Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Vacumeren is best een idee. Daar had ik niet aan gedacht. Zou ook voor andere dingen die ik voor hen wil bewaren wel handig zijn. Ik ga eens kijken of daar een beetje betaalbaar aan te komen is!
Door Ina
Bij de Lidl hebben ze vaak een goedkoop apparaat.
Om te proberen, of als je het niet vaak gebruikt lijkt me dat een prima oplossing.

Ik heb een dure versie en op zich absoluut geen spijt van de uitgave, maar ik vermoed dat goedkope uitvoeringen voor dit soort klusjes ook prima werken.
Door pike
En hoe gaat het vacumeren van poeder in zijn werk? Ik denk toch dat het poeder (met de lucht) uit het zakje gezogen wordt. Of zie ik dat verkeerd? Als vocht er uit gezogen kan worden, dan poeder toch zeker :-\
Door tt-tjes
Ina schreef: di 05 okt 2021, 23:48 Bij de Lidl hebben ze vaak een goedkoop apparaat.
Om te proberen, of als je het niet vaak gebruikt lijkt me dat een prima oplossing.

Nu toevallig in de aanbieding bij lidl zag ik in het krantje.
Door pearlsofpassion
pike schreef: wo 06 okt 2021, 11:46 En hoe gaat het vacumeren van poeder in zijn werk? Ik denk toch dat het poeder (met de lucht) uit het zakje gezogen wordt. Of zie ik dat verkeerd? Als vocht er uit gezogen kan worden, dan poeder toch zeker :-\
Goed punt!
Door Ina
pike schreef: wo 06 okt 2021, 11:46 En hoe gaat het vacumeren van poeder in zijn werk? Ik denk toch dat het poeder (met de lucht) uit het zakje gezogen wordt. Of zie ik dat verkeerd? Als vocht er uit gezogen kan worden, dan poeder toch zeker :-\
Die van mij heeft verschillende standen, ik kan bijv. ook moist vacumeren, dan zuigt hij er veel minder lucht uit en kan je verse boterhammen bij wijze van spreken nog per stuk verpakken.

En de meeste apparaten hebben hoe dan ook een 'alleen seal' knop, dan moet je wel zelf zoveel mogelijk lucht eruit halen, maar geseald is altijd nog beter als een zip-lock of wat dan ook is mijn ervaring
Door Ina

Overigens, ik kan zelfs soep vacumeren.
Het is even een beetje een handigheidje en ingrijpen tijdens het proces, maar dat gaat prima.
Door pike
Ina schreef: wo 06 okt 2021, 15:38 Overigens, ik kan zelfs soep vacumeren.
Het is even een beetje een handigheidje en ingrijpen tijdens het proces, maar dat gaat prima.
:o Nou dat gaat met mijn apparaat echt niet lukken. Dan kan het gelijk de vuilnisbak in :-X
Verse boterhammen sealen kan wel probleemloos, maar die zijn dan ook niet nat. Als ik nat vlees heb dan gaat dat in het sealzakje, ik vouw de rand om en dan gaat het eerst een nacht in de vriezer alvorens het geseald wordt.
Ik heb maar één standje en dat is sealen. Ingrijpen betekent bij mij: Uitzetten. En dan gebeurt er uiteraard niets meer. Er is niets daartussen in.
Door Kaela
Too schreef: di 05 okt 2021, 18:20 Of als je iemand kent met een vacumeerding zodat je het per 100? gram kunt verpakken,
ik ga er voor het gemak maar van uit dat het grootste 'probleem' het hoge vetgehalte icm zuurstof is.

Anyway misschien is de held inmiddels wel toe aan palmnoten-barf
Kijk de held ;D
BF4F3D5A-E4F0-4535-865F-E212CAE6C9D7.jpeg
BF4F3D5A-E4F0-4535-865F-E212CAE6C9D7.jpeg (3.87 MiB) 1934 keer bekeken
Door Kaela
pike schreef: wo 06 okt 2021, 17:54 :o Nou dat gaat met mijn apparaat echt niet lukken. Dan kan het gelijk de vuilnisbak in :-X
Verse boterhammen sealen kan wel probleemloos, maar die zijn dan ook niet nat. Als ik nat vlees heb dan gaat dat in het sealzakje, ik vouw de rand om en dan gaat het eerst een nacht in de vriezer alvorens het geseald wordt.
Ik heb maar één standje en dat is sealen. Ingrijpen betekent bij mij: Uitzetten. En dan gebeurt er uiteraard niets meer. Er is niets daartussen in.
Misschien kan ik wel eerst kleine zakjes vullen en invriezen. En als het dan wat aan elkaar gevroren is snel even vacumeren. Uiteindelijk is dat een keer werk voor een hele lange tijd voorraad, dus dat zou prima zijn.

Ik heb nu nieuw eivoer in huis. En dus palmnoten, waar Kaela vrij snel wel weer van zat te smullen en Charlie toch zeker interesse in had. Dus voorlopig kan ik daar wel mee toe. Als we dan de verbouwing klaar hebben, weet ik ook of ik Charlie aan de verse noten kan krijgen en anders ga ik aan de slag met kleine porties invriezen en/of vacumeren. Hartstikke fijn dat jullie allemaal zo mee denken :-*
Door Too
Kaela schreef: vr 08 okt 2021, 05:59 Kijk de held ;D

Nououou... toch al wel op dezelfde stang, ik vind t knap
:roflmao:
Door Ina
Kaela schreef: vr 08 okt 2021, 05:59 Kijk de held ;D

BF4F3D5A-E4F0-4535-865F-E212CAE6C9D7.jpeg
Maar wel een mooi held :-* ..... is hij ondertussen al stoer geworden, of ligt het nootje er nog steeds ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door