Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Je weerstand tegen de niet-Janssen vaccins wordt dus ingegeven door
-prikangst
-angst voor herhaalde heftige bijwerkingen.

Dat vind ik echt heel vervelend voor je.
Ik hoop dat er een oplossing voor je komt.
Mogelijk kun je in overleg met je HA een crème krijgen die je kunt smeren op de plek waar je wilt dat de injectie gezet wordt?

En wellicht zijn er middelen waarmee je je lijf kunt ontstoren, zodat je in ieder geval optimaal “voorbereid” bent?

Ik roep maar wat hoor.
Chouka schreef: di 01 jun 2021, 09:39 Dit stond hier in de krant:

Niet langer "prikken wat de pot schaft" in Nederland

En nu begrijp ik helemaal waarom in NL al mensen van in de 40 aan de beurt zijn: te veel mensen hebben hun vaccin geweigerd.
Volgens mij zit je er echt helemaal naast. Er worden per week rondom een miljoen prikken gezet. De prikcapaciteit is fors uitgebreid de afgelopen weken. De groep onder de zestig krijgt sowieso al geen AstraZeneca hoor. Die krijgt voornamelijk Janssen. En dat is maar 1 shot, dus logisch dat het nu twee keer zo snel gaat.

En even in zijn algemeenheid: ik vind het echt typisch Nederlands om nu weer te klagen over de vaccins die worden toebedeeld. In India creperen er dagelijks nog duizenden mensen aan COVID, in Brazilië zitten ze opgescheept met een gek die groepsimmuniteit propageert en meerdere keren vaccins geweigerd heeft om die reden en in het Afrikaanse continent moeten ze maar hopen dat het rijke Westen zo solidair is om niet alleen aan zichzelf te denken.

Ik vind ons verwend en arrogant.
Chouka schreef: di 01 jun 2021, 09:39 Dit stond hier in de krant:

Niet langer "prikken wat de pot schaft" in Nederland

In Nederland zal wie het vaccin van AstraZeneca heeft geweigerd, opnieuw opgeroepen worden voor een prik met Pfizer, Moderna of Johnson & Johnson. Dat heeft minister van Volksgezondheid Hugo De Jonge bevestigt aan het programma "Nieuwsuur". Een deel van de 60 tot 64-jarigen, die via hun huisarts AstraZeneca konden krijgen, wilden dat specifieke vaccin niet.

En nu begrijp ik helemaal waarom in NL al mensen van in de 40 aan de beurt zijn: te veel mensen hebben hun vaccin geweigerd.
Volgens mij is dat niet echt zo, de opkomst is echt hoog behalve op de plekken waar altijd een lage opkomst is.....maar globaal kan je nu niet zeggen dat er op hele grote schaal geweigerd wordt.
Ja, de groep 60-64 voor de AZ, maar die mogen nu als nog een afspraak maken voor een willekeurig ander vaccin.
MillyMol schreef: di 01 jun 2021, 09:56 Volgens mij zit je er echt helemaal naast. Er worden per week rondom een miljoen prikken gezet. De prikcapaciteit is fors uitgebreid de afgelopen weken. De groep onder de zestig krijgt sowieso al geen AstraZeneca hoor. Die krijgt voornamelijk Janssen. En dat is maar 1 shot, dus logisch dat het nu twee keer zo snel gaat.

En even in zijn algemeenheid: ik vind het echt typisch Nederlands om nu weer te klagen over de vaccins die worden toebedeeld. In India creperen er dagelijks nog duizenden mensen aan COVID, in Brazilië zitten ze opgescheept met een gek die groepsimmuniteit propageert en meerdere keren vaccins geweigerd heeft om die reden en in het Afrikaanse continent moeten ze maar hopen dat het rijke Westen zo solidair is om niet alleen aan zichzelf te denken.

Helemaal mee eens!
Ff iets stoms.
Ik heb dus wel nog een digiID en kan dus via de website "gewoon" een afspraak inplannen.
Eh ?
Wat heb je verder nodig voor een afspraak ? :g:
Niet dat ik het meteen doe, ben ik weer te netjes voor :-[ Alleen als het ook echt mag.
Kaio schreef: di 01 jun 2021, 10:14 Ff iets stoms.
Ik heb dus wel nog een digiID en kan dus via de website "gewoon" een afspraak inplannen.
Eh ?
Niet dat ik het meteen doe, ben ik weer te netjes voor :-[ Alleen als het ook echt mag.
Een oproep voor je geboortejaar.
Die vind je online bij bijvoorbeeld het RIVM.
Een uitnodigingsbrief heb je niet echt nodig, je kan op locatie de benodigde formulieren invullen en als je geen rare medische geschiedenis hebt zal dat geen probleem zijn.

Ik heb een aantal collega's die nu door corona vanuit hun thuisland werken, maar officieel in Nederland wonen....en die hebben gewoon daar hun vaccinatie gehaald.

