hannabelgje schreef: ↑ma 25 jan 2021, 12:23
Is dat zo'n rare opmerking? Veel mensen klagen over het beleid en het langdurige zitten van Rutte. Dat los je op door te gaan stemmen. Nergens zeg ik dat mensen niet mogen klagen. Maar echt iets bereiken doe je door te stemmen. Zo werkt een democratie nu eenmaal.
Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik heb eigenlijk altijd gestemd en ben het nu ook zeker van plan. Ik kreeg wel de vraag waarom, nu ik immers zelf niet meer in Nederland woon. En mijn gedachte was, nou voor de mensen die er wel nog wonen. Tegelijk; ik weet echt niet waar op te stemmen deze keer en dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad.
Ik las trouwens een heel stuk waarom Trump nog zoveel stemmers had. Dat zaten een hele hoop rijkere, goed opgeleide Amerikanen bij. Die steunden Trump omdat zij daar persoonlijk beter van werden, hun eigen portemonnee bepaalde wat ze stemden. Ik denk steeds meer dat een democratie alleen werkt als partijen ergens voor staan en mensen stemmen omdat ze een collectief iets nastreven. In die zin kan de politiek denken geen antwoord geven op persoonlijk geluk. En al helemaal niet op de shit happens dingen zoals COVID-19
Wat mij opvalt is dat de pechfactor bijna niet met mag bestaan. Het moet bijna wel iemands schuld zijn als er iets mis gaat. Net zoals zo’n meer besmettelijke variant; dat die ontstaan hoort bij de evolutie van dit soort virussen, het was te verwachten en dat de timing ongelukkig is, uiteraard. Maar wanneer komt het wel goed uit?
En verder wil ik iedereen gewoon heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd waarin veel van iedereen wordt gevraagd.
‘Dere alle få en stor klem’ (ik vind dat zo’n leuk woord voor een knuffel, een ‘klem’. Maf eigenlijk wel, ik ben nooit zo aanrakerig geweest met vreemden maar toen laatst een collega haar stoel wegschoof omdat ik dichterbij zat dan 2 meter voelde dat echt even als een klap in mijn gezicht. Ik weet dat ze het niet zo bedoelt en dat ze gelijk heeft. Maar bij mij begint het gebrek aan nabijheid van vrienden, familie en bekenden door te wegen. En dat uit zich dan in irritatie naar een collega. Adem in, adem uit... meneer S en Shadow krijgen maar extra knuffels)