Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
hannabelgje schreef: ma 25 jan 2021, 12:23 Is dat zo'n rare opmerking? Veel mensen klagen over het beleid en het langdurige zitten van Rutte. Dat los je op door te gaan stemmen. Nergens zeg ik dat mensen niet mogen klagen. Maar echt iets bereiken doe je door te stemmen. Zo werkt een democratie nu eenmaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Nou ja, nee, op individueel niveau niet hé. Ik stem al jaren SP maar ik heb nou niet echt het idee dat daar voor mij persoonlijk veel door is bereikt...
Door Siberienne
Charlie Angel schreef: ma 25 jan 2021, 11:07 Jij vind dat mensen die wappies worden genoemd onzin uitkramen en vage bronnen aanhalen. Jij vind dat en dat mag, maar wie zegt dat jij de waarheid in pacht hebt. Ik denk iets anders en wordt voor wappie aangezien, dat zorgt er al langere tijd voor dat ik hier niet eens mee doe met de discussie. Een andere mening of zienswijze wordt hier niet gewaardeerd, dus is het wappie. En nee, nog nooit heb ik iemand schaap genoemd, nooit!! Een discussie aangaan met wederzijds respect gaat moeilijk als je niet de mening hebt van de grotere groep. Want de discussie is vriendelijk, tot je een andere zienswijze hebt. En nee, ik denk niet in complotten, ga niet rellen maar denk wel wat anders, dan wordt het wappie. En gooi daar even polariserend overheen dat als je het vaccin niet neemt dat je dan egoïstisch bent.
Wederzijds respect is in deze wereld steeds meer een zeldzaam goed.
De overheid had ook kunnen voorzien dat die avondklok voor problemen ging zorgen. Niet goed te keuren, maar ik snap het.

En dat hek om Urk, nee dat is niet vriendelijk gezegd, dat besef ik mij terdege. Ik zeg zulk soort dingen normaal ook nooit. Ik woon er vlak bij en zie van dichtbij al lange tijd alles gebeuren. Al voor corona was daar erg veel onrust, en vernieling, door corona en vuurwerk verbod is het daar ontploft, jeugd en volwassenen die alles vernielen, ook eigendommen van medebewoners. Veel mensen zijn al uit Urk vertrokken omdat ze zich er niet meer prettig voelen. Is mijn opmerking juist, nee. Maar wat wil je doen aan die enorm grote groep die bijna dagelijks de boel vernield, de politie kan het niet eens aan.
Wel jammer dat je je niet veilig genoeg voelt mee discussieren, en dat meen ik oprecht.

Wat Urk betreft: een jaar of tien geleden (denk ik, ik weet het niet meer precies) waren er ruimingen van dieren (kippen?) in die omgeving en dat werd niet gepruimd, tot en met bedreigingen en in brand steken van auto’s van dierenartsen aan toe. Dat was best heftig en het is me altijd bij gebleven omdat daar ook vanaf de kansel gepreekt werd dat dit verzet OK was. Dus ja, daar speelt al veel langer een probleem en dat is misschien wel tekenend, dat daar dus nooit wat structureel mee gedaan is.
Lizzy schreef:Nou ja, maar ik vind dit eerlijk gezegd ook een beetje flauw. Jeetje, ik vind het een beetje lange tenenwerk. En dat is dan 1 iemand die iets zegt dat je niet bevalt en dan gelijk zo reageren.... Dat helpt de discussie ook niet hoor.
Het is niet 1 iemand, het is al een stuk langer zo. Dit is alleen weer een bevestiging.
En wellicht heb ik lange tenen, ik ben de eerste die dat toe zal geven op dit moment.
Maar hoe er hier al heel lang wordt gesproken over mensen in het algemeen (mensen buiten BP) mensen die iets doen wat niet in de regels past. En nee, dan heb ik het niet over rellen of andere mensen in het gezicht hoesten oid.
Ben ik gevoelig? Ja, ik ben al een hele tijd depressief en de mokerslag kwam toen ik Charlie in moest laten slapen.
En God, wat ben ik dankbaar dat de dierenarts en assistente en radioloog zich op dat moment niet vol aan de corona regels hielden, want daardoor konden wij beiden op onze manier afscheid nemen. Moet ik mij dan schuldig voelen? Of is het dan wel ineens ok om de regels wat om te buigen.
En nee, ik schrijf dit niet om medelijden, ik schrijf dit om te laten zien dat er zoveel meer is dan zwart wit.

