koekje schreef: ↑za 06 feb 2021, 01:19 Wat een mooi schilderij!
Ik had vandaag 2 geluksmomenten!
- ik ben klaar met de thuisjuf zijn
- ik heb privepaaseitjes
Er stond afgelopen week (gisteren?) een stuk in de lokale krant over de lokale jamin. Dat die dus open is, omdat het niet anders kan. Geen recht op tegemoetkoming voor voorraad die niet meer goed is (hard geworden snoep enzo), voedselbank die zelfs de paaseitjes niet aannemen wil. Dus daarom maar open. Niet omdat het kan, maar omdat het eigenlijk moet.
Dus vandaag met de kinders er naartoe. De oudste 3 vulden ieder een zak snoep en ik een zak paaseitjes. Er waren ook wat gekke smaken, waaronder puur-citroen-wasabi. Dat voelde wel weer een beetje zwanger, toen had ik zin in vanille-ijs met brunoise van augurk. Dus daarvan ook een paar in de zak gedaan.
's Avonds pakte meneer een paaseitje. 3x raden welke smaak hij had![]()
Hij tufte hem boos uit en zei verontwaardigd dat chocola lekker hoort te zijn. Ik vertelde dat het zielig voor de jamin was, want zelfs de voedselbank wilde de paaseitjes niet. Hij zei dat het terecht was![]()
En nu is de hele zak voor mij alleen![]()

maar puur citroen wasabi lijkt me eigenlijk juist wel lekker

De zon schijnt en ik zit op de bank me te verdiepen in de kleuren voor de bovenverdieping van het huis. Kopje koffie, stukje cake. Buiten -10C binnen 19. Best behaaglijk zo.