Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Fijn dat ze weer thuis is. Hier merk ik dat Zoë nu ze ouder wordt minder behoefte heeft aan bot. Met barf kan ik dan gewoon minder bot geven en dat gaat prima. Met kvv heeft ze heel wisselende ontlasting. Dan weer te zacht en dan weer te hard. Dat werkt dus duidelijk niet voor haar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Fijn dat Rana weer thuis is! Heeft ze die laatste keutel er zelf uitgewerkt?

Vervelend dat je geen fijne band hebt met je da. :( Dat maakt het soms ook lastiger om met kleine dingetjes naar de da te gaan, is mijn ervaring. Zelf heb ik een da die altijd als eerste de doemscenario's presenteert (oftewel alles is kanker/reden tot inslapen totdat het tegendeel is bewezen) en daar heb ik heel veel moeite mee. Maar als je geen keus hebt, of de andere beschikbare da's zijn niet veel beter... tja.

Nou ja, gelukkig kun je met Rana nu weer naar voren kijken. Ik hoop dat ze gauw weer begint te eten!
Gisteren ging het nog erg moeizaam. Veel aandrang maar geen ontlasting. Het astronauten voer wilde ze niet eten had de lactosesiroop erdoor gemengd en misschien dat ze het daarom niet moest. En blijkbaar ben ik meer antibrok dan ik dacht want het voelde toch niet goed om er zomaar wat in te stoppen. Bij de buurtsuper wat kipfilet gehaald helaas hadden ze niets van orgaan maar de kipfilet ging er goed in. Heb het in stukjes uit de hand gevoerd met af en toe een stukje met een flinke lik astronauten voer met de lactulosesiroop erdoor. Gisteren voor het slapen nog een flinke wandeling met haar gemaakt - was heerlijk rustig op straat ::) Ze had toen nog steeds aandrang maar geen ontlasting. Vannacht heeft ze een vieze kledder in de keuken gelegd - juichend en met liefde opgeruimd :biggrin2: Bij de ochtend wandeling wel aandrang maar geen ontlasting. En vanmorgen terwijl ik boven zat te werken heeft ze nog een paar vieze kleddertjes in de woonkamer gelegd. Vanmiddag tijdens de wandeling heeft ze 4x gepoept alle keren een hele vieze stinkende dikkige diarree maar niet zo drapperig als wat er in huis lag. Gelukkig stonk dat wat in huis lag ook niet zo erg als wat ze buiten heeft gedaan… stond er bekand bij te koren ::) Maar goed geen loze aandrang meer en daar ben ik al blij mee. Vanmiddag toch ook een zak brokken bij Ranzijn gehaald Profine dat raadde onze speurjuf aan. Rana is niet zo ingewikkeld met eten en als we ergens een proefpakkettje krijgen eet ze dat met smaak als snackje of in haar snuffelmat. Hahaha maar een hele kom (bodempje) ervan is toch anders. Ze heeft een paar happen genomen, een deel eruit gemikt en was er toen wel klaar mee ;D

We gaan het zien en hoewel het wel makkelijk is om een kopje brokjes in haar bak te gooien voelt het ook wel wat teleurstellend. Met barf en ook KVV had ik altijd wel het gevoel dat ik ze echt een lekker hapje voorschotelde, zo voelt dit niet! Wil het niet of blijft ze zo teleurgesteld kijken dan gaat ze heel rap weer terug op vers en ga ik me verdiepen in een menu met eierschaalpoeder :)
Tja en wat de DA betreft vind ik het lastig. Ik vind haar fijn omdat ze niet van het onnodige geneuzel is. Ze is over het algemeen erg duidelijk en praktisch ingesteld. Communicatief heel kort door de bocht maar goed daar is ze ook niet op afgestudeerd en daar komen we uiteindelijk ook niet voor. De andere kant is ook dat ik zelf heel slecht in mijn vel zat die dag, ook zelf niet heb doorgevraagd omdat ik het niet snapte.

Wat we willen is een DA met hart voor dieren, die zorgzaam met ze omgaat ook bij controle ed. Kennis van zaken heeft en vooral ook praktisch is. Met Manu hebben we ooit gehad dat de DA zei dat hij niet meer te helpen was en alleen acupunctuur nog iets kon doen. Hij kreeg toen met regelmaat grote pijnlijke abcessen op zijn rug wat achteraf een aandoening van zijn immuunsysteem was als ik het me goed herinner. We zijn uiteindelijk met hem bij het Medisch Centrum voor Dieren in Amsterdam beland en met medicatie hebben we het prima onder controle kunnen houden de jaren dat hij nog leefde. Ik ben absoluut niet tegen alternatieve geneeskunde maar vond dat toen erg kort door de bocht, zeker omdat het een zeer gerenommeerde DA praktijk was waarvoor we een stukje moesten rijden ook. Nou ja over het algemeen voldoet ze aan wat we willen alleen communicatief niet helemaal. Ze is van origine ook geen Nederlandse, spreekt wel erg goed Nederlands maar wellicht dat daar ook nog wat ruis uit komt dat toch de subtiele dingen niet of niet goed overkomen…

Oooh en Anne vreselijk als je een DA hebt die alleen maar dood en verdoemenis ziet… :-X Maar geloof dat je niet veel keus hebt in het gebied waar jij woont… da’s zullen daar niet voor het oprapen liggen…
Oh, wat fijn voor je dat Rana in huis ge-diarreed heeft :-X :D :D :D
Ontzettend balen natuurlijk, maar het belangrijkste is dat er weer doorgang zit tussen mond en kont... ::)

Ik kan me voorstellen dat het niet fijn voelt om brokjes te geven.. Je zou ook door kunnen gaan met medicijnen om in elk geval de ontlasting soepel te houden? En zeer licht verteerbare botjes, kipkarkas, eendennek en kwartel ofzow ::)
Ohhhw, fijn zeg, dat ze weer ontlasting heeft geproduceerd! Jippie!

En ja, qua dierenarts.... Zoals ik al eerder schreef: ze komen nooit in een pakket 100% perfect. Er zijn altijd wel dingen waarin je verschilt van elkaar. Als ze goed is voor je dieren en ze is kundig: dan zou ik dat communicatieve deeltje zelf voor lief nemen. Ik zeg altijd maar zo "je hoeft er niet mee te BBQ'en". En ik heb toch liever een kundige dierenarts als een DA die fijn kan praten maar niet kundig is. En ik heb er zo een gehad. De liefste man van de wereld, echt waar. Ik viel ook wel een beetje op hem zelfs :biggrin2:. Maar hij heeft medisch bepaald geen wonderen verricht en dan druk ik mij zacht uit. Op een gegeven moment was de maat vol en zijn we naar een andere dierenarts gegaan. Da's bijna 20 jaar geleden en daar zit ik nu nog. En mijn huidige dierenarts heb ik ook wel wat dingetje mee gehad hoor :-X (oef, echt een keer een hevige discussie gehad over vaccinatie en toen was ie echt heel boos op me - ben nog net niet de praktijk uit gesmeten :biggrin2: ). Maar ik denk dat ik nu rustig mag zeggen dat we op heel goede voet staan. Ik vond hem communicatief nooit geen wonder maar technisch een super goede DA. Inmiddels kennen we elkaar zo goed dat ik hem kan lezen en schrijven. Dus je weet maar nooit, hoe zo'n relatie nog uit kan groeien!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door