Rond 5 mei was het normaal gesproken tijd om Sjoerd te ontwormen. Dus mest op gestuurd naar het Woud. Mooi negatief. Maar ik vond toch zijn ontlasting sinds een klein weekje niet om over naar huis te schrijven. Soms mooi hard maar soms ook wat zacht. Voor de zekerheid op Giardia laten testen. Op 19 mei de uitslag: Giardia positief

Op 21 mei de eerste Panacur erin. Nou, daar knapte Sjoerd dus echt niet van op he! In plaats van vaak goede ontlasting en soms slechte ontlasting had hij nu alsmaar slechte ontlasting. Er zat zelf een keer bloed bij (met slijm). Daarnaast werd hij super druk, nul rust in zijn lijf en hij werd ook echt narrig in de omgang. Echt heel zielig.
Panacur vijf dagen gegeven en dan moest ik binnen de 7 dagen opnieuw ontlasting insturen. Toen ik stopte knapte na een paar dagen zijn ontlasting weer aardig op. Op dag 6 ontlasting ingestuurd en die kwam terug: Giardia positief. Precies die dag had hij 's morgens goede ontlasting maar in het bos diarree. Advies was: opnieuw vijf dagen Panacur. De eerste dagen op de Panacur werd hij weer zo beroerd. Geen rust in zijn lijf. Echt te sneu. Ik zit nu op dag vijf en sinds gisteren is hij er niet meer zo rot van. Maar zijn ontlasting is goed behalve (heel raar) als ie in het bos moet poepen, daar is het eerst stevig en daarna steeds dun (don't worry, ik haal de ontlasting met grond daarom heen heel secuur weg! Gelukkig schijnt de zon ook!!).
Ik heb alle hondenkleedjes inmiddels wel 8 keer gewassen op 75 graden en daarna in de droger gedaan. Ook de kleedjes die in de auto liggen. Ik heb m'n tapijten naar buiten gegooid op een zeer zonnige dag een dagje in de zon gelegd EN schoon gemaakt met een stoom reiniger. Mijn vloer (PVC) mag niet met de stoomreiniger maar ik heb een UV-C lamp gekocht en die zet ik twee keer per dag aan (mijn planten zijn er dood van omgevallen....) om de vloer te desinfecteren. Ik heb de lamp ook al een paar keer in de auto gezet.
Ik geef hem ook Parasiet Mix Inwendig van Caspar Broekman. En ik geef hem ook wat extra zink. Oh, en ik heb hem tot nu toe twee keer gewassen en maak na het poepen zijn kont schoon. Waar hij diarree in de tuin heeft gehad: dat heb ik weg geschept en met een verfbrander na behandeld. Ik ga niet in mijn tuin niet met chloor aan de slag, dat verdom ik gewoon.
Maar goed. Tja. Ontlasting is dus nog steeds niet perfect. Is het van de Panacur? Of is het van de giardia? Of is het omdat hij druk aan het wisselen is?
En dan begint het hele feest van "die zegt dat je dit moet doen en die zegt dat je dat moet doen en die adviseert zus en die adviseert zo". En nou weet ik het niet meer. En nou ga ik jullie vragen.
1)Zal ik de Panacur kuur met 1 of 2 dagen verlengen?
2)Na hoeveel dagen zal ik opnieuw ontlasting laten testen?
3)Wel of geen probiotica, that's a good question?!
4)Wel of niet zijn eten gaan koken?
En ja, dan hoop ik natuurlijk als geen ander dat hij bij de volgende test negatief is want ik zie er weinig heil in om hem weer Panacur te geven