Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Cathelijn schreef: vr 28 mei 2021, 07:39 Die jongere mensen lagen er eerder ook wel toch? Was het dan zo dat het uitzonderingen waren/leken omdat er nog meer ouderen lagen? Of liggen er in absolute getallen nu ook meer?
Je kunt de getallen zien op het corona dashboard.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... is-opnames

Artikel met uitleg:

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ekenhuizen

Wat verder nog speelt: de jongere mensen liggen langer op de IC (ouderen overlijden eerder) wat ook leidt tot een hoge(re) druk op de bedden en IC's vol jonge mensen.
MillyMol schreef: vr 28 mei 2021, 08:51 Ik denk niet in deze aantallen hoor. Het heeft denk ik vooral te maken met het feit dat in de eerste golf iedereen zo geschrokken en angstig was dat men zich wel hield aan de lockdown maatregelen. En de besmettingen in de verpleeghuizen en onder ouderen die afhankelijk waren van (mantel)zorg en dus vaak mensen over de vloer kregen waren juist heel hoog.

Vanaf het moment dat er zicht was op vaccineren en omdat mensen gewoon zat waren van de maatregelen trad verslapping op: je zag o.a. de reis bewegingen toenemen. Mensen gingen toch naar hun werk, ondanks dat het misschien niet nodig was, maar we zijn nu eenmaal sociale dieren hè...
Tel daarbij nog op de zonnige dagen en overvolle parken, Koningsdag, illegale feesten en nog zo een paar van die dingen.

Gelukkig zijn we inmiddels in de jaren 70 beland qua vaccineren. Over een paar weken zijn ook de dertigers en veertigers aan de beurt. Tenzij de leveringen van de Janssen vaccins problematisch wordt natuurlijk.
:o :(
https://www.nu.nl/coronavirus/6136064/d ... kt-is.html
pearlsofpassion schreef: za 29 mei 2021, 01:56 Gaat plots zo snel bij jullie! Leuk!

Hier hadden ze dat weken geleden ook beloofd, maar ik merk er niet veel van. Ja, de zestigers wel, maar jonger hoor ik ze nog niet... :???:
Dat is balen zeg, dat schiet niet erg op.
Ja hier gaat het nu hard. De meeste mensen die ik hoor die nu een afspraak mogen maken, worden dan in een week of 2 gevaccineerd.
pearlsofpassion schreef: za 29 mei 2021, 01:56 Gaat plots zo snel bij jullie! Leuk!

Hier hadden ze dat weken geleden ook beloofd, maar ik merk er niet veel van. Ja, de zestigers wel, maar jonger hoor ik ze nog niet... :???:
Toch lijkt België en Duitsland verder te zijn met vaccineren wanneer je de cijfers in dit artikel ziet :???: https://nos.nl/l/2382781
Wij zijn qua maken van afspraken in Nederland nu bij 1976 en komt per dag 1 of 2 jaartallen bij. Mijn moeder heeft meer dan week terug afspraak gemaakt en is 8 juni aan de beurt. Verwacht dat vriendje komende week afspraak kan maken en ik kleine week later. Benieuwd hoe snel we prik krijgen nadat we afspraak kunnen maken. Zeker nu Jansen (tijdelijk) wegvalt
dinky89 schreef: za 29 mei 2021, 17:51 Toch lijkt België en Duitsland verder te zijn met vaccineren wanneer je de cijfers in dit artikel ziet :???: https://nos.nl/l/2382781
Wij zijn qua maken van afspraken in Nederland nu bij 1976 en komt per dag 1 of 2 jaartallen bij. Mijn moeder heeft meer dan week terug afspraak gemaakt en is 8 juni aan de beurt. Verwacht dat vriendje komende week afspraak kan maken en ik kleine week later. Benieuwd hoe snel we prik krijgen nadat we afspraak kunnen maken. Zeker nu Jansen (tijdelijk) wegvalt
In Duitsland zijn ze (op papier!) over een week klaar met het enten van alle risicogroepen en belangrijke beroepsgroepen. Op papier, want er zijn gewoon nog steeds lange wachtlijsten voor deze groepen.

