Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef:Thanx.

Oh, je buurvrouw heeft Brahma's ?
Ja, dan is dat gewoon een logische keuze.
Cochin haantje weg is geen optie? Want 2 hanen die niet samen opgegroeid zijn, dat wordt niet evident hé. ::) :-X
Nee die is van mijn neefje. Hij heet poezenslofje en is heel lief. Als dit niet gaat dan ga ik broedeieren halen en houd ik een kuiken haan aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Kans is groter dat het lukt als er veel hennen bij zitten he.
Ik hoop het voor je, maar ik vrees ervoor. Zelfs met een kuiken erbij. Eens wordt die nl groot en dan komt er toch ruzie. Hier moet ie ook voor de lente weg hoor, de spanning begint al wat op te lopen.
Ik heb dan ook maar 5 hennen, en dan willen beide heren ook nog eens steeds hetzelfde hennetje telkens weer hebben. >:( :-X

Hoe dan ook is de kans reëel dat je cochin de jonge niet gaat laten treden, en gezien zijn grootte weet ik niet of hij dat gaat kunnen volhouden.
Nu ja, proberen kan geen kwaad he. Je weet maar nooit. ;)
Door hannabelgje
Ik heb normaal altijd meerdere hanen lopen. Ik heb mijn 4 jonge hanen geslacht omdat de buurman klaagde dat ze snachts herrie maakten. Ze hebben hier normaal veel ruimte (200 m²) en dan gaat dat prima. Ik heb nu 4 hennen en er komen dit weekend een paar hennen bij 2 of 3. Dat moeten we nog even bekijken. Poezenslofje loopt alleen bij de kleine hennen, hij heeft niet zoveel met de bieledelders.

Door hannabelgje
Dit is Brutus. Ik denk dat als het niet met elkaar kan dat de cochin kriel weggaat. Ze zitten nu met een draad ertussen zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Ik zal vanavond poezenslofje zijn favoriete hennetje geven. Die kreeg ik nu niet gevangen. Dan heeft Brutus even de tijd en ruimte om te wennen. Afbeelding

Door Laika
hannabelgje schreef: za 23 jan 2021, 10:54 Dit is Brutus. Ik denk dat als het niet met elkaar kan dat de cochin kriel weggaat. Ze zitten nu met een draad ertussen zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Ik zal vanavond poezenslofje zijn favoriete hennetje geven. Die kreeg ik nu niet gevangen. Dan heeft Brutus even de tijd en ruimte om te wennen. Afbeelding

Hij is fraai ! Het is dus toch een Brahma geworden? Waarom heb je niet voor een Bielefelder haan gekozen? Ik ga ook op zoek naar een haan, een hele rustige want we worden een beetje kriegel van die schrikachtige Bielefelders. Er zit 1 erg bange tussen die de andere hennen steeds meeneemt in haar paniekgedrag. Goh, onze vorige kippen (Sussex) waren supermak vergeleken bij dit stel. De Sussex kippen aten vanaf dag 1 uit een trapbak. De Bielefelders zijn doodsbang voor het klepje dat opengaat als ze aan komen lopen ::)
Ze leggen intussen wel braaf hun eieren. Alleen de bangerik durft het legnest niet in dus die legt buiten haar ei.
Door hannabelgje
Omdat de bielefelders inderdaad enorm schuw zijn en enorme zeikerds. En ik kan moeilijker aan een bielefelder haan komen. Deze brahma stond op het slacht lijstje. En qua karakter hoor ik alleen goede dingen van de brahma's.

Door Anne in Zweden
Wat kunnen hanen toch prachtig zijn! Ik vind het bijna jammer dat wij er geen hebben. Ik overweeg soms of we niet toch... maar als ik dan lees wat er allemaal bij komt kijken/waar je allemaal op moet letten, dan weet ik niet of ik het aandurf. Onze meisjes zijn zo lekker brutaal en tevreden nu.
Door pearlsofpassion
Leuk Hannah!
Een patrijshaan is altijd knap he! :D
Mooie kam heeft ie!

Brahma's zijn door de band genomen idd heerlijk relaxed. Niet altijd super tam, maar gewoon rustig. En ze lopen zo trots, wat bij zo'n imposant beest als een grote Brahma gewoon een genot is om naar te kijken vind ik zelf. Voor mij zijn ze te groot, vandaar de kriel (die ook heel mooi is) maar als ik voorbij een volwassen grote Brahma haan kom, wordt ik steeds letterlijk verliefd, met vlinders en al..

@Anne, los van het uiterlijk vind ik een haan in het kippenhok, alleen maar voordelen hebben. Over welk gedoe heb je het? Het is niet dat je kippen dan plots super broeds gaan worden en je kuikens moet nemen, het blijven legkippen en dat kies je gewoon zelf. :biggrin2: Ik denk ook niet dat ze minder tevreden of brutaal worden, behalve misschien naar elkaar.

Dat is natuurlijk persoonlijk maar voor mij is een kippenhok zonder haan niet meer compleet. Sinds ik het ken, wil ik niet meer zonder.
Je moet natuurlijk wel een beetje geluk hebben met het karakter, dat kan altijd wat tegenvallen, het blijven dieren. Maar een goede haan, een fijn dier, is zo'n aanwinst, ook voor je meiden.
Maar hé, als je er geen zin in hebt, niet doen hé. ;)
Door hannabelgje
Ik vind een haan bij de kippen ook fijner. Het geeft hier rust. Ze zorgen voor hun harem, zoeken lekkere hapjes voor ze, breken meningsverschillen tussen de dames op. Ik vind het mooi om die dynamiek te zien.

Door hannabelgje
Dag 2 van de cursus "slapen doen wij veilig in het tuinhuis" hier. De succes rate op dag 2 staat op 66,6%. Dat is niet slecht vind ik. Aangezien mijn eend een echte nachtbraker is denk ik niet dat we ooit de 100% gaan halen. Maar we zullen zien.

Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef:Zeker niet slecht!
Hier stond ie zeker op 0% :P
Slapen ze bij jou niet binnen dan?

Door pearlsofpassion
Jawel, maar als ik ze van slaapplaats wil wisselen, moet ik veel volhardender zijn.. Minder dan een week heb ik nog niet vaak meegemaakt.
Dus moest ik in jouw situatie zijn, zou ik niet zoveel succes hebben...
Door hannabelgje
Ik heb ook een beetje vals gespeeld. De takken waar ze normaal in slapen heb ik verplaatst naar het tuinhuis.

Door pearlsofpassion
;D ;D

Gewoon om eens te laten zien, zo ziet onze jonge haan er vandaag de dag uit. :biggrin2:
IMG_20210125_094023.jpg
IMG_20210125_094023.jpg (4.07 MiB) 1306 keer bekeken
IMG_20210125_093927.jpg
IMG_20210125_093927.jpg (4.26 MiB) 1306 keer bekeken
IMG_20210125_094355.jpg
IMG_20210125_094355.jpg (5.38 MiB) 1306 keer bekeken
Hij is nu 4,5 maand.
Maar hij vind zichzelf heel wat hoor. :P
IMG_20210125_094344.jpg
IMG_20210125_094344.jpg (5.13 MiB) 1305 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door