Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pluk
Siberienne schreef: ma 09 aug 2021, 11:41 Omdat klagen helpt; ik ben mijn sleutels kwijt. Ik had ze donderdag nog en toen legde ik ze bijna met de boodschappen in de vriezer en dacht ‘dat moet ik niet doen’. Vervolgens heb ik ze ‘ergens anders’ neergelegd maar waar?!?? ::) ::)
Je hebt gedacht ze ergens anders neer te leggen, maar heb je dat ook gedaan?
Ik zou toch eens in/rond de vriezer gaan zoeken :)
Hier vind ik sleutels meestal terug in de jaszak van vl omdat hij zijn sleutels nooit kan vinden en dan de mijne pakt ::)
Door Siberienne
pluk schreef: ma 09 aug 2021, 13:21 Je hebt gedacht ze ergens anders neer te leggen, maar heb je dat ook gedaan?
Ik zou toch eens in/rond de vriezer gaan zoeken :)
Hier vind ik sleutels meestal terug in de jaszak van vl omdat hij zijn sleutels nooit kan vinden en dan de mijne pakt ::)
Ja heb ik al gedaan .... en ook de wasmand al gecheckt. Vl beweert dat hij ze niet (gezien) heeft naar hij is nu weg dus ik ga zijn zakken ook nog maar eens nakijken. Maar hij gebruikt ze erg zelden.
Door Siberienne
Siberienne schreef: ma 09 aug 2021, 13:32 Ja heb ik al gedaan .... en ook de wasmand al gecheckt. Vl beweert dat hij ze niet (gezien) heeft naar hij is nu weg dus ik ga zijn zakken ook nog maar eens nakijken. Maar hij gebruikt ze erg zelden.
Het heeft geholpen. Gevonden, in de auto ;D

Klaag van Shadow; eerst beloven dat we gaan wandelen en dan ineens stuift vrouwtje weg om ‘even in de auto te kijken’ en dan gaat ze weer met die telefoon staan hannesen. Wanneer gaan we nou?!??
Door hannabelgje
Ik moet een nieuwe luie fiets omdat mijn knie mijn huidige niet meer lief vindt. Heeft mijn broer er eentje meegebracht om uit te proberen (hij is fietsenprutser van beroep) maar dat ding staat met een lekke band. Denk je dat ie em dan ff plakt zodat ik die fiets kan uitproberen? Nee hoor daar heeft ie geen tijd voor.
Morgen kijken of ik dat zelf voor elkaar krijg. Ik heb nu vakantie en wil em graag uitproberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door koekje
Ik ben zielig. Ik ging vandaag, na weken kiespijn, naar de tandarts.
Er bleek een best groot gat in een verstandskies te zitten. Zodanig dat een wortelkanaalbehandeling mogelijk nodig zou zijn. Dus toen ging de verstandskies eruit. Uiteindelijk kreeg hij de boel genoeg verdoofd dat de kies eruit te halen viel zonder dat ik al te hard tegen de lamp zou vliegen (lokale verdoving werkt bij mij niet goed), nadat ik klaar was met kokhalzen van de extra verdovingen. Toen snel hechtingen erin, want het bloedde nogal...
Het bleek dat ze behalve wat persoonsgegevens zoals naam en (oud!) adres, niets meer van mij hadden als informatie, dus ook geen aanvullende medische gegevens. Maar zo werd een verhoogde bloedingsneiging ook ineens duidelijk!
En woensdag mag ik weer, want er zit nog een kleiner gaatje in een andere kies en daar mag een vulling in.
Door MillyMol
koekje schreef: ma 09 aug 2021, 23:14 Ik ben zielig. Ik ging vandaag, na weken kiespijn, naar de tandarts.
Er bleek een best groot gat in een verstandskies te zitten. Zodanig dat een wortelkanaalbehandeling mogelijk nodig zou zijn. Dus toen ging de verstandskies eruit. Uiteindelijk kreeg hij de boel genoeg verdoofd dat de kies eruit te halen viel zonder dat ik al te hard tegen de lamp zou vliegen (lokale verdoving werkt bij mij niet goed), nadat ik klaar was met kokhalzen van de extra verdovingen. Toen snel hechtingen erin, want het bloedde nogal...
Het bleek dat ze behalve wat persoonsgegevens zoals naam en (oud!) adres, niets meer van mij hadden als informatie, dus ook geen aanvullende medische gegevens. Maar zo werd een verhoogde bloedingsneiging ook ineens duidelijk!
En woensdag mag ik weer, want er zit nog een kleiner gaatje in een andere kies en daar mag een vulling in.
Is die na onderzoeken gediagnosticeerd Koek? Want dan is het wel belangrijk dat je die informatie permanent bij je draagt. Ik gun het je natuurlijk niet, maar stel nu dat je betrokken raakt bij een ongeluk en je bewusteloos met weet ik wat aan verwondingen wordt afgevoerd en meteen geopereerd moet worden. Dan is dergelijke info, net als info over evt. allergieën, medicatie etc. reuze belangrijk voor behandelend artsen.

