Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Mijn eerste vaccinatie en mijn afspraak voor de 2e staan er ook niet op (huisarts). Mijn man heeft vandaag zijn 2e vaccinatie bij de GGD gehad. Die twee vaccinaties staan er wel op. Hopelijk komt het nog goed met die van mij (ik had wel het vakje aangekruist dat de info gedeeld mocht worden met het rivm).
Inge en Bono schreef: di 25 mei 2021, 08:13 Gunst, ik wist helemaal niet van het bestaan van mijn rivm :biggrin2: Maar ze staan er beiden in, gevaccineerd door ggd.
Bij de 1e staat batchnr onbekend. Dat staat wel op het printje dat ik meekreeg.
Ze horen volgens mij toestemming te vragen bij het vaccineren of ze je gegevens mogen delen met het rivm.
Wij hebben die toestemming niet gegeven omdat het rivm automatisch de gegevens doorgeeft aan Europa (voor het corona paspoort).
https://www.trouw.nl/binnenland/ministe ... ~b290acb5/
Doranto schreef: di 25 mei 2021, 08:47 Ze horen volgens mij toestemming te vragen bij het vaccineren of ze je gegevens mogen delen met het rivm.
Wij hebben die toestemming niet gegeven omdat het rivm automatisch de gegevens doorgeeft aan Europa (voor het corona paspoort).
https://www.trouw.nl/binnenland/ministe ... ~b290acb5/
Ik heb wel toestemming gegeven voor rivm, maar ik kende mijn rivm niet ;)
Van mij mogen ze ook best weten welk vaccin ik heb gehad.
Misschien heb ik het gemist, maar toen ik las dat 1972 en '73 ook een afspraak mogen maken voor vaccinatie, dacht ik: waar is 1971 (de meneer) gebleven. Gecontroleerd en jaar '71 mag ook. Afspraak staat :D ik ben blij!!

Edit: ja dus gemist. Ik heb gisteren wel gekeken, maar dat was om 7 uur, net te vroeg op de dag blijkbaar :biggrin2:
MillyMol schreef: do 27 mei 2021, 18:56 @Sam: ik zie de cijfers gestaag en best stevig dalen, sneller dan na de eerste en tweede golf. Komt vast door de vaccinaties. Merken jullie ook al dat het minder druk wordt in het ziekenhuis Sam?
Ze hebben op de andere locatie de covid unit gesloten. Alles ligt nu bij ons en dus ook op de ic daar. De fairshare is nog steeds 12 of 14 dus alles ligt op de recovery zodat die als IC open blijft voor nu.
Wat we merken is dat door de vaccinaties heel jonge mensen op de ic liggen (vanaf 35-40).
sam28 schreef: vr 28 mei 2021, 06:12 Ze hebben op de andere locatie de covid unit gesloten. Alles ligt nu bij ons en dus ook op de ic daar. De fairshare is nog steeds 12 of 14 dus alles ligt op de recovery zodat die als IC open blijft voor nu.
Wat we merken is dat door de vaccinaties heel jonge mensen op de ic liggen (vanaf 35-40).
Die jongere mensen lagen er eerder ook wel toch? Was het dan zo dat het uitzonderingen waren/leken omdat er nog meer ouderen lagen? Of liggen er in absolute getallen nu ook meer?
Cathelijn schreef: vr 28 mei 2021, 07:39 Die jongere mensen lagen er eerder ook wel toch? Was het dan zo dat het uitzonderingen waren/leken omdat er nog meer ouderen lagen? Of liggen er in absolute getallen nu ook meer?
Ik denk niet in deze aantallen hoor. Het heeft denk ik vooral te maken met het feit dat in de eerste golf iedereen zo geschrokken en angstig was dat men zich wel hield aan de lockdown maatregelen. En de besmettingen in de verpleeghuizen en onder ouderen die afhankelijk waren van (mantel)zorg en dus vaak mensen over de vloer kregen waren juist heel hoog.

Vanaf het moment dat er zicht was op vaccineren en omdat mensen gewoon zat waren van de maatregelen trad verslapping op: je zag o.a. de reis bewegingen toenemen. Mensen gingen toch naar hun werk, ondanks dat het misschien niet nodig was, maar we zijn nu eenmaal sociale dieren hè...
Tel daarbij nog op de zonnige dagen en overvolle parken, Koningsdag, illegale feesten en nog zo een paar van die dingen.

Gelukkig zijn we inmiddels in de jaren 70 beland qua vaccineren. Over een paar weken zijn ook de dertigers en veertigers aan de beurt. Tenzij de leveringen van de Janssen vaccins problematisch wordt natuurlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door