Ik blijf jouw topic volgen

Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: ↑do 14 okt 2021, 13:17 Ja OK. Nou. Ik durf dat niet hardop te zeggen. Want steeds als ik het hardop zeg, is ie dezelfde dag aan de schijt. Maar het gaat dus heel goed met Sjoerd. Ik denk zelf dat hij giardia vrij is en ik ga hem binnenkort laten testen.Dat kan ik niet zo goed plaatsen. L-Glutamine (een aminozuur) komt van nature voor in o.a. vlees en eieren. Dus in zijn natuurlijke vorm wordt het dan toch ook samen met veel eiwitten opgenomen.
Mijn ervaring met Giardex en Gastro is echt super super super! Had ik dit geweten, had ik Sjoerd direct hier op gezet en hem nooit Panacur gegeven. De afgelopen weken (zeker de eerste 4 weken) had hij echt af en toe nog wel diarree. Maar daar had de huisdierendokter ook voor gewaarschuwd. Maar al heel snel niet meer in de mate waarop hij diarree heeft gehad.
En nu nog steeds heeft hij af en toe wel diarree, maar dat is altijd nadat hij iets fouts heeft gegeten. Dan moet je denken aan "gerecyclede Chinees" (oftewel mensenschijt) of snacks van iemand gehad (per ongeluk). Of net een paar druppels teveel visolie (reageert hij niet goed op - hij krijgt nu algenolie maar ook daar kan hij geen hele capsule van krijgen). Kortom, zijn darmen zijn echt wel heel gevoelig.
Omdat ik er eigenlijk zeker van ben dat hij giardia-vrij is, ben ik hem ook L-Glutamine gaan geven. Dat krijgt hij nu een weekje maar ik las dat je dit niet met iets moet mengen waar eiwit in zit. En ik meng het met bone broth dus dat is niet handig geweest. Toch had ik eigenlijk het idee dat het al wel iets deed. L-Glutamine moet helpen om de darmen weer in goede conditie te krijgen. Samen met de Clear Intestine en de probiotica (hij krijgt nog steeds die van Dr. Mercola).
pike schreef: ↑za 16 okt 2021, 13:12 Dat kan ik niet zo goed plaatsen. L-Glutamine (een aminozuur) komt van nature voor in o.a. vlees en eieren. Dus in zijn natuurlijke vorm wordt het dan toch ook samen met veel eiwitten opgenomen.Ik zat er eerlijk gezegd ook naar te kijken van "huh?". Ik zal ff de bron erbij zoeken!
Lizzy schreef: ↑zo 17 okt 2021, 11:12 Geldt dan niet alleen voor bone broth maar alle voeding en dranken:Dit hele verhaal gaat dan wel speciaal over suppletie in geval van een leaky gut.
https://happymammoth.com/blogs/happy-bl ... -leaky-gut
Lizzy schreef:Lastig he? Je leest zoveel tegenstrijdigheden.... Ik weet zo bijvoorbeeld ook niet hoe lang ik het moet geven. Ook een en al onduidelijkheid over. Weet jij dat toevallig?Sorry maar ik moet het antwoord schuldig blijven. Kan er ook niets duidelijks over vinden. Is ook afhankelijk van de reden waarom je het geeft en de dosering. Maar echte aanduidingen van gebruiksduur bij darmherstel heb ik nog niet gevonden. Op sites die L-glutamine voor honden verkopen lees ik echter ook dat je het het beste buiten de maaltijd om kan geven, opgelost in water en toedienen met een spuitje.
Als ik het poeder meng met water krijg ik het met een grote spuit wel naar binnen maar dan is dat toch min of meer met lichte dwang terwijl hij het gemengd met bone broth zo opdrinkt. Dus ja, dat is wel makkelijker.
pearlsofpassion schreef:Nee, maar eiwitten is wel food
Food is trouwens niet noodzakelijk eiwitten he.
Ik bedenk me trouwens ook nog dat mensen en honden anders werken, dus of je dat kan doortrekken is ook de vraag.