Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Kaio schreef: di 29 jun 2021, 18:23 Zou je dan fruit ook moeten belasten? daar zit immers suiker in. Nee als die niet, maar fruitsappen wel? Of alleen toegevoegde suikers? En wat dan met alle light producten zonder suiker, zijn die dan wel gezond? Ik denk dat het gewoon lastig is om zulke categorien goed af te bakenen, wat wel en niet. Kijk peuken, alcohol etc is makkelijk. Suiker is wat lastiger.

Maar ik snap wel het punt , vaak wordt je met allerlei medicijnen voorzien waarbij je ook de oorzaak had aan kunnen pakken, zoals voeding en beweging maar daar verdienen bepaalde mensen niet aan ;) En dat is best een beetje de moeilijkheid nu, alles draait om centen. Hoeveel wordt er niet verdient aan de maskers , zo ieder land heeft wel al een masker schandaal :-X Dan hebben we nog al die tests waaraan verdient wordt. Daar hadden ze hier in DE ook lekker mee gesjoemeld en extra aan verdiend....Dus ja ::)
Welnee, gewoon beginnen met geraffineerde witte suiker en snoepgoed, de rest komt later wel. Meteen allerlei bezwaren opwerpen is hetzelfde als roepen dat het nooit iets wordt met de alternatieve energiebronnen omdat die nog lang niet genoeg opleveren om de hele wereld van elektriciteit te voorzien. Olie en gas waren ook niet vanaf het begin perfect en gebruiksklaar ontwikkeld.

Overigens hebben ze in Noorwegen al een suikertaks, dus zo moeilijk hoeft dat niet te zijn (als de politiek het maar wil). Het enige puntje is dat half Oslo in het weekend de grens naar Zweden overgaat om in Zweden snoepgoed te kopen, want daar is dat veel goedkoper. ::)

Maar van mij mag het hoor, een suikertaks. Als ik kinderen had, zou ik liever willen dat ze een appel aten dan een marsreep.
Basil schreef: di 29 jun 2021, 18:31 Het gaat om toegevoegde suikers, het wordt gebruikt als smaakversterker en zit overal in zelfs in vleeswaren.
Gebruik 2 weken geen suiker en je voelt je een compleet ander mens.
Een compleet ander mens niet, maar je valt er in elk geval van af. Ik heb mijn suikerinname drastisch beperkt de afgelopen maanden, en ik merk het verschil.
Basil schreef: di 29 jun 2021, 18:06 Lees het boek " Dodelijke leugens" en achterin het boek staan alle verwijzingen naar bewijzen/artikelen.
Je kunt daarin lezen hoe wetenschappelijke artikelen worden geschreven en door wie.

Waarom wordt er nog glyfosfaat gebruikt terwijl al lang is aangetoond dat het kankerverwekkend is?
Waarom komt er geen suikertaks terwijl al lang bekend is hoe veslavend en slecht suiker is voor de gezondheid?
11% van de medicijnen is bewezen werkzaam :-X en we worden met de rest ook volgepompt.

Het vaccin is een knap staaltje werk maar de bijwerkingen op lange termijn weet niemand.
Dank, ik ga er eens naar kijken.
Basil schreef: di 29 jun 2021, 18:13 Het mecxicaanse griepvaccin was ook veilig en hebben gelukkig veel minder mensen gehad.
Uiteindelijk zijn er toch miljoenen aan schadevergoeding uitgekeerd omdat er wel degelijk bijwerkingen waren.
De enige die er wijzer van geworden is, is Ab Osterhaus, die nu ook weer als deskundige zijn stem laat horen.
De man heeft er miljoenen aan verdient, moet ik hem serieus nemen en vertrouwen :-X
Ab Oosterhaus heeft miljoenen verdient met een bedrijf dat onderzoeksdiensten verleend aan farmaceutische bedrijven. Het verkoopt en verkocht geen vaccins. Het geld is in 2018 betaald, had niks met het griepvaccin te maken en was nog voor Covid19