Vanaf 7 juni kan iedereen die zich wil laten enten een afspraak maken. Maar dat zijn dan wel meteen 30-40 miljoen mensen in 1x, dus ik vermoed dat het nog wel ff gaat duren voordat het ons gaat lukken hier... ::)
Misschien komt het omdat mensen bij jullie zelf mogen bellen (en niet iedereen dat meteen doet) en je bij ons moet wachten tot je persoonlijk uitgenodigd wordt?
Maar ze hadden een aantal weken geleden toch meer beloofd dan het nu geworden is, dacht ik.
Toen die extra Pfizers geleverd werden, leek het of iedereen heel snel gevaccineerd zou worden. En dat lijkt toch tegen te vallen.
Nu ja, misschien heb ik het gewoon in m'n omgeving gemist en klopt dat gevoel niet.
In België is nu 50% van de volwassen bevolking gevaccineerd.
Van de 65-plussers zou er 99% gevaccineerd zijn.
De risicogroepen zijn in de meeste streken rond. Niet overal dus. Op de weinige plaatsen dat ze nog niet rond zijn zijn ze wel bijna rond.
De zwangere dames krijgen al een aantal weken prioriteit en worden in grote aantal gevaccineerd.
In eigen provincie zitten de verschillende gemeentes tussen 1957 (Hasselt, waar ze nog niet volledig rond zijn met de risicogroepen) tot 1972 als geboortejaar om te vaccineren. Dat ligt aan de leeftijdsverdeling, het aantal risicopersonen en het aantal geweigerde vaccins.
(en verder kan ik niet vergelijken of we het daarmee beter of minder goed doen)
dinky89 schreef: za 29 mei 2021, 17:51 Toch lijkt België en Duitsland verder te zijn met vaccineren wanneer je de cijfers in dit artikel ziet :???: https://nos.nl/l/2382781
:2funny:
Haha sarcastisch lachje... Nee joh ik lees net dat ik in Nederland een uitnodiging zou krijgen deze week....
Echter woon ik in Duitsland....waar de vaccinatiecentra heel Juni al helemaal volgeboekt zijn met 2e vaccinaties. Mijn man met Prio 3 ook geen afspraak kan maken, niet bij de centra , niet bij de huisarts. Onze huisarts ook bij god niet weet wanneer ze vaccinaties zou kunnen zetten bij haar klanten omdat ze gewoon niet weet hoeveel en wanneer ze vaccinaties binnen krijgt.
Daarbij komt nog dat ze om de haverklap hun strategie wisselen, allerlei overleg voeren, beslissingen maken die alleen maar voor vertraging zorgen.
Dan wilden ze serieus nog eens vaccinaties gaan achterhouden voor de jeugd.... Ik snap wellicht dat je die ook graag wilt meenemen, maar eh hoe was het ook alweer oja: IC's ontlasten. En mensen van 50 hebben hier niet eens een vaccinatie kunnen krijgen. En wat ligt er nu op de IC's?
En dan hebben we daar dan weer een aantal weken ruzie en gesteggel over....

Dan mag over een week iedereen bellen voor een afspraak, ik gok op een puinhoop. Zoals Kim zeg het betreft nl. nog 30 miljoen volwassen mensen die niet eens een 1ste prik hebben gehad. Dan mag de jeugd ook nog , dus 12 tot 16 jarigen mogen er ook nog eens bij.
Daarbij komt dat mensen hier dan graag gevaccineerd worden aangezien gevaccineerden veel en veel meer mogen. Nee dat gaan we nooit doen.... ::) Grapje toch wel! :fool:
Ze kunnen gewoon op vakantie zonder quarantaine plicht bij thuiskomst, kunnen gewoon overal naar toe zonder te laten testen etc. Mogen wel zo restaurant binnen etc....
AZ wordt massaal geweigerd door 60+ , en wordt afgeraden aan jonger dan 60. Daarbij moet dan een risico analyse gedaan worden en is HA verantwoordelijk. Ok die geef je dus ook alleen aan risico patienten.
pearlsofpassion schreef:Misschien komt het omdat mensen bij jullie zelf mogen bellen (en niet iedereen dat meteen doet) en je bij ons moet wachten tot je persoonlijk uitgenodigd wordt?
Maar ze hadden een aantal weken geleden toch meer beloofd dan het nu geworden is, dacht ik.
Toen die extra Pfizers geleverd werden, leek het of iedereen heel snel gevaccineerd zou worden. En dat lijkt toch tegen te vallen.
Nu ja, misschien heb ik het gewoon in m'n omgeving gemist en klopt dat gevoel niet.
oa en zie bovenstaande :biggrin2: ;D
Cindy de Wolf schreef: zo 30 mei 2021, 10:56 Weet hier iemand wanneer de veegrondes komen? Ik wil janssen hebben maar helaas 1978 krijgt pfizer/Moderna.

Aangezien Janssen alleen door de GGD wordt gespoten ben ik bang dat je dan moet wachten tot in ieder geval September.
Dan willen ze alle volwassen volledig gevaccineerd hebben, dus misschien dat je daarna kan kiezen, maar ik weet niet zeker of dat ook echt al gaat gebeuren dit jaar.
Ina schreef: zo 30 mei 2021, 11:20 Aangezien Janssen alleen door de GGD wordt gespoten ben ik bang dat je dan moet wachten tot in ieder geval September.
Dan willen ze alle volwassen volledig gevaccineerd hebben, dus misschien dat je daarna kan kiezen, maar ik weet niet zeker of dat ook echt al gaat gebeuren dit jaar.
Ik kom er nog geeneens doorheen op de site van de RIVM.
Ik heb wat gegoogled maar kan niet vinden OF je dan mag kiezen. Beide scenario's doen de ronde. Dus kiezen of nieuwe oproep met vooraf bepaald vaccin.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door