Door Siberienne
hannabelgje schreef: ma 25 jan 2021, 12:23 Is dat zo'n rare opmerking? Veel mensen klagen over het beleid en het langdurige zitten van Rutte. Dat los je op door te gaan stemmen. Nergens zeg ik dat mensen niet mogen klagen. Maar echt iets bereiken doe je door te stemmen. Zo werkt een democratie nu eenmaal.

Ik heb eigenlijk altijd gestemd en ben het nu ook zeker van plan. Ik kreeg wel de vraag waarom, nu ik immers zelf niet meer in Nederland woon. En mijn gedachte was, nou voor de mensen die er wel nog wonen. Tegelijk; ik weet echt niet waar op te stemmen deze keer en dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad.

Ik las trouwens een heel stuk waarom Trump nog zoveel stemmers had. Dat zaten een hele hoop rijkere, goed opgeleide Amerikanen bij. Die steunden Trump omdat zij daar persoonlijk beter van werden, hun eigen portemonnee bepaalde wat ze stemden. Ik denk steeds meer dat een democratie alleen werkt als partijen ergens voor staan en mensen stemmen omdat ze een collectief iets nastreven. In die zin kan de politiek denken geen antwoord geven op persoonlijk geluk. En al helemaal niet op de shit happens dingen zoals COVID-19

Wat mij opvalt is dat de pechfactor bijna niet met mag bestaan. Het moet bijna wel iemands schuld zijn als er iets mis gaat. Net zoals zo’n meer besmettelijke variant; dat die ontstaan hoort bij de evolutie van dit soort virussen, het was te verwachten en dat de timing ongelukkig is, uiteraard. Maar wanneer komt het wel goed uit?

En verder wil ik iedereen gewoon heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd waarin veel van iedereen wordt gevraagd.

‘Dere alle få en stor klem’ (ik vind dat zo’n leuk woord voor een knuffel, een ‘klem’. Maf eigenlijk wel, ik ben nooit zo aanrakerig geweest met vreemden maar toen laatst een collega haar stoel wegschoof omdat ik dichterbij zat dan 2 meter voelde dat echt even als een klap in mijn gezicht. Ik weet dat ze het niet zo bedoelt en dat ze gelijk heeft. Maar bij mij begint het gebrek aan nabijheid van vrienden, familie en bekenden door te wegen. En dat uit zich dan in irritatie naar een collega. Adem in, adem uit... meneer S en Shadow krijgen maar extra knuffels)
Door Siberienne
Charlie Angel schreef: ma 25 jan 2021, 12:47 Het is niet 1 iemand, het is al een stuk langer zo. Dit is alleen weer een bevestiging.
En wellicht heb ik lange tenen, ik ben de eerste die dat toe zal geven op dit moment.
Maar hoe er hier al heel lang wordt gesproken over mensen in het algemeen (mensen buiten BP) mensen die iets doen wat niet in de regels past. En nee, dan heb ik het niet over rellen of andere mensen in het gezicht hoesten oid.
Ben ik gevoelig? Ja, ik ben al een hele tijd depressief en de mokerslag kwam toen ik Charlie in moest laten slapen.
En God, wat ben ik dankbaar dat de dierenarts en assistente en radioloog zich op dat moment niet vol aan de corona regels hielden, want daardoor konden wij beiden op onze manier afscheid nemen. Moet ik mij dan schuldig voelen? Of is het dan wel ineens ok onder regels wat om te buigen.
En nee, ik schrijf dit niet om medelijden, ik schrijf dit om te laten zien dat er zoveel meer is dan zwart wit.
Als we allemaal verstandig met regels om konden gaan en buigen waar nodig zou het een stuk beter te behappen worden denk ik. Probleem is dat niet iedereen dat kan. Een deel van mijn werk is adviseren wanneer te buigen. Want ook hier bestaat grijs. En dat is ok. Dus nee, schuldig voelen echt totaal niet. Ik heb bij het inslapen van Spot ook buigzaamheid in regels ervaren en ben daar zeer dankbaar voor.
Door Lizzy
Charlie Angel schreef: ma 25 jan 2021, 12:47 Het is niet 1 iemand, het is al een stuk langer zo. Dit is alleen weer een bevestiging.
En God, wat ben ik dankbaar dat de dierenarts en assistente en radioloog zich op dat moment niet vol aan de corona regels hielden, want daardoor konden wij beiden op onze manier afscheid nemen. Moet ik mij dan schuldig voelen? Of is het dan wel ineens om regels wat om te buigen.
Ik had er geen idee van dat je je al veel vaker zo rot/gekwetst hebt gevoeld door opmerkingen die hier gemaakt zijn. Ik vind het ontzettend verdrietig voor je dat het je zo raakt.... :-\