(En ik ben beslist geen fan van Ab, maar als je feiten brengt, doe het dan goed en niet zo suggestief. Je haalt je hele eigen betoog ermee onderuit. Want je hebt in sommige opzichten echt een punt. )

Suikertaks heeft Noorwegen, net als zeer beperkte mogelijkheden tot de verkoop van alcohol en tabak. Gevolg is ‘Harry handel’; de Noren trekken massaal naar Zweden om het goedkoop te gaan halen, een enorm alcohol en verslavingsproblemen in de samenleving en gebruik van snus. Pruimtabak. En die troep in kleine plastic verpakkingen vindt je dus echt overal want iedereen tuft het uit.

De menselijke psyche is gecompliceerd, zullen we maar zeggen https://www.fhi.no/en/op/hin/health-dis ... norway---/
Basil schreef: di 29 jun 2021, 18:31 Het gaat om toegevoegde suikers, het wordt gebruikt als smaakversterker en zit overal in zelfs in vleeswaren.
Gebruik 2 weken geen suiker en je voelt je een compleet ander mens.
dat vind ik zelf ook zo erg dat het echt in dingen zit waar je het niet verwacht...plus totaal onnodig.
Anne in Zweden schreef:
Welnee, gewoon beginnen met geraffineerde witte suiker en snoepgoed, de rest komt later wel. Meteen allerlei bezwaren opwerpen is hetzelfde als roepen dat het nooit iets wordt met de alternatieve energiebronnen omdat die nog lang niet genoeg opleveren om de hele wereld van elektriciteit te voorzien. Olie en gas waren ook niet vanaf het begin perfect en gebruiksklaar ontwikkeld.

Overigens hebben ze in Noorwegen al een suikertaks, dus zo moeilijk hoeft dat niet te zijn (als de politiek het maar wil). Het enige puntje is dat half Oslo in het weekend de grens naar Zweden overgaat om in Zweden snoepgoed te kopen, want daar is dat veel goedkoper. ::)

Maar van mij mag het hoor, een suikertaks. Als ik kinderen had, zou ik liever willen dat ze een appel aten dan een marsreep.
Op die producten mag van mij, is ook nog een beetje duidelijk (die eet ik nooit ;D maar ik heb makkelijk praten houd niet van zoet)
Siberienne schreef: di 29 jun 2021, 18:48 Ab Oosterhaus heeft miljoenen verdient met een bedrijf dat onderzoeksdiensten verleend aan farmaceutische bedrijven. Het verkoopt en verkocht geen vaccins. Het geld is in 2018 betaald, had niks met het griepvaccin te maken en was nog voor Covid19

(En ik ben beslist geen fan van Ab, maar als je feiten brengt, doe het dan goed en niet zo suggestief. Je haalt je hele eigen betoog ermee onderuit. Want je hebt in sommige opzichten echt een punt. )

Suikertaks heeft Noorwegen, net als zeer beperkte mogelijkheden tot de verkoop van alcohol en tabak. Gevolg is ‘Harry handel’; de Noren trekken massaal naar Zweden om het goedkoop te gaan halen, een enorm alcohol en verslavingsproblemen in de samenleving en gebruik van snus. Pruimtabak. En die troep in kleine plastic verpakkingen vindt je dus echt overal want iedereen tuft het uit.

De menselijke psyche is gecompliceerd, zullen we maar zeggen https://www.fhi.no/en/op/hin/health-dis ... norway---/
Je had het hier moeten zien toen Nederlanders en Belgen weer naar de supermarkt hier konden, waar je normaal aan de deur kon parkeren kwam je de grote Parkeerplaats niet meer op ! Goedkoop bier, en frisdrank (en een goedkope drogist (met veel biomerken) , dat is dan wel weer ok!)

