Siberienne schreef: ↑vr 15 jan 2021, 22:13
Toen ik klein was ging ik in bad in een teil in de keuken. Ik weet eigenlijk niet eens hoe mijn ouders dat deden, of er wel een douche was. Mijn oma had een soort grote hoge wasbak waar ze zich waste. Maf eigenlijk hé? Kun je je nu niet meer voorstellen. En dat huis van mijn ouders was een nieuwbouwhuis toentertijd, gebouwd halverwege de jaren 60 van de vorige eeuw.
Wij ook.
Mijn ouders kochten een huis terwijl ze schulden hadden. Faillissement gehad, niet door eigen schuld, maar wel alles kwijt.
En dus een huis waar echt niets was. Geen wc, water door 2 kale kraantjes, geen warm water, geen CV uiteraard. Ik herinner me de kale, betonnen 'badkamer' met enkel een klein grijs wasbakje in de hoek, nog.. En ik herinner me vooral de kou. Wij waren 2jaar en een half jaar oud, m'n zus en ik en we konden gelukkig nog in een plastieken badkuip. Mijn ouders konden echt gewoon enkel aan het kraantje wassen.
Ik weet niet hoe lang dat geduurd heeft, laar kan goed een paar maand geweest zijn.
Wij hebben toen gewoon in een werf gewoond maar ze konden zich gewoon niet permitteren nog langer iets te huren.
Het ergste is dat ik tot mijn 15 jaar nooit anders geweten heb dan dat mijn ouders elke frank 3x moesten omdraaien, maar op m'n 18 bleek dat m'n grootouders al hun hele leven op een fortuin zaten. Mij vader erfde toen, hou u vast, een miljoen euro. En hij was razend... Kan je je wel voorstellen.
En het was nog niet alles, want mijn grootvader leeft nog steeds, en hij heeft zoveel mogelijk bijgehouden waar geen extra van naar de staat gaat als m'n vader effectief alles erft. Nochtans betaald m'n vader en rusthuis, dus hij heeft geen kosten. Egoïst tot in de kist, blijkt...
Gek he? Hoe je je eigen zoon zo laat in financiële moeilijkheden zitten, terwijl je meer dan geld genoeg hebt.
Maar goed, ik heb een beetje afgeweken.