Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
pearlsofpassion schreef: wo 03 feb 2021, 15:44 OK, dit is de laatste keer deze maand dat ik erover klaag he.
Maar net als je denkt dat het niet erger kan worden, krijg je dit...

IMG_20210203_133759.jpg

De achtertuin staat blank. Letterlijk.
Het kippenhok is een vijver van een paar cm, de bodembedekking drijft gewoon. IMG_20210203_133720.jpg
IMG_20210203_133749.jpg

En bij de konijnen is het natuurlijk ook weer een zwembad.
IMG_20210203_133914.jpg
Gelukkig doen de konijntjes zelf het nog steeds goed. En he, nog hoger kan het alleszinds niet stijgen... IMG_20210203_133924.jpg

Ik hoop wel dat het snel wegzakt. Als ik me niet vergis geven ze binnenkort toch wat beter. Hopelijk blijft dat zo. En zoals je op de foto kan zien hebben we toch een uurtje zon gehad. Deed zo'n deugd! Wauw, kan je niet geloven.
Jemig PoP ik heb wel met je te doen, ik begrijp heel goed je klaag, ik vind hem zeker wel terecht. Terwijl ik hier inderdaad blij ben met elke millimeter regen die ik kan noteren. 77 mm in januari, dat is JIPPIE!! Nu feb tot nu toe 15mm. Tuurlijk vind ik het niet leuk om in de regen te moeten lopen met de hond, maar ondanks de regen van de afgelopen tijd kan ik wel nog gewoon over de grond in mijn tuin lopen. Niks niet modderig. Wat valt zakt ook gelijk weer weg. Als het nu niet zou regenen zou ik strakjes geen tuin meer over hebben. Ik sproei hier zowat het hele jaar. Zodra ik het laatste stuk gehad heb kan ik weer van voor af aan opnieuw beginen. 10 december heb ik nog wat nieuwe planten in de grond gezet. Vooraf heb ik een dag lang gesproeid om de grond vochtig te krijgen en na aanplant nog 4 dagen lang 6 uur per dag. In december. Pfff dat is dan mijn klaag ;D Maar ik heb in het westen gewoond, en toen ik ging verhuizen was ik verschrikkelijk blij eindelijk uit dat moeras weg te zijn. Het was altijd blub en bagger. Niet beseffend dat ik in een woestijn ging wonen. :-X Ik liep in Purmerend vaak met rubber laarzen met de honden buiten, in de 4,5 jaar dat ik hier woon heb ik ze 1x aangehad, vier jaar geleden. Gelukkig heb ik ze niet meer nodig want nu ik in barefoot schoenen loop kan er geeneens meer op lopen.. Tja, het gras is nergens groener ::)
Door pearlsofpassion
Ja, je hebt gelijk hoor. Dat is ook echt geen doen, zo droog.
Heb je dan ook meer zon? Of nog steeds even grijs maar dan droog?

Hier is het wel weggezakt maar het mooie weer dat ze voorspelden is alweer verdwenen. En de voorbije dagen regende het ook nog. Vandaag zou droog moeten zijn maar dat is het dan ook voor de volgende week. En wat er daarna voorspelt is geloof ik niet, daar zetten ze volgens mij standaard zon op. ::)
Door pike
Ik zou dat eigenlijk niet durven zeggen of er meer zonuren zijn. Als de buien aan de noord- of zuidkant voorbij trekken is het hier meestal wel grijs. Volgens de radar regent het dan maar er komt gewoon niets uit die wolken. Of nog net een paar spetters. Ik ben heel benieuwd hoe het met de voorspelde sneeuw gaat. Of we daar wel een laag van gaan krijgen.
Door sam28
Ik ben ook benieuwd naar wat er gaat vallen.
Heb vanmiddag een afspraak in Doorn en ga met een geleende auto. Heb gezegd dat ik max 16.30 ri huis ga. Om nou een geleende auto, zonder winterbanden, in de prak te rijden is jammer van mijn beetje spaargeld. :biggrin2:
Door dinky89
Inmiddels begin ik mij steeds meer af te vragen of we hier sneeuw gaan zien. Huidige verwachting is dat de sneeuw pas rond 0:00 uur in Zwolle is en vanuit daar verder noordwaarts trekt: Vanaf ongeveer 19.00 uur sneeuw - https://nos.nl/l/2367515#UPDATE-container-50870139

