Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
Ik ben 62, man, te zwaar (niet extreem, maar toch). Als ik corona zou krijgen, zou het best wel een uitdaging kunnen zijn om mij overeind te houden. En dan heb ik het nog niet over de restschade.
Ik heb, bij mijn weten, nog nooit last gehad van bloedstolsels.
Als er, naar wat Siberienne schrijft, standaard al zoveel trombose gevallen zijn, dan is het misschien eerder toeval en komt het naar voren toe omdat mensen nader gecontroleerd worden en zelf ook alerter zijn. Neemt niet weg dat ik de berichtgeving hierover best wel een beetje verontrustend vind.
Maar als ik moet kiezen tussen een eventuele kans op trombose en, als ik dan toch tegen corona aanloop, een veel minder erg verloop van corona na vaccinatie, dan is de keus wat mij betreft gemaakt. Maar het maakt het er niet makkelijker op.
Bijwerkingen kwamen bij mij ook maar na 13 uur of zo.
Inge en Bono schreef:
Ik heb me nog geen zorgen gemaakt over, of spijt gehad van het vaccin, AZ, wat ik kreeg toegediend, of over de bijwerkingen.
Ik heb het vaccin met volle overtuiging gehaald. Niet zozeer voor mezelf, al hoewel ik uiteraard ook zelf enorm ziek kon worden na besmetting. Maar vooral voor mijn omgeving en dan met name ook mijn cliënten. Ik ben blij dat ie 'erin zit' ;)
Maar wat als nu blijkt dat je onder die 40% gaat vallen die wel nog besmettelijk zijn voor hun omgeving (even vooropgesteld dat dat cijfer klopt)? Je weet het niet, dus wat als je dan in die onwetendheid en veronderstelling dat je veilig zit, een cliënt besmet? Of meerdere?
Maak je je daar dan helemaal geen zorgen in?
Wat is er nu eigenlijk veranderd voor je, na vaccinatie? Je moet toch nog steeds alle voorzorgsmaatregelen nemen om besmetting te voorkomen?

Dat vind ik dus eng als het over zorgpersoneel gaat. Zeker als men kwetsbare mensen verzorgt.
Siberienne schreef: ma 15 mar 2021, 20:02 Oh sorry PoP

Ik bedoelde alleen maarte zeggen dat als er - zoals nu - iets van twijfel is over een mogelijke zeer, zeer zeldzame (!!!j maar ernstige bijwerking dan moet daar rustig en goed naar gekeken worden.

((((Ik had beetje pinnige discussie met een mannelijke collega die het allemaal maar onzin vond en uiteindelijk niet op de hoogte bleek van een aantal feiten, dat ik echt dacht, lees eerst eens bij voor je wat gaat roepen. )))))
Ik reageerde op Kaio hoor. ;) Dat de EU helemaal zou stoppen met vaccineren met AZ. Dat doet toch vermoeden dat er effectief iets aan de hand is. En dat vond ik dan weer eng. Maar blijkbaar legt de EU het niet op, ze gaan donderdag een uitspraak doen en in tussentijd stoppen de meest landen even uit voorzorg.

Nu uiteraard doet België weer niet mee. Alleen de uitleg waarom vind ik zo niet geruststellend. Integendeel. Eerder zorgwekkend. Tis meer een 'we moeten kost wat kost blijven vaccineren' dan een 'we zijn ervan overtuigd dat het volledig veilig is'..
Nu ja, ik maak me er niet echt druk meer in, kan toch niet meer terug. Maar in de houding van de minister wel. Het minste wat ze hadden kunnen doen is de mensen die er voor de volgende dagen op staan de keuze laten om terug te komen als er meer duidelijkheid is.

En ik zou ook nog wel graag willen weten hoe lang 'kort' na vaccinatie is.. Kwestie dat ik daarna echt gerust kan zijn. :)

Jammer dat je een verhitte discussie had Siberienne. Nooit leuk... Ik begrijp heel goed dat het je frustreert. Maar het gaat ook zo snel nu en op het eerste zicht lijkt het idd geen verontrustend aantal, maar als je zegt dat het een speciale vorm is, is dat wat anders natuurlijk.
pearlsofpassion schreef: di 16 mar 2021, 00:51
Maar wat als nu blijkt dat je onder die 40% gaat vallen die wel nog besmettelijk zijn voor hun omgeving (even vooropgesteld dat dat cijfer klopt)? Je weet het niet, dus wat als je dan in die onwetendheid en veronderstelling dat je veilig zit, een cliënt besmet? Of meerdere?
Maak je je daar dan helemaal geen zorgen in?
Wat is er nu eigenlijk veranderd voor je, na vaccinatie? Je moet toch nog steeds alle voorzorgsmaatregelen nemen om besmetting te voorkomen?

Dat vind ik dus eng als het over zorgpersoneel gaat. Zeker als men kwetsbare mensen verzorgt.
Er is in wezen niks veranderd ;) Ik hou nog steeds afstand buiten mijn werk, ben echt voorzichtig. Tijdens het werk draag ik nog steeds mondkapje/handschoenen enz.
De cliënten op de woning waar ik werk, zijn op 1 na gevaccineerd. En dat vind ik een prettig idee, ik merk dat het mij rust geeft dat ook ik gevaccineerd ben :)
In de UK prikken ze ook door met AZ. Gisteren was die Nederlander die arts is in de UK op TV. En die vertelde dat ze daar de ziekenhuizen leeg zien lopen. Zij zeggen gewoon "of er nou een minuscuul aantal mensen dood gaat aan de bijwerkingen of kweet-niet-hoeveel-mensen aan Corona. Wij weten het wel, waar we voor kiezen, we gaan door".
Lizzy schreef:In de UK prikken ze ook door met AZ. Gisteren was die Nederlander die arts is in de UK op TV. En die vertelde dat ze daar de ziekenhuizen leeg zien lopen. Zij zeggen gewoon "of er nou een minuscuul aantal mensen dood gaat aan de bijwerkingen of kweet-niet-hoeveel-mensen aan Corona. Wij weten het wel, waar we voor kiezen, we gaan door".
Tja daar is ook heel veel voor te zeggen natuurlijk.
En daar ging het toch om om de zorg en ziekenhuizen? Daarom werd ons ruim een jaar geleden vertelt dat we zo moeten overleven zoals we nu doen?

In Duitsland zeiden ze ook, ben je mal niet overreageren, die trombose gevallen vallen in de marge van normale gevallen en dan plots een paar uur later stopten ze er dan ook plots mee.
Siberienne schreef:Tijdsduur tot ziek worden bij de ‘uitzonderlijke gevallen’ is tot nu toe 3-10 dagen.
Hier in DE houden ze trouwens tot aan 16 dagen na de inenting
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door