pearlsofpassion schreef: ↑wo 03 feb 2021, 15:44
OK, dit is de laatste keer deze maand dat ik erover klaag he.
Maar net als je denkt dat het niet erger kan worden, krijg je dit...
IMG_20210203_133759.jpg
De achtertuin staat blank. Letterlijk.
Het kippenhok is een vijver van een paar cm, de bodembedekking drijft gewoon. IMG_20210203_133720.jpg
IMG_20210203_133749.jpg
En bij de konijnen is het natuurlijk ook weer een zwembad.
IMG_20210203_133914.jpg
Gelukkig doen de konijntjes zelf het nog steeds goed. En he, nog hoger kan het alleszinds niet stijgen... IMG_20210203_133924.jpg
Ik hoop wel dat het snel wegzakt. Als ik me niet vergis geven ze binnenkort toch wat beter. Hopelijk blijft dat zo. En zoals je op de foto kan zien hebben we toch een uurtje zon gehad. Deed zo'n deugd! Wauw, kan je niet geloven.
Jemig PoP ik heb wel met je te doen, ik begrijp heel goed je klaag, ik vind hem zeker wel terecht. Terwijl ik hier inderdaad blij ben met elke millimeter regen die ik kan noteren. 77 mm in januari, dat is JIPPIE!! Nu feb tot nu toe 15mm. Tuurlijk vind ik het niet leuk om in de regen te moeten lopen met de hond, maar ondanks de regen van de afgelopen tijd kan ik wel nog gewoon over de grond in mijn tuin lopen. Niks niet modderig. Wat valt zakt ook gelijk weer weg. Als het nu niet zou regenen zou ik strakjes geen tuin meer over hebben. Ik sproei hier zowat het hele jaar. Zodra ik het laatste stuk gehad heb kan ik weer van voor af aan opnieuw beginen. 10 december heb ik nog wat nieuwe planten in de grond gezet. Vooraf heb ik een dag lang gesproeid om de grond vochtig te krijgen en na aanplant nog 4 dagen lang 6 uur per dag. In december. Pfff dat is dan mijn klaag

Maar ik heb in het westen gewoond, en toen ik ging verhuizen was ik verschrikkelijk blij eindelijk uit dat moeras weg te zijn. Het was altijd blub en bagger. Niet beseffend dat ik in een woestijn ging wonen.

Ik liep in Purmerend vaak met rubber laarzen met de honden buiten, in de 4,5 jaar dat ik hier woon heb ik ze 1x aangehad, vier jaar geleden. Gelukkig heb ik ze niet meer nodig want nu ik in barefoot schoenen loop kan er geeneens meer op lopen.. Tja, het gras is nergens groener