Op je smartphone -mocht je die hebben- zit een sectie waarin je dergelijke info op kunt slaan en waar hulpverleners bij kunnen zonder dat ze daarvoor je pincode nodig hebben. Ik heb het zelf in de Engelse taal vastgelegd.

En nu ik toch bezig ben: ::) het is ook heel handig voor hulpverleners om te weten welke naasten gebeld moeten worden. Zelf heb ik dat gedaan door een aantal telefoonnummers te markeren door er “ICE1” “ICE2“ etc. voor te zetten.

“ICE” staat voor: In Case of Emergency en wordt internationaal gebruikt.

Excuses als ik een beetje doordraaf: die beroepsdeformatie raak je -zelfs na pensionering- niet zo makkelijk kwijt. :biggrin2:

Oh: sterkte met je verwonding! Hopelijk heb je er niet al teveel last van!
Door BlissSpirit
MillyMol schreef: Is die na onderzoeken gediagnosticeerd Koek? Want dan is het wel belangrijk dat je die informatie permanent bij je draagt. Ik gun het je natuurlijk niet, maar stel nu dat je betrokken raakt bij een ongeluk en je bewusteloos met weet ik wat aan verwondingen wordt afgevoerd en meteen geopereerd moet worden. Dan is dergelijke info, net als info over evt. allergieën, medicatie etc. reuze belangrijk voor behandelend artsen.

Op je smartphone -mocht je die hebben- zit een sectie waarin je dergelijke info op kunt slaan en waar hulpverleners bij kunnen zonder dat ze daarvoor je pincode nodig hebben. Ik heb het zelf in de Engelse taal vastgelegd.

En nu ik toch bezig ben: ::) het is ook heel handig voor hulpverleners om te weten welke naasten gebeld moeten worden. Zelf heb ik dat gedaan door een aantal telefoonnummers te markeren door er “ICE1” “ICE2“ etc. voor te zetten.

“ICE” staat voor: In Case of Emergency en wordt internationaal gebruikt.

Excuses als ik een beetje doordraaf: die beroepsdeformatie raak je -zelfs na pensionering- niet zo makkelijk kwijt. :biggrin2:

Oh: sterkte met je verwonding! Hopelijk heb je er niet al teveel last van!
ICE, heb ik ook gedaan ooit.
Maar waar kan je de medische info kwijt?
Is voor mij ook wel erg handig als ze dat weten Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Door MillyMol
BlissSpirit schreef: di 10 aug 2021, 10:57 ICE, heb ik ook gedaan ooit.
Maar waar kan je de medische info kwijt?
Is voor mij ook wel erg handig als ze dat weten Afbeelding

Ik weet het alleen voor de IPhone:
Instellingen >> Gezondheid >> “Gezonheidsprofiel” en “Medische ID”

Ik neem echter aan dat de meeste merken iets dergelijks op hun telefoon hebben.
Door BlissSpirit
MillyMol schreef: Ik weet het alleen voor de IPhone:

Ik ga ff zoeken, dank je wel

Door BlissSpirit
dinky89 schreef:Beterschap Koekje en sterkte met het vooruitzicht op nog een behandeling!

Ik had ook nog nooit gehoord dat je medische gegevens vast kan leggen op je telefoon voor hulpverlening. Seniorweb heeft ook handleidingen op de website staan, wellicht dat je daar iets aan hebt? https://www.seniorweb.nl/tip/medische-g ... smartphone
Afbeelding geen idee of ik er mag komen, ben nog geen senior AfbeeldingAfbeelding

Door Too
BlissSpirit schreef: di 10 aug 2021, 12:13 Afbeelding geen idee of ik er mag komen, ben nog geen senior AfbeeldingAfbeelding

Keihard bluffen... en ze zien je niet dat scheelt ook ;D
Door dinky89
BlissSpirit schreef: di 10 aug 2021, 12:13 Afbeelding geen idee of ik er mag komen, ben nog geen senior AfbeeldingAfbeelding

;D ;D Ze doen niet aan minimumleeftijd :biggrin2:
En voor een jong kind ben je al heel snel 'oud' ::) Geloof dat ik vroeger mijn oom van toen een jaar of 20 al oud noemde :biggrin2:
Door Ronald
Ik heb pasjes bij me met mijn medische gegevens. Voor het geval dat mijn telefoon het niet meer doet als ik gevonden word. Ben nog even op zoek naar de fabrikant.

Wordt vervolgd dus.
Door Siberienne
MillyMol schreef: di 10 aug 2021, 11:10 Ik weet het alleen voor de IPhone:

Of je opent het contact dat je wil
Gebruiken en zegt ‘sla op als nood contact’ (of zoiets, ik heb de Noorse versie inmiddels en dan is het Legg til
I nødkontakter’)

Bijkomend voordeel; als je je telefon verliest, kan een eerlijke vinder dat nummer bellen. Al een paar keer gehoord dat mensen zo hun tel terug kregen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door