Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pike schreef: ↑wo 06 okt 2021, 11:46 En hoe gaat het vacumeren van poeder in zijn werk? Ik denk toch dat het poeder (met de lucht) uit het zakje gezogen wordt. Of zie ik dat verkeerd? Als vocht er uit gezogen kan worden, dan poeder toch zekerDie van mij heeft verschillende standen, ik kan bijv. ook moist vacumeren, dan zuigt hij er veel minder lucht uit en kan je verse boterhammen bij wijze van spreken nog per stuk verpakken.![]()
pike schreef: ↑wo 06 okt 2021, 11:46 En hoe gaat het vacumeren van poeder in zijn werk? Ik denk toch dat het poeder (met de lucht) uit het zakje gezogen wordt. Of zie ik dat verkeerd? Als vocht er uit gezogen kan worden, dan poeder toch zeker![]()
Ina schreef: ↑wo 06 okt 2021, 15:38 Overigens, ik kan zelfs soep vacumeren.
Het is even een beetje een handigheidje en ingrijpen tijdens het proces, maar dat gaat prima.
Too schreef: ↑di 05 okt 2021, 18:20 Of als je iemand kent met een vacumeerding zodat je het per 100? gram kunt verpakken,Kijk de held
ik ga er voor het gemak maar van uit dat het grootste 'probleem' het hoge vetgehalte icm zuurstof is.
Anyway misschien is de held inmiddels wel toe aan palmnoten-barf
pike schreef: ↑wo 06 okt 2021, 17:54Misschien kan ik wel eerst kleine zakjes vullen en invriezen. En als het dan wat aan elkaar gevroren is snel even vacumeren. Uiteindelijk is dat een keer werk voor een hele lange tijd voorraad, dus dat zou prima zijn.Nou dat gaat met mijn apparaat echt niet lukken. Dan kan het gelijk de vuilnisbak in
![]()
Verse boterhammen sealen kan wel probleemloos, maar die zijn dan ook niet nat. Als ik nat vlees heb dan gaat dat in het sealzakje, ik vouw de rand om en dan gaat het eerst een nacht in de vriezer alvorens het geseald wordt.
Ik heb maar één standje en dat is sealen. Ingrijpen betekent bij mij: Uitzetten. En dan gebeurt er uiteraard niets meer. Er is niets daartussen in.