Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
- pien - schreef:De neuroloog vond dat er niks aan de hand was.
Fijn Pien! :)
Door Ina
Siberienne schreef: ma 22 feb 2021, 11:30 Het viel mij laatst bij mijn meneer ook op tijdens de Noorse les achter de webcam maar niet in het echt. Blijkbaar is het iets met camera’s 😂

Mijn tweede appeltaart is met een kleine theelepel alleen bakepulver (bakpoeder) wel goed gelukt !

Klaag; ik slaap zooooo beroerd. Leeftijd dingetje. Opvliegers dus. Ik word er echt simpel van.
Ben druk, maar wil voordat ik het vergeet even melden dat bij mij bachbloesem nr 40 me echt gered heeft.
Je kan op maat laten maken, maar nr. 40 is speciaal voor overgangsklachten en aangezien ik toen nergens terecht kon voor consult heb ik het gewoon online besteld.......en voor mij is dat echt mijn redmiddel geweest.
Ik bestel bij een Belg die het per post opstuurt, mocht je het willen proberen en niks kan vinden daar in de buurt, moet je maar even roepen
Door MillyMol
@Siberienne: Jeeey voor je nu wel gelukte appeltaart! :D

Voor iedereen die geen zelfrijzend bakmeel in huis heeft: het is eigenlijk niks anders dan bloem (dus geen meel) met bakpoeder, in een vaste verhouding: 500 gram bloem en 15 gram bakpoeder. Goed mengen en klaar is kees. :cool:

Ik voel een appeltaart recepten topic opkomen... ;D
Door Laika
Ik maak de bodem (en de bovenkant) van een appeltaart altijd van zandtaartdeeg (heb je geen bakpoeder of zelfrijzend bakmeel voor nodig).
Door eelke
Ik heb er hier een gemaakt van volkoren bloem, havermout, kokosolie, honing en een ei. Was ook lekker.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: ma 22 feb 2021, 18:26 Ah in het recept zit er geen amandelmeel, je voegt dat zelf toe?
Kan dat altijd? En hoeveel vervang je dan?
Ja dat kan maar het is wat zwaarder en neemt meer vocht op. Ik doe in dit recept 100 gram amandelmeel ipv 150 gram bloem.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: di 23 feb 2021, 09:22 Oh, en dan geen bloem meer?
Ik heb dat vroeger wel een paar keer met cake geprobeerd maar dat viel uit elkaar... :???:
Ik mix dus 300 gram bloem = 150 gram bloem en 100 gram amandelmeel

Puur amandelmeel gebruiken kan ook maar dat is en vrij zwaar gebak en dan ga ik failliet hier in Noorwegen ::)
Door Ronald
Fijn dat er niets is uitgekomen, Pien. Dat geeft toch weer wat rust in de kop!
Door pearlsofpassion
Siberienne schreef: di 23 feb 2021, 11:06 Ik mix dus 300 gram bloem = 150 gram bloem en 100 gram amandelmeel

Puur amandelmeel gebruiken kan ook maar dat is en vrij zwaar gebak en dan ga ik failliet hier in Noorwegen ::)
Ah OK, nu snap ik het. Werkt ook beter met toch een deel bloem, denk ik. :)
Door Kaio
hmm paar dagen warmer weer zijn ze er weer : teken.
Vis ik net een "walker" van de pup af. hmmm nog nooit gezien en groot!
Had ik hem al weggegooid. Zit ik op google...volgens mij was dat de Hyalomma-teek :-X ::)
Hij liep ook erg snel.....
Door Lizzy
Ohw gatverdamme ieuw!!!!!!!!! Laat het niet waar zijn!!!!!!!!!

(eerste teek was hier gisteren ook alweer een feit).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door