Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
Vandaag heerlijk in het bos gewandeld met Dex… en een collega en zijn hondje corgi Sophie :D
Ging boven verwachting goed aangezien Dex andere honden ingewikkeld vind en hij Sophie nog niet kende. Sophie is al wat ouder, dacht iets van 9. Ze is super relaxed en gaat lekker haar eigen gang. Dex vond het in het begin wat spannend maar was heel snel oké en ze hebben zelfs hele stukken naast elkaar - minder dan een meter er tussen - voor ons gelopen. Ze hebben niet geneusd aan elkaar steeds als het die kant op leek te gaan vond hij het toch weer wat spannend dus dan weer wat afgeleid en dan was het weer oké. Beide liepen trouwens aan de lijn, we waren in een aanlijngebied in een heerlijk rustig deel :)

Voor herhaling vatbaar en denk dan ze na een paar keer, als Dex goed aan haar gewend is ze ook kunnen neuzen :D
Door Ronald
Nou, toch wel echt een geluksmomentje...

Op 4 november ben ik geopereerd vanwege diplopie (= dubbelzien). In eerste instantie zouden beide ogen rechtgezet worden, maar in het laatste gesprek vóór de operatie heeft de chirurg besloten dat het met één oog ook zou moeten kunnen.
Op 19 november ben ik op controle geweest en de arts was tevreden hoe alles aan het genezen was. En vanaf dat moment 2 à 3 maanden wachten hoe de oogspieren zich zouden ontwikkelen.

En gisteren mocht ik dan op controle om uit te vinden of de operatie geslaagd was. De arts was bijzonder tevreden! Ik kan dus vanaf nu een bril kopen zonder prisma's en misschien zelfs aan de contactlenzen! Heel erg fijn voor als ik wil motorrijden!

Nu nog even een staaroperatie en dan ben ik klaar voor de toekomst!
Door Charlie Angel
Ronald schreef: do 28 jan 2021, 11:39 Nou, toch wel echt een geluksmomentje...

Op 4 november ben ik geopereerd vanwege diplopie (= dubbelzien). In eerste instantie zouden beide ogen rechtgezet worden, maar in het laatste gesprek vóór de operatie heeft de chirurg besloten dat het met één oog ook zou moeten kunnen.
Op 19 november ben ik op controle geweest en de arts was tevreden hoe alles aan het genezen was. En vanaf dat moment 2 à 3 maanden wachten hoe de oogspieren zich zouden ontwikkelen.

En gisteren mocht ik dan op controle om uit te vinden of de operatie geslaagd was. De arts was bijzonder tevreden! Ik kan dus vanaf nu een bril kopen zonder prisma's en misschien zelfs aan de contactlenzen! Heel erg fijn voor als ik wil motorrijden!

Super Ronald, jij kan met een heldere blik de toekomst in! :-*
Door Ina
Ronald schreef: do 28 jan 2021, 11:39 Nou, toch wel echt een geluksmomentje...

Kijk aan :) ....dat zijn de fijne berichtjes om te lezen
Het duurde even maar dan heb je ook wat ....fijn voor je Ronald

Even tip voor het geval je morgen een nieuwe bril wil gaan kopen, misschien even wachten (of iets goedkoops kiezen) tot na de staaroperatie, want daar zal ook een deel van je + of - worden bijgewerkt.
Laatst gewijzigd door Ina op do 28 jan 2021, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ronald
Ina schreef: do 28 jan 2021, 18:49 Kijk aan :) ....dat zijn de fijne berichtjes om te lezen
Het duurde even maar dan heb je ook wat ....fijn voor je Ronald

Even tip voor het geval je morgen een nieuwe bril wil gaan kopen, misschien even wachten (of iets goedkoops kiezen) tot na de staaroperatie, want daar zal ook een deel van je + of - worden bijgewerkt.
Ik heb nu een bril van Charlie Temple. En die is alleen voor veraf kijken. Dat betekent dat met de computer werken niet echt goed gaat. Er moet dus een bril komen, en computerbrillen worden niet (meer) geleverd door CT.
Ik heb het intakegesprek over de staaroperatie in de eerste week van maart, maar op dit moment is er nog niets bekend over een planning voor de daadwerkelijke operatie. Bovendien ben ik inmiddels vanaf begin november ziekgemeld en dat komt me eigenlijk wel heel erg de neus uit. Ik wil weer aan het werk!
Door Ina
Ronald schreef: do 28 jan 2021, 22:04 Ik heb nu een bril van Charlie Temple. En die is alleen voor veraf kijken. Dat betekent dat met de computer werken niet echt goed gaat. Er moet dus een bril komen, en computerbrillen worden niet (meer) geleverd door CT.
Ik heb het intakegesprek over de staaroperatie in de eerste week van maart, maar op dit moment is er nog niets bekend over een planning voor de daadwerkelijke operatie. Bovendien ben ik inmiddels vanaf begin november ziekgemeld en dat komt me eigenlijk wel heel erg de neus uit. Ik wil weer aan het werk!
Dat is balen dat je niet meer via CT aan een bril kan komen....kan me voorstellen dat je ondertussen staat te springen om weer aan de slag te kunnen, dus tja, dan maar regulier.....wie weet hoe lang je er van kan/moet genieten ;)

Hopelijk niet al te lang en kan je gewoon op de afgesproken tijd op intake
Door pearlsofpassion
Benjamin doet het vrij goed! :D

Hij kan alweer rechtdoor of zelfs naar rechts bewegen ipv enkel links rondjes draaien.
En hij is alerter, actiever, slaapt dieper.
En wordt natuurlijk plat verwend nu. ::) :P

Nu is het veeeel te vroeg om echt te juichen, want het is zowiezo een ziekte van up' s en downs en het kan volgende week zomaar compleet verkeerd gaan, maar het doet wel ontzettend deugd om hem zo te zien.
Hij is ook zo flink he!
Door pearlsofpassion
Oh, en de zon schijnt!! :circle:

Het voelt als lente. Ookal krijgen we volgende week nog vriesweer.
Maar het is zo genieten dat zonnetje. Ik loop gewoon te huppelen.

Dit is echt de beste dag van dit jaar!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door