Maar even dacht dat alcohol in Zweden al heel duur was? Maar in Noorwegen dus nog duurder?
Siberienne schreef: di 29 jun 2021, 18:48 Ab Oosterhaus heeft miljoenen verdient met een bedrijf dat onderzoeksdiensten verleend aan farmaceutische bedrijven. Het verkoopt en verkocht geen vaccins. Het geld is in 2018 betaald, had niks met het griepvaccin te maken en was nog voor Covid19

Wat betreft Ab staat heel stuk over in het boek " Dodelijke leugens ", helaas heb ik het uitgeleend dus kon het niet opzoeken.
Het wordt in het boek één van de grootste medische schandalen genoemd, bewijzen/artiklen achterin het boek.
Helemaal fris was het zaakje niet.
Aandelen hebben van een bedrijf dat meewerkt aan de ontwikkeling van vaccins en de overheid adviseren over de aanschaf van vaccins. Opvallend ook dat hij het risico op mexicaanse griep hoger inschatte dan andere virologen. Er zijn toen heel veel vaccins besteld die nooit gebruikt zijn maar Ab verdiende er lekker aan.
hannabelgje schreef: di 29 jun 2021, 19:33 Ik vind een suikertaks onzin. Dat heeft echt totaal geen zin, andersom wel groente en fruit goedkoper maken bijvoorbeeld. Ik vind het nog steeds bizar dat daar niet meer aan gedaan wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja stimuleren werkt in mijn ogen ook veel beter.
Maar het komt uit de lengte of uit de breedte. Als je iets goedkoper maakt moet iets anders wel weer duurder.....
Dat hangt er maar net van af.
Als je gewoon "normale" seizoens groente en fruit eet hoeft dat echt niet duur te zijn.
Maar we willen ook variatie dus niet alleen brocolli, spinazie en sperzieboon of appel, peer en banaan.. nee, ook kiwi gold, mineola's, ananas en asperges, meloenen en paksoi (geen idee wat paksoi kost, ik zeg ook maar wat ;D ).

Ik vind dat er echt iets gedaan moet worden bij de prodictiebedrijven en de supermarkten. Je moet gezond en onbewerkt voedsel promoten en stimuleren en de rest niet. Je biedt het aan in de winkel maar reclame voor bijv snoep, chips en snacks mogen ze van mij verbieden.. net als bij roken. En de verpakking onaantrekkelijk maken voor kinderen. Het is eigenlijk toch van de zotte dat we toestaan dat marketing stimuleert kinderen die rommel te eten? :o
Het moet normaal worden en het is nu nog speciaal als je veel (adhv) onbewerkt eet.

Net als die vega zooi.. en de mens maar brainwashen dat ze dan goed bezig zijn als ze dat kopen. Met 35 verschillende ingredienten van over de hele wereld zo ongeveer t meest bewerkte voedsel dat bestaat. :(
(En dan werk ik in zo'n fabriek, leuke promotie dit ;D )
Hylos schreef: di 29 jun 2021, 20:39 Dat hangt er maar net van af.
Als je gewoon "normale" seizoens groente en fruit eet hoeft dat echt niet duur te zijn.
Maar we willen ook variatie dus niet alleen brocolli, spinazie en sperzieboon of appel, peer en banaan.. nee, ook kiwi gold, mineola's, ananas en asperges, meloenen en paksoi (geen idee wat paksoi kost, ik zeg ook maar wat ;D ).

Ik vind dat er echt iets gedaan moet worden bij de prodictiebedrijven en de supermarkten. Je moet gezond en onbewerkt voedsel promoten en stimuleren en de rest niet. Je biedt het aan in de winkel maar reclame voor bijv snoep, chips en snacks mogen ze van mij verbieden.. net als bij roken. En de verpakking onaantrekkelijk maken voor kinderen. Het is eigenlijk toch van de zotte dat we toestaan dat marketing stimuleert kinderen die rommel te eten? :o
Het moet normaal worden en het is nu nog speciaal als je veel (adhv) onbewerkt eet.

