die oude. Net als Lizzy. Volgens mij heb ik ze najaar 2018 gekocht. Een half jaar later zaten de gaten in de zolen. En dat terwijl ik toen nog maar een fractie liep van wat ik gewend was te lopen omdat Pike was weggevallen en Jakkie inmiddels ook ziek was en geen wandelingen meer aankon. Met Duc liep ik nog ongeveer een uur, langer wou ik Jakkie niet alleen laten. Maar als de huidige met minder materiaal is gemaakt, dan vrees ik me grote vreze. En dan de Zaqqs, wat hebben die nou gelopen. Die heb ik begin van dit jaar gekocht. En binnen een half jaar al rijp voor de vuilnisbak. Duc liep begin dit jaar nog 50-60 minuten. Dat is langzaam aan minder geworden, nu loopt hij nog maar 15-20 :'( Maar wel in het bos dus in de nattigheid. In de goede tijd liep ik met mijn 3 fauven alleen al 's ochends 3 uur. En dan gingen we in de namiddag ook nog eens op pad. In die tijd liep ik ook op Meindl of Hanwag en dan waren met een jaar de zolen ook wel afgelopen. Maar dan had ik ze ten minste wel flink gebruikt. En nooit koude of natte voeten gehad. Ik liep er dan altijd nog wel een half jaar mee door. Onderhoud? Dat deed ik maar 1x per jaar, namelijk voor we met vakantie gingen. Voor de zekerheid. Ik herinner me nu ook dat ik 1x een paar wandelschoenen van de ANWB heb gekocht. Gegarandeerd waterdicht. Dat was een miskoop 1e klas, het water liep aan alle kanten naar binnen toen ik (met zo goed als nieuwe schoenen) door de regen liep. Ik liep letterlijk te soppen, nog nooit had ik zo lopen soppen als in díe schoenen >:( En als je dan nog een uur moet lopen voor je thuis bent; de vellen hingen onder mijn voeten, was gewoon losgeweekt. :-X
Door doranto
pike schreef: zo 31 okt 2021, 18:04 Ik had niet de nieuwe generatie he. Gewoon die oude. Net als Lizzy. Volgens mij heb ik ze najaar 2018 gekocht. Een half jaar later zaten de gaten in de zolen. En dat terwijl ik toen nog maar een fractie liep van wat ik gewend was te lopen omdat Pike was weggevallen en Jakkie inmiddels ook ziek was en geen wandelingen meer aankon. Met Duc liep ik nog ongeveer een uur, langer wou ik Jakkie niet alleen laten. Maar als de huidige met minder materiaal is gemaakt, dan vrees ik me grote vreze. En dan de Zaqqs, wat hebben die nou gelopen. Die heb ik begin van dit jaar gekocht. En binnen een half jaar al rijp voor de vuilnisbak. Duc liep begin dit jaar nog 50-60 minuten. Dat is langzaam aan minder geworden, nu loopt hij nog maar 15-20 :'( Maar wel in het bos dus in de nattigheid. In de goede tijd liep ik met mijn 3 fauven alleen al 's ochends 3 uur. En dan gingen we in de namiddag ook nog eens op pad. In die tijd liep ik ook op Meindl of Hanwag en dan waren met een jaar de zolen ook wel afgelopen. Maar dan had ik ze ten minste wel flink gebruikt. En nooit koude of natte voeten gehad. Ik liep er dan altijd nog wel een half jaar mee door. Onderhoud? Dat deed ik maar 1x per jaar, namelijk voor we met vakantie gingen. Voor de zekerheid. Ik herinner me nu ook dat ik 1x een paar wandelschoenen van de ANWB heb gekocht. Gegarandeerd waterdicht. Dat was een miskoop 1e klas, het water liep aan alle kanten naar binnen toen ik (met zo goed als nieuwe schoenen) door de regen liep. Ik liep letterlijk te soppen, nog nooit had ik zo lopen soppen als in díe schoenen >:( En als je dan nog een uur moet lopen voor je thuis bent; de vellen hingen onder mijn voeten, was gewoon losgeweekt. :-X
Die van mij zijn van nog een jaar daarvoor (aug. 2017) dus toch niet helemaal ondenkbaar dat de kwaliteit toch iets anders was. Hoe dan ook, ik heb er heel veel op gelopen, zeker de eerste 2 jaren. Zelfs wel eens zo diep door de modder dat het nog net niet over de bovenkant kwam, en toch écht droge en warme voeten ::)
Ik heb zojuist de winterschoenen van senmotic besteld. De bruine variant was in de aanbieding en dat scheelde veel. Ik ben benieuwd!
Door pike
Doranto schreef: zo 31 okt 2021, 18:13 Die van mij zijn van nog een jaar daarvoor (aug. 2017) dus toch niet helemaal ondenkbaar dat de kwaliteit toch iets anders was. Hoe dan ook, ik heb er heel veel op gelopen, zeker de eerste 2 jaren. Zelfs wel eens zo diep door de modder dat het nog net niet over de bovenkant kwam, en toch écht droge en warme voeten ::)
Ik heb zojuist de winterschoenen van senmotic besteld. De bruine variant was in de aanbieding en dat scheelde veel. Ik ben benieuwd!
Dan had je duidelijk echt wel een degelijk stel. Jammer dat ze er zo op beknibbeld hebben. Ik hoop dat de Senmotics je ook goed gaan bevallen!
Door Kaio
Nou eh mijn trackers zijn zo goed als nooit waterdicht geweest, is ook het eerste model, via de tong komt alle vocht naar binnen sowieso al.
Zaqqs zijn om te beginnen ken waterdicht, maar dat duurt ook maar een paar maanden ::) heb ik geen antwoord meer op gehad overigens, heb ze zelf met seconde lijm dichtgestopt ::)
En oja een paar weken terug heb ik maar lowa's gekocht.....