Een hele dikke virtuele :bigarmhug:
Door Kaio

Nou ja ik vind het dus een dooddoener. ;) Zeker omdat in voorgaande berichten verschillende mensen iets vertellen hoe ze zich voelen , wat het allemaal met hun doet. Hoe zij het ervaren. Angsten etc. Over wappies en schapen en hoe dat nou ontstaat...en dat wellicht meer begrip voor elkaar beter zou zijn...Dat sommige mensen niet meer echt durven te praten of hun mening durven te zeggen.
Om dan een los berichtje te lezen: dan ga je maar stemmen...
Tja dan zeg ik dus ook gewoon in alle eerlijkheid dat zo'n opmerking me erg raakt. Gewoon om juist duidelijk te zijn, omdat het daar in communicatie vaak misgaat omdat je niet weet hoe het bij een ander aankomt.
Het gaat niet alleen om het beleid, het gaat ook hoe men met elkaar omgaat, begrip heeft voor elkaar, naar andere luisteren zonder er een mening of oordeel over te hebben. Dat heeft niets met politiek te maken eigenlijk. Ik denk dat daar veel meer mee te bereiken is dan met gaan stemmen eerlijk gezegd ;)

En voor iedereen die zich rot voelt op wat voor manier dan ook :bigarmhug: :-*
Door Kaela
Charlie Angel schreef: ma 25 jan 2021, 11:07 Jij vind dat mensen die wappies worden genoemd onzin uitkramen en vage bronnen aanhalen. Jij vind dat en dat mag, maar wie zegt dat jij de waarheid in pacht hebt. Ik denk iets anders en wordt voor wappie aangezien, dat zorgt er al langere tijd voor dat ik hier niet eens mee doe met de discussie. Een andere mening of zienswijze wordt hier niet gewaardeerd, dus is het wappie. En nee, nog nooit heb ik iemand schaap genoemd, nooit!! Een discussie aangaan met wederzijds respect gaat moeilijk als je niet de mening hebt van de grotere groep. Want de discussie is vriendelijk, tot je een andere zienswijze hebt. En nee, ik denk niet in complotten, ga niet rellen maar denk wel wat anders, dan wordt het wappie. En gooi daar even polariserend overheen dat als je het vaccin niet neemt dat je dan egoïstisch bent.
Wederzijds respect is in deze wereld steeds meer een zeldzaam goed.
De overheid had ook kunnen voorzien dat die avondklok voor problemen ging zorgen. Niet goed te keuren, maar ik snap het.