Kreeg net al wel appje van mijn moeder of ik mijn schaatsen al heb opgezocht :biggrin2: ben nog in dubio of ik nog nieuwe zal kopen wat ik na laatste keer schaatsen had bedacht. Mijn huidige schaatsen zijn al zo'n 20 jaar oud en zou dan willen kijken naar iets soepeler schaatsen ipv de hard plastic die ik nu heb. Maar ze doen het nog gewoon dus schaatsen met mijn moeder gaat sowieso gebeuren als er ijs ligt :biggrin2:
Door pike
Gisteren zou het in het noorden beginnen, vanochtend las ik dat het in het zuiden begon, en nu lees ik dat het in het oosten begint ::) ;D Wie van de drie :biggrin2:
Door eelke
De kou komt uit het noorden, de neerslag uit het zuiden. Dus daar waar die twee het eerst botsen.
Door Anne in Zweden
Bij ons, waar ze toch echt wel wat gewend zijn qua sneeuw en kou (zou je denken), wordt de bevolking opgeroepen minder te stofzuigen omdat er een stroomtekort dreigt. Het was de koudste januarimaand in dertig jaar, en voorlopig blijft het ook nog wel even vriezen. Naar het schijnt hebben de stroombedrijven grote moeite aan de vraag te voldoen. :-X

Ondertussen is dit wel gewoon een prachtige winter aan het worden. Sinds de sneeuwstorm van enkele weken geleden heeft het nog maar één keer flink gesneeuwd, sindsdien is het hoofdzakelijk koud (-27 hebben we bij ons gehad, maar meestal tussen de -15 en de -25) maar zonnig. Prima wintertje zo!

Iedereen in Nederland veel sterkte gewenst de komende dagen. Wees voorzichtig en ga alleen de weg op als het veilig kan!
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: za 06 feb 2021, 15:40 Bij ons, waar ze toch echt wel wat gewend zijn qua sneeuw en kou (zou je denken), wordt de bevolking opgeroepen minder te stofzuigen omdat er een stroomtekort dreigt. Het was de koudste januarimaand in dertig jaar, en voorlopig blijft het ook nog wel even vriezen. Naar het schijnt hebben de stroombedrijven grote moeite aan de vraag te voldoen. :-X

Ondertussen is dit wel gewoon een prachtige winter aan het worden. Sinds de sneeuwstorm van enkele weken geleden heeft het nog maar één keer flink gesneeuwd, sindsdien is het hoofdzakelijk koud (-27 hebben we bij ons gehad, maar meestal tussen de -15 en de -25) maar zonnig. Prima wintertje zo!

Iedereen in Nederland veel sterkte gewenst de komende dagen. Wees voorzichtig en ga alleen de weg op als het veilig kan!
Hier in Noorwegen vragen ze mensen om ‘s morgens hun elektrische auto niet meer te laden omdat er stroomtekort dreigt. Zelfs aan de kust is het koud en wordt er gelanglauft op het strand. In het noorden is het ook nog eens erg droog geweest dus minder water voor de waterkracht centrales. Dus wij zijn solidair en doen vanavond de houtkachel aan :biggrin2:
Door pike
Net even op de sneeuwradar gekeken maar de sneeuw komt nu dus zo’ beetje het land in, vanuit het oosten, idd ergens in de buurt van winterswijk. En trekt dan over het midden naar westen. Gr en Fr en Dr staan nog sneeuwvrij voorlopig. Ziet er naar uit dat we bij de eersten zitten die sneeuw krijgen.
Door CindyMayella
Inge en Bono schreef:Ik moet morgen om 7 uur beginnen, ik ga maar wat eerder dan anders weg.
Daar zit ik dus ook over na te denken... ik begin om 6 uur, tis nog geen 5 minuten van mn huis af... zou nog kunnen lopen, maarre, vind dat geen goed idee (tijdstip en als er wat gebeurt, niemand die me kan helpen, loop door uitgestorven bedrijventerrein)..... we gaan het zien morgenochtend ;) ....
Door pearlsofpassion
Heb je geen gsm dan? Kan je toch bellen?
Als het maar 5 min is, zou ik toch eerder lopen dan rijden hoor. Veeel veiliger.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door