Het was nog even de vraag hoe dat zat met het bijschrijven in je vaccinatiepaspoort, maar de systemen zijn als het goed is gewoon verbonden met elkaar.....zij hebben in iedergeval geen problemen ondervonden.
[quote=Kaio post_id=3427129 time=1622535285 user_id=2259]
Ff iets stoms.
Eh ?
[/quote]
Dit las ik op de site van de rijksoverheid:
"Het uitgangspunt binnen de Europese Unie is dat mensen worden gevaccineerd in het land waar zij wonen."
en
"Iedereen die staat ingeschreven in de BRP bij zijn eigen gemeente krijgt automatisch een uitnodiging voor coronavaccinatie. Staat u in de BRP maar woont en werkt u (tijdelijk) in het buitenland? Dan krijgt u een uitnodiging zodra u in Nederland aan de beurt bent."
Het hangt er dus maar net vanaf waar dat je ingeschreven staat, denk ik (maar misschien kun je het ergens navragen).
Laatst gewijzigd door doranto op di 01 jun 2021, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Eh ?

Ik weet niet of je ook een Nederlands ID bewijs/rijbewijs/paspoort hebt, want die heb je waarschijnlijk wel nodig ter legitimatie.
Ik heb een Nederlands paspoort (en nog een Belgisch rijbewijs ;) ) en woon in een gemeente in Duitsland. (Bij een verkeerscontrole worden ze altijd heel blij ervan ;D )
Ik zou dus officeel als niet-ingezetende moeten staan in het BRP, heb ook een BSN.

Maar goed woon dus in Duitsland ;)
Oproep heb ik dus ook niet gekregen, jammer :P

Nou goed moest toch nog zorgverzekeringen gaan navragen etc.. had ik een beetje uitgesteld omdat ik bang was dat ik daardoor wellicht helemaal tussen wal en schip zou kunnen belanden qua vaccinaties, wegens administratieve nasleep, en niet duidelijk in welk land, maar aangezien het veel langer duurt dan gedacht moet ik er snel achteraan. :-[
MillyMol schreef: di 01 jun 2021, 09:56 Volgens mij zit je er echt helemaal naast. Er worden per week rondom een miljoen prikken gezet. De prikcapaciteit is fors uitgebreid de afgelopen weken. De groep onder de zestig krijgt sowieso al geen AstraZeneca hoor. Die krijgt voornamelijk Janssen. En dat is maar 1 shot, dus logisch dat het nu twee keer zo snel gaat.

Nou heb ik zelf ook geroepen dat ik liever Pfizer had gehad maar ik ben het helemaal met je eens. Met terugwerkende kracht neem ik mijn woorden terug.
Kaio schreef: di 01 jun 2021, 10:45 Ik heb een Nederlands paspoort (en nog een Belgisch rijbewijs ;) ) en woon in een gemeente in Duitsland. (Bij een verkeerscontrole worden ze altijd heel blij ervan ;D )
Ik zou dus officeel als niet-ingezetende moeten staan in het BRP, heb ook een BSN.

Maar goed woon dus in Duitsland ;)
Oproep heb ik dus ook niet gekregen, jammer :P

Nou goed moest toch nog zorgverzekeringen gaan navragen etc.. had ik een beetje uitgesteld omdat ik bang was dat ik daardoor wellicht helemaal tussen wal en schip zou kunnen belanden qua vaccinaties, wegens administratieve nasleep, en niet duidelijk in welk land, maar aangezien het veel langer duurt dan gedacht moet ik er snel achteraan. :-[
Als je een DigiD hebt en het lukt je om in te loggen op de vaccinatie website dan zou ik een afspraak proberen te plannen.
Je woont dan wel is Duitsland maar werkt in Nederland (toch?). Dan is het ook in het belang van NL dat je gevaccineerd bent.

Ik ben het hier zo mee eens!
Eh ?
Via de nos wordt het volgende gecommuniceerd over wat je mee moet nemen:
Mensen uit een jaargang die aan de beurt is hoeven geen uitnodigingsbrief te tonen op de priklocatie. Wel moeten zij een identiteitsbewijs meenemen, een afspraakbevestiging laten zien (bijvoorbeeld in de mail op een telefoon) en dienen zij een vragenlijst in te vullen. Die is zowel online als op de priklocaties verkrijgbaar.
Aangezien jij een Nederlands paspoort hebt en digid om afspraak te kunnen maken zou je er in theorie tussen kunnen gaan zitten zo lijkt het.
Lizzy schreef: di 01 jun 2021, 10:54 Nou heb ik zelf ook geroepen dat ik liever Pfizer had gehad maar ik ben het helemaal met je eens. Met terugwerkende kracht neem ik mijn woorden terug.
Ik ben het er niet mee eens. Als ik een maand ouder geweest was, had ik een vaccin gekregen met een beschermingsgraad van 94% tegen ziek worden. Nu een vaccin met een nog onduidelijke beschermingsgraad van waarschijnlijk iets van 70%. Volgens RIVM zelfs 60%. Ik weet dat het risico van ziekenhuisopname of ernstig ziek worden wel goed verlaagd wordt door AstraZeneca maar aangezien ik meerdere mensen ken met long-Covid, blijf ik daar bang voor na AstraZenecavaccinatie.
Wie weet kijk ik er over een jaar wel anders naar, als we meer weten maar op dit moment had ik liever Pfizer of Moderna gehad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door