En dat hek om Urk, nee dat is niet vriendelijk gezegd, dat besef ik mij terdege. Ik zeg zulk soort dingen normaal ook nooit. Ik woon er vlak bij en zie van dichtbij al lange tijd alles gebeuren. Al voor corona was daar erg veel onrust, en vernieling, door corona en vuurwerk verbod is het daar ontploft, jeugd en volwassenen die alles vernielen, ook eigendommen van medebewoners. Veel mensen zijn al uit Urk vertrokken omdat ze zich er niet meer prettig voelen. Is mijn opmerking juist, nee. Maar wat wil je doen aan die enorm grote groep die bijna dagelijks de boel vernield, de politie kan het niet eens aan.
Lieve Angel, ik heb geen tijd om meer te reageren, maar ik wil een ding wel zeggen. Ik vind jou geen wappie. Ik vind niemand die een andere mening heeft een wappie. We mogen allemaal denken, vinden en voelen wat we willen en hier ook hardop uiten. Ook als we het niet met elkaar eens zijn. Als uit mijn eerdere posts iets anders leek te blijken, dan biedt ik daar excuses voor aan, dat was absoluut in geen enkel opzicht de bedoeling.
Door dinky89
Spijtig dat jij het zo ervaart Charlie Angel.
Ik ervaar het namelijk hier als zodanig dat er hier juist wel ruimte is voor grijs ipv zwart/wit wat ik veel op sociale media voorbij zie komen...
Hoop dat jij je weg vind om weer beter in je vel te komen zitten. Zeker wanneer je niet lekker in je vel zit kan platte tekst anders over komen dan dat het bedoeld is :bigarmhug:
hannabelgje schreef:Is dat zo'n rare opmerking? Veel mensen klagen over het beleid en het langdurige zitten van Rutte. Dat los je op door te gaan stemmen. Nergens zeg ik dat mensen niet mogen klagen. Maar echt iets bereiken doe je door te stemmen. Zo werkt een democratie nu eenmaal.
Volgens de peilingen staat de VVD mijlenver voor op de andere partijen. De kans dat Rutte weer de verkiezingen wint is daarmee zeer waarschijnlijk. Ongeacht wat ik zelf zou gaan stemmen. En eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik moet gaan stemmen. De partijen die zichtbaar tegengas geven aan de coronamaatregelen zijn de PVV en FvD, tegelijk partijen die zorgen voor polarisatie in de samenleving....Daarnaast geldt ook dat je op een partij stemt waarbij je alleen maar kan hopen dat de juiste partijstandpunten overeind blijven bij onderhandelingen. Een regeerakkoord is immers altijd een compromis tussen partijen.
Door pluk
dinky89 schreef: ma 25 jan 2021, 13:58 Volgens de peilingen staat de VVD mijlenver voor op de andere partijen. De kans dat Rutte weer de verkiezingen wint is daarmee zeer waarschijnlijk. Ongeacht wat ik zelf zou gaan stemmen. En eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik moet gaan stemmen. De partijen die zichtbaar tegengas geven aan de coronamaatregelen zijn de PVV en FvD, tegelijk partijen die zorgen voor polarisatie in de samenleving....Daarnaast geldt ook dat je op een partij stemt waarbij je alleen maar kan hopen dat de juiste partijstandpunten overeind blijven bij onderhandelingen. Een regeerakkoord is immers altijd een compromis tussen partijen.
Je stemt toch niet alleen om hun standpunt mbt corona op een partij maar om hun visie op de samenleving en plannen voor de toekomst?
Ik ben pro choice, dus op SGP en CU zal ik daarom al nooit stemmen. Daarnaast zal ik nooit stemmen op een partij die art 1 vd Grondwet in zn huidige vorm niet respecteert, tegen ontwikkelingshulp is en/of klimaatverandering bagatelliseert, etc etc. Uiteindelijk blijven er dan maar een paar partijen over waarbij ik echt het programma bekijk. En niet te vergeten hun stemmingen op moties. Sommigen partijen roepen heel hard het één maar stemmen het ander.
En uiteindelijk moet er een coalitie komen dat is waar. Maar door te stemmen kun je wel invloed hebben op wie er aan tafel zitten. En dan heb ik liever een VVD die met links om tafel moet dan dat ze met CDA weer rechtsaf slaan.
Door eelke
dinky89 schreef: ma 25 jan 2021, 13:58 Spijtig dat jij het zo ervaart Charlie Angel.
Ik ervaar het namelijk hier als zodanig dat er hier juist wel ruimte is voor grijs ipv zwart/wit wat ik veel op sociale media voorbij zie komen...
Hoop dat jij je weg vind om weer beter in je vel te komen zitten. Zeker wanneer je niet lekker in je vel zit kan platte tekst anders over komen dan dat het bedoeld is :bigarmhug:

Volgens de peilingen staat de VVD mijlenver voor op de andere partijen. De kans dat Rutte weer de verkiezingen wint is daarmee zeer waarschijnlijk. Ongeacht wat ik zelf zou gaan stemmen. En eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik moet gaan stemmen. De partijen die zichtbaar tegengas geven aan de coronamaatregelen zijn de PVV en FvD, tegelijk partijen die zorgen voor polarisatie in de samenleving....Daarnaast geldt ook dat je op een partij stemt waarbij je alleen maar kan hopen dat de juiste partijstandpunten overeind blijven bij onderhandelingen. Een regeerakkoord is immers altijd een compromis tussen partijen.
PvvD geeft ook tegengas...
Ik merk ook dat mijn frustratie emmer wel zo'n beetje vol is. Mbt de avondklok ik heb er zelf weinig last van dat die er is maar ik ervaar het wel als een aantasting. Verder ben ik het meer dan beu dat alle kleine stukjes waar je in en rondom Den Haag nog mag lopen met een hond dusdanig overspoelt zijn met mensen dat ik vaak niet meer ga wandelen. Het is gewoon ingepikt en je kan een grote mond krijgen. Met een hond met een flinke rugzak waar ik echt alles aan doe om hem en andere niet tot last te zijn is na een jaar klootviolen wel de bodem van mijn emmer in zicht. Tel daarbij op dat bijtanken en lekker wandelen in de Ardennen in onze caravan nu ook al bijna een jaar onmogelijk is. Dat voelt echt heel vervelend een eigen 2e onderkomen op een plek waar we veiliger zitten dan hier en je mag er gewoon niet heen.
Vriendlief als docent loopt ook op zijn tenen. Ook mbt werk, incassowerk, hoor ik dagelijks de schrijnende gevallen en dat wordt alleen maar erger. Ik kan met recht zeggen dat ik trots ben op mijn werkgever hoeveel die uit de kast en kassa haalt om mensen in hun huizen te houden, bedrijfspanden waar echt afspraken voor gemaakt worden die een jaar geleden echt voor onmogelijk gehouden zouden worden. Maarja het moet uit de lengte of de breedte komen.

