Ik denk toch dat dat iets te makkelijk is gezegd en te over 1 kam scherend.
Ik geloof niet dat ik in ikke ikke denk ik vlieg niet, ga niet naar concerten maar toch vind ik dat daar niet een enting in verplicht mag worden. En dan heb ik het niet over gele koorts.
Er was op een bepaald moment zelfs sprake van een "korting"op je ziektekostenpremie, dat is toch bizar? En het is dat Nederland wettelijk niets kan qua verplichtingen, anders zouden ze er zeker wat mee doen, dat is wel gebleken uit de eerdere kamerdebatten.
Ik ben tegen een aantal maatregelen maar hou mij er netjes aan. Heb voor mensen die in quarantaine zaten boodschappen gedaan en ben niet naar manlief zijn zus in Italië geweest, ook niet toen dat kon. Bovenstaande vind ik normaal en doen veel mensen.
Er zijn hier ook mensen die zeggen ik vlieg toch niet dus mij maakt het niet uit, dat vind ik meer bijzonder. Want er zijn ook gewoon zakenmensen die vliegen, niet alleen maar artsen zonder grenzen bijv.
Er is nog niets duidelijk bij die enting, we krijgen geen duidelijke antwoorden en ook al is het getest, niemand weet wat het op lange termijn doet. Mag je dan maar allemaal consequenties (willen) hangen aan zo'n enting?
Juist omdat er zo gepusht wordt terwijl ze geen enkel duidelijk antwoord geven geeft mij een unheimlich gevoel, ja, dat is dan wel mijn ikke die dat zegt.