Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
Curry met pompoen en bataat. Rijst erbij. Lekker maar ik miste wel iets met de structuur en beet van kippenvlees... Iemand tips? En dan graag iets met normale ingrediënten want bij die Vegetarische Slager dingen wordt onpasselijk als ik de lijst lees. :yucky: Ik snap eigenlijk niet dat men dat verantwoord voedsel vindt.
Oh, :idea: misschien moet ik gewoon paneer (met fenegriek) maken voor erbij.
Door Siberienne
src_esther schreef: ma 11 jan 2021, 00:48 Curry met pompoen en bataat. Rijst erbij. Lekker maar ik miste wel iets met de structuur en beet van kippenvlees... Iemand tips? En dan graag iets met normale ingrediënten want bij die Vegetarische Slager dingen wordt onpasselijk als ik de lijst lees. :yucky: Ik snap eigenlijk niet dat men dat verantwoord voedsel vindt.
Of tofu in plakken snijden, uitlekken met een gewicht erop, dan marineren en krokant bakken. In reepjes snijden, door de curry roeren
Door Lizzy
src_esther schreef: ma 11 jan 2021, 00:48 Curry met pompoen en bataat. Rijst erbij. Lekker maar ik miste wel iets met de structuur en beet van kippenvlees... Iemand tips? En dan graag iets met normale ingrediënten want bij die Vegetarische Slager dingen wordt onpasselijk als ik de lijst lees. :yucky: Ik snap eigenlijk niet dat men dat verantwoord voedsel vindt.
Structuur van kippenvlees... ik weet niet wat de structuur van kippenvlees is maar ik vind door curry's noten altijd erg lekker voor de bite. Cashewnoten zijn hier favoriet.
Door src_esther
Siberienne schreef: ma 11 jan 2021, 07:05 Of tofu in plakken snijden, uitlekken met een gewicht erop, dan marineren en krokant bakken. In reepjes snijden, door de curry roeren
Tofu zal ik een keer proberen maar dat is toch meer de structuur van paneer en dat vind ik lekkerder en kan ik eenvoudig (en goedkoop) zelf maken met rauwe biologische melk.
Door src_esther
Lizzy schreef: ma 11 jan 2021, 07:43 Structuur van kippenvlees... ik weet niet wat de structuur van kippenvlees is maar ik vind door curry's noten altijd erg lekker voor de bite. Cashewnoten zijn hier favoriet.
Ja, cashewnoten gebruik ik wel eens in de roerbak. De beet is in roerbak en curry goed, structuur niet.

Misschien een combinatie van tofu (pluspunt voor vegan)/paneer en cashewnoten proberen.
Door src_esther
pearlsofpassion schreef: ma 11 jan 2021, 10:32 Er bestaat ook een paddestoel, Boskip. De naam zegt het al, proeft en voelt echt als kip (naar het schijnt) maar dus Vega.
Wel geen idee waar je die kan krijgen ...
In de risotto gebruik ik Eryngii paddenstoel ter vervanging van kip maar in curry lijkt me dat niet lekker.
Door Lizzy
Ja, ik koop gewoon de kipstukjes van Vivera. Die vind ik veel lekkerder dan van de Vegetarische Slager en ik vind het qua inhoud wel meevallen hoor:

Ingrediënten: 93% gerehydrateerd SOJA-EIWIT*, uienextract, natuurlijke aroma’s (bevat TARWE), erwtenvezels, zout.

Ja, het zal allemaal vast wel gezonder kunnen maar soit.
Door Siberienne
src_esther schreef: ma 11 jan 2021, 09:12 Tofu zal ik een keer proberen maar dat is toch meer de structuur van paneer en dat vind ik lekkerder en kan ik eenvoudig (en goedkoop) zelf maken met rauwe biologische melk.
Ik ken paneer niet zo goed maar door de tofu flink te pletten met een zwaar gewicht wordt de structuur een stuk steviger. Moet wel een paar uur staan.

Dit wil ook nog een keer proberen: tofu drogen in de oven en dan verwerken
https://itdoesnttastelikechicken.com/ve ... -crumbles/

Maar wij hebben hier ook Oumph The Chunk en dat vind ik ook serieus lijken op kip. Ik zag die niet maar wel andere varianten in een vega webshop https://webshop.veggie4u.nl/OUMPH!-Thyme-Garlic-280g zoals deze. Deze gebruik ik wel in stoofpotjes
Door - pien -
Dat heb ik hetzelfde hoor!
Laatst maakte ik tofusteaks (recept van De Dumpling Sisters) en die waren érg lekker qua structuur!
Of tofupuffs? Bij mij zijn ze nooit gelukt maar die moeten ook erg lekker zijn!
https://vettesletten.nl/vegan/mijn-lekk ... uary-2021/
Sowieso als je de tofu invriest krijgt het een stevigere structuur.

Gister aten wij Indonesisch! (zelf afgehaald :P ) Erg lekker om dat weer een keertje te eten! Uiteraard met spekkoek toe :dribble:

Vanavond eten we dit https://tasty.co/recipe/spinach-mushroo ... -spaghetti
src_esther schreef: ma 11 jan 2021, 12:30 In de risotto gebruik ik Eryngii paddenstoel ter vervanging van kip maar in curry lijkt me dat niet lekker.
Die Boskip zou echt als kip smaken, dus lijkt me wel lekker in curry.
Waarom het nog geen ingeburgerd product is en veel gegeten wordt is me een raadsel.. Misschien moeilijk te kweken?
Door dinky89
pearlsofpassion schreef: ma 11 jan 2021, 15:21 Die Boskip zou echt als kip smaken, dus lijkt me wel lekker in curry.
Waarom het nog geen ingeburgerd product is en veel gegeten wordt is me een raadsel.. Misschien moeilijk te kweken?
Ik had er nog nooit van gehoord. Maar wanneer ik op deze site kijk waar het te koop is dan is het seizoen maar beperkt: https://www.casareinders.com/c-1692438/ ... destoelen/
Boskip is ook bekend als zwavelzwam. Groeit alleen als parasiet op bomen waarna de boom sterft. Daarbij moet je ook nog opletten op welke boom hij groeit omdat je anders met gifstoffen zit. Denk dus dat het inderdaad te complex is om op grote schaal jaarrond te kunnen kweken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door