Ik hoop echt van ganser harte dat er licht aan het einde van de tunnel komt.
Door dinky89
pluk schreef: ma 25 jan 2021, 14:36 Je stemt toch niet alleen om hun standpunt mbt corona op een partij maar om hun visie op de samenleving en plannen voor de toekomst?
Klopt, alleen stemmen op een partij om hoe ze met corona omgaan is voor mij zeker geen optie omdat corona hopelijk alleen korte termijn is en een regering gaat over de langere termijn ;)
Door sam28
Ik heb wel meegelezen maar ik het teveel last van mijn oor en ben te moe en lamlendig om echt inhoudelijk te reageren. En zit door alle oorshit en coronashit echt slecht in mijn vel.

Maar ik maak me erg veel zorgen om het polariseren, het gebrek aan luistervermogen, de lange tenen (niet perse op dit forum maar vooral hierbuiten), de dooddoeners die de discussie plat slaan en de enorme agressie.

Ik ben het ook echt zat, de maatregelen vind ik lood en loodzwaar. Zeker nu ik thuis zit hakken ze er lekker in en zit ik per dag slechter in mijn vel maar werken gaat ook niet in de vissenkom (mijn oor zit dicht en ik hoor mezelf ademen, praten en eten.)
Nu ik thuis zit staat alles omtrent corona ook veel verder van me af en ken ik eigenlijk niemand die echt heel ziek is geweest of niet geheel is opgeknapt.
Ik weet hoe het kan zijn en collega's zijn wel echt ziek geweest of nog steeds aan het herstellen dus ik blijf voorzichtig.
Maar als ik het collega aspect weg neem en bedenk dat mensen gewoon heel ver van alles af kunnen staan, FB hebben of twitter waar enorm veel fakenieuws is en dan op een gegeven moment afdwalen. Zich toch al niet gehoord voelen, erkend in dingen. Niemand kennen die echt heel ziek is geweest of niet volledig herstelt zijn.
Ik snap wel dat je dan doorslaat in Hoax modus.
Hoe je die mensen uit de hoax modus krijgt weet ik niet goed omdat bij velen de feiten ook niet meer aankomen.

En kritisch vind ik echt anders en ik zou niet iemand willen afbranden omdat diegene kritisch is. Ik ben ook kritisch.
Door Ronald
Ik vind het moeilijk om te lezen hoe mensen zich geschreven dingen aantrekken. Maar dat is nu juist ook het grootste nadeel van alleen-maar-tekst en discussies, over welk onderwerp dan ook. Nuances ontbreken, gelaatsuitdrukkingen, lichaamstaal zijn onzichtbaar en geschreven tekst kan o, zo makkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden.

Juist op BP, juist met al deze betrokken mensen, heb ik tot nu toe altijd het gevoel dat je alles kan en mag zeggen (binnen bepaalde in mijn ogen normale fatsoensgrenzen) en dat elke discussie waardevolle informatie oplevert.

Maar juist in het geval waar emoties hoog op kunnen lopen en waar men zich niet of slecht begrepen voelt, kunnen deze discussies bijdragen aan dat gevoel.

Mocht ik iemand op wat voor manier dan ook voor de kop hebben gestoten: het is absoluut mijn bedoeling niet. Normaal gesproken geef je dan iemand een "kroep" (dat is Fries voor knuffel, Siberienne) en dan kun je het uitpraten. Op afstand werkt dat niet. En met platte geschreven tekst ook niet.

Voor iedereen: :bigarmhug: en denk maar even dat het een echte is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door