-Annemarie- schreef: ↑zo 10 jan 2021, 13:32
Heb jij het interview gekeken met deze meneer? Waarin hij uitlegt hoe het geregeld is, met een filmpje van het schip en powerpoint waarin uitgelegd wordt hoe het schip ingericht is en hoe het personeel geregeld kan worden? Dat dit schip in het voorjaar al ingezet is in Italië. Heb je het echt allemaal zelf doorgelezen? En toen geconstateerd dat het niet kan?
Onze minister niet hè, die veegt het van tafel zonder ook maar een regel verder te lezen. En ik zeg niet dat dit aanbod perfect is hoor, maar er zou op zijn minst serieus naar gekeken moeten worden. En ik krijg niet de indruk dat dat gebeurt. Niet bij dit plan, niet bij veel andere initiatieven.
Dat stoort mij in hoge mate.
Ik heb hem gezien, maar die meneer is gewoon een makelaar in boten.....en wil dus gewoon centen verdienen nu alles op zijn gat ligt.
Op dit kaartje kan je zien die befaamde veerboot momenteel gewoon dienst doet als veerboot
https://www.vesselfinder.com/nl/vessels ... -247136000
Ook is het niet zo dat tijdens de eerste golf het schip werd gebruikt voor behandeling van Covid-patienten.....het was opvang voor mensen die 'genezen' waren maar nog niet goed genoeg om naar huis te kunnen, dus als drijvend revalidatiecentrum.
En als ik me goed herinner waren dat een stuk of 300 patiënten
#edit.....191 'patienten' in 3 maanden hebben gebruik gemaakt
"
One hundred and ninety-one patients were treated over three months, with a favorable outcome in all cases, confirmed by their recovery and negative swab results."
Zie conclusie onderaan dit artikel (waar overigens nergens sprake is van mensen die gebruik moeten maken van IC bedden of andere zware klachten die in ziekenhuizen behandeld moeten worden)
https://www.mdpi.com/1660-4601/17/23/8976/htm
Naar mijn idee kan je daar veel goedkoper en praktischer een hotel voor gebruiken, net als de vorige keer gebeurd is....voor zowel nazorg aan Covid-patienten als voor kraamkamers etc.
En als hij toch zomaar zoveel zorgpersoneel uit zijn binnenzak kan toveren, waarom die dan niet laten werken in de reguliere ziekenhuizen waar een groot te kort is aan personeel.....niet direct aan bedden
Deze meneer heeft gewoon een verdienmodel bedacht wat niet praktisch is en wat hij niet waar kan maken maar waar hij een aantal tegenstanders van het huidige beleid handig voor zijn karretje heeft gespannen (laatste stand van personeelsaanbod is 20 tot 40 geïnteresseerden

.... zonder aan te geven of dat mensen zijn die willen schoonmaken, bekwaam en gediplomeerd zijn tot medisch handelen etc.)