Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Inge en Bono schreef: ↑di 25 mei 2021, 08:13 Gunst, ik wist helemaal niet van het bestaan van mijn rivmZe horen volgens mij toestemming te vragen bij het vaccineren of ze je gegevens mogen delen met het rivm.Maar ze staan er beiden in, gevaccineerd door ggd.
Bij de 1e staat batchnr onbekend. Dat staat wel op het printje dat ik meekreeg.
Doranto schreef: ↑di 25 mei 2021, 08:47 Ze horen volgens mij toestemming te vragen bij het vaccineren of ze je gegevens mogen delen met het rivm.Ik heb wel toestemming gegeven voor rivm, maar ik kende mijn rivm niet
Wij hebben die toestemming niet gegeven omdat het rivm automatisch de gegevens doorgeeft aan Europa (voor het corona paspoort).
https://www.trouw.nl/binnenland/ministe ... ~b290acb5/
MillyMol schreef: ↑do 27 mei 2021, 18:56 @Sam: ik zie de cijfers gestaag en best stevig dalen, sneller dan na de eerste en tweede golf. Komt vast door de vaccinaties. Merken jullie ook al dat het minder druk wordt in het ziekenhuis Sam?Ze hebben op de andere locatie de covid unit gesloten. Alles ligt nu bij ons en dus ook op de ic daar. De fairshare is nog steeds 12 of 14 dus alles ligt op de recovery zodat die als IC open blijft voor nu.
sam28 schreef: ↑vr 28 mei 2021, 06:12 Ze hebben op de andere locatie de covid unit gesloten. Alles ligt nu bij ons en dus ook op de ic daar. De fairshare is nog steeds 12 of 14 dus alles ligt op de recovery zodat die als IC open blijft voor nu.Die jongere mensen lagen er eerder ook wel toch? Was het dan zo dat het uitzonderingen waren/leken omdat er nog meer ouderen lagen? Of liggen er in absolute getallen nu ook meer?
Wat we merken is dat door de vaccinaties heel jonge mensen op de ic liggen (vanaf 35-40).
Cathelijn schreef: ↑vr 28 mei 2021, 07:39 Die jongere mensen lagen er eerder ook wel toch? Was het dan zo dat het uitzonderingen waren/leken omdat er nog meer ouderen lagen? Of liggen er in absolute getallen nu ook meer?Ik denk niet in deze aantallen hoor. Het heeft denk ik vooral te maken met het feit dat in de eerste golf iedereen zo geschrokken en angstig was dat men zich wel hield aan de lockdown maatregelen. En de besmettingen in de verpleeghuizen en onder ouderen die afhankelijk waren van (mantel)zorg en dus vaak mensen over de vloer kregen waren juist heel hoog.