Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
sam28 schreef: wo 27 jan 2021, 19:59 De KNO. Maar de HA weet nooit wat ze met mijn oor moet en ze weet dat ik geopereerd ben dus ik ga ervan uit dat ze me verwijst naar de KNO vrijdag. Het was wel door mijn hoofd geschoten haar te bellen maar het leek me zo zinloos.
Wat je nog kan overwegen is om je huisarts te bellen en aan te geven dat jij je niet goed voelt bij het advies van de kno om het aan te blijven kijken terwijl de klachten niet weg zijn na einde van Ab kuur. Misschien dat de huisarts dan contact kan leggen met de kno?
Door sam28
ohja dat zou idd nog kunnen. Ik ga vandaag even dubben of ik dat durf want ondertussen is mijn durf tot het nulpunt gezakt :-\
Door dinky89
sam28 schreef: do 28 jan 2021, 08:36 ohja dat zou idd nog kunnen. Ik ga vandaag even dubben of ik dat durf want ondertussen is mijn durf tot het nulpunt gezakt :-\
:bigarmhug:
Door Ronald
De ervaring leert dat artsen in ziekenhuizen ongelooflijke oetlullen kunnen zijn. Het eerste wat ze bij de opleiding doen is een lobotomie waar het stukje empathie wordt verwijderd. Ook beschouwt een arts in het ziekenhuis zich vaak onkwetsbaar en/of onfeilbaar. Been there, done that. Tot zover mijn eigen frustratie.

De tip om de KNO arts via je huisarts te benaderen is wel een goede. Eventueel zou de zorgverzekeraar ook nog een optie zijn. Daar zou je dan om een second opinion kunnen vragen. Dan gaat het op een ander dek.

Heeft het ziekenhuis een ombudsman/klachtenbureau? Ik heb op een gegeven moment een formele klacht tegen een neuroloog ingediend vanwege zijn houding. En dat heeft geholpen.Nu kan ik het me voorstellen dat jij, zeker in je huidige situatie en gemoedstoestand, niet loopt te juichen of te springen om zo'n traject in te gaan, maar misschien kan de huisarts of de zorgverzekeraar je hierin ondersteunen of een goede vriend/vriendin. Ik ben er in elk geval van overtuigd dat de tijd van ivoren torentjes en heilige huisjes in het ziekenhuis voorbij moet zijn.

Sterkte!
Door sam28
Ronald schreef:Ook beschouwt een arts in het ziekenhuis zich vaak onkwetsbaar en/of onfeilbaar. Been there, done that. Tot zover mijn eigen frustratie.
Het erge is dat het mijn oude ziekenhuis is, ik heb met die KNO samengewerkt op de OK. Ik begrijp er dus ook geen zak van waarom dit zo gaat. Een klacht gaat me dan ook wat ver, ik ga waarschijnlijk wel voor een second opinion.

Verder mocht ik vandaag weer bellen.
Kno zegt zenuwpijn en naar pijnpoli het IS geen zenuwpijn het is ontstoken. Zenuwpijn is echt anders, ik heb ooit mijn vinger in de staafmixer gestoken. Ik weet wat zenuwpijn is.

Nu moet ik a.s maandag terug ipv donderdag zodat hij kan kijken. Serieus, ik plof uit elkaar. Wat een gezeik. Lekker afschepen is dit.
Ik krijg dus geen AB kuur nu.

Heb daarna de HA gebeld omdat ik het ook niet meer wist.. Assistente was erg begripvol en heeft geluisterd en me geadviseerd de kno terug te bellen voor een spoedplek vandaag.

Gedaan en de poli kno zei me daarop dat de HA dan maar moest bellen als het zo spoed was.

De assistente HA terug gebeld en ze had erg met me te doen. Ze was ook pissig op de kno. Zat ook te janken aan de telefoon.

Ik mag vanmiddag naar een HA die even in het oor gaat kijken. We gaan je helpen zei de assistente.. :'( Heel erg fijn...

Maandag wel die afspraak met de kno en dan word ik dinsdag door m'n eigen HA gebeld om te kijken voor een second opinion en waar dan.
Moet zelf rondbellen waar ik het snelst terecht kan.

Mijn ziekenhuis zit in mn hoofd maar die heeft oud dossier van me van de bijzondere tandheelkunde en mijn diagnoses staan daar in. Mijn collega's hoeven bepaalde dingen niet van mij te weten.

Maar goed, ik zit er lekker door. Ben wel blij dat een HA me gaat zien straks en ben benieuwd wat zij ervan zegt. Ik denk niet veel want volgens mij zit het dieper in het oor.
Door eelke
Fijn, want zo heb je tenminste wel iemand die met je ten strijde strekt. Dat is heel wat waard hoor!

Je kunt ook je zorgverzekering bellen, die zouden wachttijden wel inzichtelijk moeten hebben.