Net als die vega zooi.. en de mens maar brainwashen dat ze dan goed bezig zijn als ze dat kopen. Met 35 verschillende ingredienten van over de hele wereld zo ongeveer t meest bewerkte voedsel dat bestaat. :(
Helenaal mee eens. Maar helaas behoren mensen met eenzelfde mening tot een minderheid tenminste zo lijkt het.
Hylos schreef: di 29 jun 2021, 20:39 Dat hangt er maar net van af.

Ook mee eens, al is banaan natuurlijk per definitie afkomstig uit Verweggistan, terwijl ik een meloen of asperges zelf kan kweken, dus die zou je moeten wisselen met de banaan. Maar verder: helemaal mee eens. Vooral qua marketing van ongezonde producten, en ongezonde troep voor kinderen.
src_esther schreef: di 29 jun 2021, 23:14 Helenaal mee eens. Maar helaas behoren mensen met eenzelfde mening tot een minderheid tenminste zo lijkt het.
Nou, ik ben ook mee hoor.

Van mij moet er niet speciaal een suikertaks komen, maar wel duidelijke voorlichting op de verpakking. Of er suiker of zoetstof inzit of niet.
Nu zitten idd overal verborgen suikers in, of zoetstoffen die vaak nog erger zijn (verslavend) omdat hun pakje dan lekkerder smaakt dan dat zonder. En als de consument beide zonder nadenken probeert, kopen ze in het vervolg dus enkel nog die met suiker. Zelfs ik weet niet alle cryptische namen voor zoetstoffen of de E nummers. En ik heb echt wel geprobeerd. Dat zijn er zo veel! Men wordt steeds creatiever in omschrijvingen voor dezelfde rommel, dus ben je nooit zeker of er niets in zit.
Nou ja, niet bewerkt weet je 't wel he. Maar ik heb nu ook niet de tijd om alles zelf te maken. Broodbeleg vb.

Ik hoorde van een dietiste zelf dat er in potjes babyvoeding te veel zout zit of zat (Tis al een paar jaar geleden) Als dat omlaag moet, willen de producenten er meer suiker in stoppen. Als dat dan ook niet mag, staan ze op hun achterste poten ze! :o :-X Anders is het niet meer lekkerder dan de concurrent natuurlijk. Lekker tegen elkaar op suiker en zout erin. In babyvoeding hoort gewoon geen (GEEN!) toegevoegd suiker en zout. In volwassen voeding ook niet trouwens.

We hebben in België een aanduiding of iets gezond is of niet. Nutriscore. Van A (gezond) tot E (ongezond). Maar iedereen die nog maar iets van gezonde voeding afweet weet meteen dat het een lachertje is.. Vet weegt daar even zwaar door als suiker en men maakt geen onderscheid in soorten (geraffineerd of natuurlijk, plantaardig, dierlijk enz) . Zo zijn olijfolie en roomijs beide D. ::)
Lasagne uit een pakje is (waarschijnlijk omwille van die 5% tomaat en de zogezegd gezonde melk) B. Net als bananen enz... :-X Ongelooflijk!
Daar moeten ze iets aan doen! Echte, eerlijke berichtgeving.
Van collega's die zwanger zijn of baby's hebben hoorde ik dat het enige verschil in de babymelk is dat de eerste babymelk geen suiker heeft en de opvolgmelk wel. :o ik vond dat best heftig.
Maar goed, ik denk dat Alleen een suikertaks weinig gaat doen maar goedkoper maken van gezonde voeding daarbij hoort. Maar goed, ik hoorecht om me heen dat er meer en meer ingezet wordt op preventie.
En ik vind dat daar ook een vaccin bij hoort, dat is ook preventie zodat je niet uit hoeft te vinden welke kant het dubbeltje op valt als je ziek word.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door