Kaio schreef: ↑di 29 jun 2021, 18:23 Zou je dan fruit ook moeten belasten? daar zit immers suiker in. Nee als die niet, maar fruitsappen wel? Of alleen toegevoegde suikers? En wat dan met alle light producten zonder suiker, zijn die dan wel gezond? Ik denk dat het gewoon lastig is om zulke categorien goed af te bakenen, wat wel en niet. Kijk peuken, alcohol etc is makkelijk. Suiker is wat lastiger.Welnee, gewoon beginnen met geraffineerde witte suiker en snoepgoed, de rest komt later wel. Meteen allerlei bezwaren opwerpen is hetzelfde als roepen dat het nooit iets wordt met de alternatieve energiebronnen omdat die nog lang niet genoeg opleveren om de hele wereld van elektriciteit te voorzien. Olie en gas waren ook niet vanaf het begin perfect en gebruiksklaar ontwikkeld.
Maar ik snap wel het punt , vaak wordt je met allerlei medicijnen voorzien waarbij je ook de oorzaak had aan kunnen pakken, zoals voeding en beweging maar daar verdienen bepaalde mensen niet aanEn dat is best een beetje de moeilijkheid nu, alles draait om centen. Hoeveel wordt er niet verdient aan de maskers , zo ieder land heeft wel al een masker schandaal
Dan hebben we nog al die tests waaraan verdient wordt. Daar hadden ze hier in DE ook lekker mee gesjoemeld en extra aan verdiend....Dus ja
![]()
Overigens hebben ze in Noorwegen al een suikertaks, dus zo moeilijk hoeft dat niet te zijn (als de politiek het maar wil). Het enige puntje is dat half Oslo in het weekend de grens naar Zweden overgaat om in Zweden snoepgoed te kopen, want daar is dat veel goedkoper.

Maar van mij mag het hoor, een suikertaks. Als ik kinderen had, zou ik liever willen dat ze een appel aten dan een marsreep.