Is het nog zinvol om bloed te prikken? Als daar geen ontstekingswaarden in te zien zijn zegt dat misschien ook wat over wel of geen ontsteking?
Door dinky89
Fijn dat je bij de HA in ieder geval begrip en een luisterend oor hebt gevonden. Wel balen dat het bij de kno zo moeizaam gaat :(
Begrijpelijk dat je collega's je medisch dossier niet hoeven te weten. Wachtlijstbemiddeling door verzekeraar lijkt mij goede optie om te kijken waar je terecht kan voor second opinion. Sterkte :-*
Door sam28
Heb in ieder geval vast een verzoek voor vernietiging van mijn oude dossier aangevraagd.

Ik ben ondertussen iets rustiger en zal zo de verzekeraar eens bellen. Om nu weer bij iemand jankend aan de telefoon te zitten vind ik wat enthousiast.
Door Ronald
sam28 schreef: vr 29 jan 2021, 12:45 Heb in ieder geval vast een verzoek voor vernietiging van mijn oude dossier aangevraagd.

Ik ben ondertussen iets rustiger en zal zo de verzekeraar eens bellen. Om nu weer bij iemand jankend aan de telefoon te zitten vind ik wat enthousiast.
Pff.... inderdaad kan de zorgverzekeraar bemiddelen met second opinion. Je hoeft natuurlijk niet zelf te bellen hè.
Eventueel zou je zelfs je huisarts kunnen vragen te bellen met de zorgverzekeraar.

Dat je geen klacht indient tegen de KNO kan ik me voorstellen gezien jouw situatie. Aan de andere kant: burn! Een arts heeft een eed afgelegd en dit gedrag komt in de verste verte niet in de buurt hiervan.

Maar goed, daar schiet jij niets mee op.

Veel sterkte met alles! Ik duim gewoon voor je :bigarmhug:
Door Fenixjuh
Oh bah Sam, hopelijk ben je ondertussen normaal geholpen (of door de huisarts of door eerder naar de kno te gaan...)

Ik heb vandaag een baaldagje... Gewoon omdat het kan... ::)
De regen houdt niet op, de honden willen weer uitgebreid wandelen (ik eigenlijk ook, maar ik kan niet meer dan het vroegere halfuurrondje dat nu een uur duurt), ik weet niet meer wanneer mijn darmen boos zijn, ik moet poepen of wanneer de baby in mijn blaas schopt...
Ik ben al 9 maanden misselijk, ik zou gewoon weer eens iets willen eten, of juist niet, wanneer ik wil (de melk en kwark komen echt mijn neus uit) en ik heb jeuk van al het vocht.... :( :(

Gelukkig heb ik binnen 2 weken een baby, als het niet zelf komt, trekt de gynaecoloog het er over maximaal 2 weken wel uit (waar ik dan ook weer heel erg tegenop zie ::) )

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Oeh spannend!
Veel succes!
Nog even volhouden.

De hele zwangerschap misselijk is idd niet grappig. En is het dan compleet misselijk als bij een griep, of gewoon een moment van de dag of een beetje slecht voelen maar nog kunnen eten?
Hoe dan ook is het gewoon heel lang he.
Door sam28
De huisarts was lief. Heeft mijn verhaal aangehoord en even naar binnen gekeken. Ze zag een vuurrood trommelvlies.
Daarop de KNO arts gebeld. Ze begon te vertellen wat de situatie was en de KNO zei; ja ik weet waar het om gaat, ze belt om de dag. Echt. WTF.
Mijn gevoel was dus juist dat ze me daar een aansteller vinden en ik dus afgescheept word.
Ik moest het echt afwachten en dat vuurrode trommelvlies zou erbij horen.
Ondertussen geloof ik er geen zak meer van. :'( :-\
De HA zei ook tegen me dat de KNO nog wel wat kon verbeteren aan zijn communicatie skills. Ze had me geloof ik graag die AB kuur gegeven maar ze kon niet tegen de KNO in. Dat snap ik ook wel, de KNO is verantwoordelijk.

Fenixjuh schreef:Gelukkig heb ik binnen 2 weken een baby, als het niet zelf komt, trekt de gynaecoloog het er over maximaal 2 weken wel uit (waar ik dan ook weer heel erg tegenop zie ::) )
Ik hoop dat baby er snel uit komt!!! En dat je voorlopig dan geen yoghurt meer hoeft te eten.
Door sam28
pearlsofpassion schreef:En wat nu dan?
Geen idee. :-\ :-\
Ik moet denk ik boos worden ofzo omdat duidelijk zijn en vertellen wat ik denk dat er moet gebeuren niet werkt..
Maandag heb ik een afspraak met de KNO. Ik voel me alleen niet opgewassen om boos te worden en vriendin die mee gaat is een lieverd maar daar moet ik het niet van hebben. Of ze moet na al die jaren vriendschap toch nog een verrassende kant hebben. ;D

Ik ga maandag bellen voor een second opinion bij een ander ziekenhuis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door