Tijdens hondenlessen draag ik sowieso al schoenen met dikkere zool, want met barefoot krijg je dan echt bevroren tenen.

Ik vind barefoot ook wel een beetje kwalitatief uitermate teleurstellend , is niet zo dat ze goedkoop zijn he!

Voor de leuk ( stad, winkelen) heb ik wel in de aanbieding vivo's gekocht, ja die hebben niet zo veel te lijden dus dat gaat goed en ze zijn ook leuk, maar fatsoenlijke barefoot schoenen om te wandelen in de herfst/ winter/lente ?
Doranto schreef:Iemand ervaring met deze schoen?
https://www.senmotic-shoes.eu/winter-ba ... -blizzard/
Ik heb eerder een ander model van dit merk gehad en de kwaliteit daarvan was heel goed.
Ik heb een paar, lage, degelijk leer, maar ze zijn mij erg ruim, veters strakste stand en nog steeds te ruim ;) Ik heb een lage wreef, deze zijn met uitstek geschikt voor hogere wreven en brede voeten.
De zool is ook niet erg griprijk, maar deze waren voor mij ook niet voor outdoor bedoeld, maar voor de "gewoon".
Door pike
Kaio schreef: ma 01 nov 2021, 08:35 Nou eh mijn trackers zijn zo goed als nooit waterdicht geweest, is ook het eerste model, via de tong komt alle vocht naar binnen sowieso al.
Zaqqs zijn om te beginnen ken waterdicht, maar dat duurt ook maar een paar maanden ::) heb ik geen antwoord meer op gehad overigens, heb ze zelf met seconde lijm dichtgestopt ::)
En oja een paar weken terug heb ik maar lowa's gekocht.....
Ik ben dus niet de enige die naar de vroegere merken grijpt. Mijn Zaqqs zien er nu ook uit als de jouwe op de foto. Ik bewaar ze tot volgend jaar zomer, als het dan een droge zomer is kan ik ze in de tuin nog opmaken.

Tijdens hondenlessen draag ik sowieso al schoenen met dikkere zool, want met barefoot krijg je dan echt bevroren tenen.

Ik vind barefoot ook wel een beetje kwalitatief uitermate teleurstellend , is niet zo dat ze goedkoop zijn he!

Voor de leuk ( stad, winkelen) heb ik wel in de aanbieding vivo's gekocht, ja die hebben niet zo veel te lijden dus dat gaat goed en ze zijn ook leuk, maar fatsoenlijke barefoot schoenen om te wandelen in de herfst/ winter/lente ?
Ik heb ook nog 2 paar Zaqqs, lage schoenen. 1 paar instappers draag ik alleen in huis als sloffen zeg maar. Daar gebeurt dan ook helemaal niets mee. En 1 paar voor de leuk, inderdaad stad/boodschappen doen. Die gebruik ik niet veel want naar de winkel gaan doe ik doorgaans aansluitend aan het hondenwandelen en dan heb ik dus nog de wandelschoenen aan. Die slijten dus ook niets. En ik loop er ook niet mee in de regen. Dus daar zal ik nog wel een tijdje plezier van hebben.
Door Lizzy
Nou lekker dan. Ik ben dus niet de enige die vind dat de kwaliteit uitermate teleurstellend is :-\ . Maar goed, ik ga niet meer terug naar die grote bakken. Ik krijg al rugpijn als ik er aan denk.
Door doranto
Lizzy schreef: ma 01 nov 2021, 09:30 Nou lekker dan. Ik ben dus niet de enige die vind dat de kwaliteit uitermate teleurstellend is :-\ . Maar goed, ik ga niet meer terug naar die grote bakken. Ik krijg al rugpijn als ik er aan denk.
Nee, terug gaan is voor mij ook echt geen optie!
Door pearlsofpassion
Lizzy schreef: ma 01 nov 2021, 09:30 Nou lekker dan. Ik ben dus niet de enige die vind dat de kwaliteit uitermate teleurstellend is :-\ . Maar goed, ik ga niet meer terug naar die grote bakken. Ik krijg al rugpijn als ik er aan denk.
Heb je die Mudee's waar je een tijdje geleden naar aan het kijken was nog besteld ?
Door hannabelgje
Qua duurzaamheid bevallen de wildlings mij super goed. Zijn na twee seizoenen echt nog als nieuw. Maar die gebruiken dan ook geen mesh.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door pike
hannabelgje schreef: ma 01 nov 2021, 16:21 Qua duurzaamheid bevallen de wildlings mij super goed. Zijn na twee seizoenen echt nog als nieuw. Maar die gebruiken dan ook geen mesh.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
En daar loop je vast niet mee in het bos en door het veld te baggeren. En daar is het hem nou juist om te doen.
Lizzy schreef:Nou lekker dan. Ik ben dus niet de enige die vind dat de kwaliteit uitermate teleurstellend is :-\ .
Maar goed, ik ga niet meer terug naar die grote bakken. Ik krijg al rugpijn als ik er aan denk.
De Meindls die ik nu heb wegen ongeveer 375 gram (per schoen). Kleine maat weegt 340 gram. De tracker weegt 330 gram per schoen. Dus een substantieel verschil in gewicht is er niet. Een ander paar schoenen dat ik gepast heb woog per schoen 600 gram. Dat was me echt te gortig. Daar kom ik niet meer op vooruit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door