Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Chouka schreef: ↑di 01 jun 2021, 09:39 Dit stond hier in de krant:Volgens mij zit je er echt helemaal naast. Er worden per week rondom een miljoen prikken gezet. De prikcapaciteit is fors uitgebreid de afgelopen weken. De groep onder de zestig krijgt sowieso al geen AstraZeneca hoor. Die krijgt voornamelijk Janssen. En dat is maar 1 shot, dus logisch dat het nu twee keer zo snel gaat.
Niet langer "prikken wat de pot schaft" in Nederland
En nu begrijp ik helemaal waarom in NL al mensen van in de 40 aan de beurt zijn: te veel mensen hebben hun vaccin geweigerd.
Chouka schreef: ↑di 01 jun 2021, 09:39 Dit stond hier in de krant:Volgens mij is dat niet echt zo, de opkomst is echt hoog behalve op de plekken waar altijd een lage opkomst is.....maar globaal kan je nu niet zeggen dat er op hele grote schaal geweigerd wordt.
Niet langer "prikken wat de pot schaft" in Nederland
In Nederland zal wie het vaccin van AstraZeneca heeft geweigerd, opnieuw opgeroepen worden voor een prik met Pfizer, Moderna of Johnson & Johnson. Dat heeft minister van Volksgezondheid Hugo De Jonge bevestigt aan het programma "Nieuwsuur". Een deel van de 60 tot 64-jarigen, die via hun huisarts AstraZeneca konden krijgen, wilden dat specifieke vaccin niet.
En nu begrijp ik helemaal waarom in NL al mensen van in de 40 aan de beurt zijn: te veel mensen hebben hun vaccin geweigerd.
MillyMol schreef: ↑di 01 jun 2021, 09:56 Volgens mij zit je er echt helemaal naast. Er worden per week rondom een miljoen prikken gezet. De prikcapaciteit is fors uitgebreid de afgelopen weken. De groep onder de zestig krijgt sowieso al geen AstraZeneca hoor. Die krijgt voornamelijk Janssen. En dat is maar 1 shot, dus logisch dat het nu twee keer zo snel gaat.Helemaal mee eens!
En even in zijn algemeenheid: ik vind het echt typisch Nederlands om nu weer te klagen over de vaccins die worden toebedeeld. In India creperen er dagelijks nog duizenden mensen aan COVID, in Brazilië zitten ze opgescheept met een gek die groepsimmuniteit propageert en meerdere keren vaccins geweigerd heeft om die reden en in het Afrikaanse continent moeten ze maar hopen dat het rijke Westen zo solidair is om niet alleen aan zichzelf te denken.
Ik vind ons verwend en arrogant.
Kaio schreef: ↑di 01 jun 2021, 10:14 Ff iets stoms.Een oproep voor je geboortejaar.
Ik heb dus wel nog een digiID en kan dus via de website "gewoon" een afspraak inplannen.
Eh ?
Wat heb je verder nodig voor een afspraak ?![]()
Niet dat ik het meteen doe, ben ik weer te netjes voorAlleen als het ook echt mag.
Kaio schreef: ↑di 01 jun 2021, 10:14 Ff iets stoms.
Ik heb dus wel nog een digiID en kan dus via de website "gewoon" een afspraak inplannen.
Eh ?
Niet dat ik het meteen doe, ben ik weer te netjes voorAlleen als het ook echt mag.
MillyMol schreef: ↑di 01 jun 2021, 09:56 Volgens mij zit je er echt helemaal naast. Er worden per week rondom een miljoen prikken gezet. De prikcapaciteit is fors uitgebreid de afgelopen weken. De groep onder de zestig krijgt sowieso al geen AstraZeneca hoor. Die krijgt voornamelijk Janssen. En dat is maar 1 shot, dus logisch dat het nu twee keer zo snel gaat.Nou heb ik zelf ook geroepen dat ik liever Pfizer had gehad maar ik ben het helemaal met je eens. Met terugwerkende kracht neem ik mijn woorden terug.
En even in zijn algemeenheid: ik vind het echt typisch Nederlands om nu weer te klagen over de vaccins die worden toebedeeld. In India creperen er dagelijks nog duizenden mensen aan COVID, in Brazilië zitten ze opgescheept met een gek die groepsimmuniteit propageert en meerdere keren vaccins geweigerd heeft om die reden en in het Afrikaanse continent moeten ze maar hopen dat het rijke Westen zo solidair is om niet alleen aan zichzelf te denken.
Kaio schreef: ↑di 01 jun 2021, 10:45 Ik heb een Nederlands paspoort (en nog een Belgisch rijbewijsAls je een DigiD hebt en het lukt je om in te loggen op de vaccinatie website dan zou ik een afspraak proberen te plannen.) en woon in een gemeente in Duitsland. (Bij een verkeerscontrole worden ze altijd heel blij ervan
)
Ik zou dus officeel als niet-ingezetende moeten staan in het BRP, heb ook een BSN.
Maar goed woon dus in Duitsland![]()
Oproep heb ik dus ook niet gekregen, jammer![]()
Nou goed moest toch nog zorgverzekeringen gaan navragen etc.. had ik een beetje uitgesteld omdat ik bang was dat ik daardoor wellicht helemaal tussen wal en schip zou kunnen belanden qua vaccinaties, wegens administratieve nasleep, en niet duidelijk in welk land, maar aangezien het veel langer duurt dan gedacht moet ik er snel achteraan.![]()
MillyMol schreef: ↑di 01 jun 2021, 09:56 Volgens mij zit je er echt helemaal naast. Er worden per week rondom een miljoen prikken gezet. De prikcapaciteit is fors uitgebreid de afgelopen weken. De groep onder de zestig krijgt sowieso al geen AstraZeneca hoor. Die krijgt voornamelijk Janssen. En dat is maar 1 shot, dus logisch dat het nu twee keer zo snel gaat.Ik ben het hier zo mee eens!
Kaio schreef: ↑di 01 jun 2021, 10:14 Ff iets stoms.Via de nos wordt het volgende gecommuniceerd over wat je mee moet nemen:
Eh ?
Mensen uit een jaargang die aan de beurt is hoeven geen uitnodigingsbrief te tonen op de priklocatie. Wel moeten zij een identiteitsbewijs meenemen, een afspraakbevestiging laten zien (bijvoorbeeld in de mail op een telefoon) en dienen zij een vragenlijst in te vullen. Die is zowel online als op de priklocaties verkrijgbaar.Aangezien jij een Nederlands paspoort hebt en digid om afspraak te kunnen maken zou je er in theorie tussen kunnen gaan zitten zo lijkt het.
Lizzy schreef: ↑di 01 jun 2021, 10:54 Nou heb ik zelf ook geroepen dat ik liever Pfizer had gehad maar ik ben het helemaal met je eens. Met terugwerkende kracht neem ik mijn woorden terug.Ik ben het er niet mee eens. Als ik een maand ouder geweest was, had ik een vaccin gekregen met een beschermingsgraad van 94% tegen ziek worden. Nu een vaccin met een nog onduidelijke beschermingsgraad van waarschijnlijk iets van 70%. Volgens RIVM zelfs 60%. Ik weet dat het risico van ziekenhuisopname of ernstig ziek worden wel goed verlaagd wordt door AstraZeneca maar aangezien ik meerdere mensen ken met long-Covid, blijf ik daar bang voor na AstraZenecavaccinatie.